کد خبر: ۴۱۷۰۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
اخراج ۳۵ دیپلمات روس از امریکا؛ اوج‌گیری تنش در روابط واشنگتن – کرملین

جنگ‌سرد دوم میان واشنگتن و مسکو/ جزئیات جاسوسی‌های روسیه علیه امریکا+تصاویر

این اقدام به مراتب گسترده‌تر و پردامنه‌تر از مجازات هکرهای کره‌شمالی و چین از سوی دولت امریکاست و کار ترامپ را برای بهبود روابط با پوتین رییس‌جمهوری روسیه بسیار دشوارتر خواهد ساخت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- یکی از وعده‌های ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود همکاری با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در‌ مبارزه علیه داعش در سوریه بود. با این حال، به نظر می‌رسد کار برای او دشوارتر خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در اقدامی کم‌سابقه «باراک اوباما» با استناد به گزارش سازمان‌های اطلاعاتی امریکا -که بر این باورند روسیه حمله‌ای بی‌سابقه را برای اخلال و مداخله در فرایند انتخابات در امریکا برای تضعیف دموکراسی امریکایی و کسب اطمینان از انتخاب دونالد ترامپ انجام داده بود- روز پنجشنبه با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه به اتهام مشارکت در هک رایانه‌های امریکایی مجازات تازه‌ای را علیه روس‌ها اعمال کرده است. 

جنگ‌سرد دوم میان امریکا و روسیه/ جزئیات جاسوسی‌های روسیه علیه امریکا+تصاویر

سایت امریکایی «ووکس» اشاره می‌کند که این اقدام به مراتب گسترده‌تر و پردامنه‌تر از مجازات هکرهای کره‌شمالی و چین از سوی دولت امریکاست و کار ترامپ را برای بهبود روابط با پوتین رییس‌جمهوری روسیه بسیار دشوارتر خواهد ساخت. 

قصد اصلی اوباما هدف قرار دادن آژانس‌های اطلاعاتی روسیه از جمله سازمان اطلاعات نظامی ارتش روسیه است که متهم به هک کردن سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات و به سرقت بردن ایمیل‌های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها و پودستا رییس حزب دموکرات است. 

گفته می‌شود که اوباما افرادی که نقش رهبری در دستور حملات سایبری برعهده داشته را نیز هدف قرار داده است که در زمره آنان مقام‌های امنیتی روس دیده می‌شوند. 

تحریم‌های امریکا همچنین شامل سه شرکت روس می‌شوند که دولت اوباما معتقد است از حملات سایبری علیه نهادهای امریکایی حمایت کرده‌اند. در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شده از احتمال جنگ سایبری میان دو کشور سخن گفته شده است. 

در اقدامی جداگانه نیز دولت اوباما دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس ظرف مدت ۷۲ ساعت را از خاک امریکا داده است. اوباما اعلام کرده که این تصمیم در واکنش به آزار و اذیت کارکنان دیپلماتیک امریکا در روسیه بوده است. در بیانیه اوباما درباره تحریم‌ها آمده است که همه امریکایی‌ها باید احساس خطر کند. 

در مقابل، روسیه اتهامات اوباما را مسخره خوانده است. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که اگر واشنگتن خواستار تداوم دور تازه تخاصم باشد، واکنش مشابهی را از سوی روسیه نیز دریافت خوهد کرد. او افزوده است که تیم اوباما در کاخ سفید گروهی از بازندگان در سیاست خارجی و افرادی نادان و عصبانی هستند. 

آن‌گونه که مشخص است این‌که ترامپ با وضعیت دشواری مواجه شده است؛ چرا که به احتمال زیاد اعضای هم‌حزبی خودش در حزب جمهوریخواه نیز از رویکرد تقابل‌جویانه با روسیه حمایت می‌کنند چرا که سناتور جان مک کین و لیندسی گراهام نیز روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اشاره کردند که تحریم‌های اوباما برای مجازات روسیه کافی نیستند. پل رایان رییس مجلس نمایندگان نیز گفته است که روسیه به طور مداوم به دنبال تضعیف امریکا بوده است و از اقدام اخیر اویاما حمایت کرده است.
 
روزنامه نیویورک‌تایمز نزدیک به حزب دموکرات نیز از تصمیم اخیر اوباما حمایت کرده و نوشته است که اوباما باید خیلی وقت یپش اقدام تلافی‌جویانه و اخراج دیپلمات‌ها را انجام می‌داد. 

در همین حال، تصاویر تازه منتشر شده نشان می‌دهند که جاسوسان روس چگونه در استراحت‌گاه‌های لوکس پرسه می‌زدند و به حاسوسی می‌پرداختند. دو خانه بزرگ متعلق به آنان در مریلند و لانگ ایلند مشخص شده‌اند. در مریلند یک خانه لوکس ۴۵ هکتاری مامن دیپلمات‌های روس بوده که از آن‌جا به استراق سمع می‌پرداختند. روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» در این‌باره اشاره می‌کند که قصرهای میلیون دلاری و پارتی‌های روس‌ها در املاک وسیع بخشی از حضور قوی آنان در امریکا بوده است. 

همچنین تصاویری از روس‌تبارهایی منتشر شده است که متهم به سرقت پسورد رایانه‌های میلیون‌های امریکایی بوده‌اند. دولت امریکا برای یافتن آنان پاداش ۳ میلیون دلاری تعیین کرده است از جمله این افراد تحت تحریم توسط پلیس فدرال امریکا (اف بی ای) می‌توان به اوگنی میخایلوویچ بوگاچف و الکسی الکسویچ بلان اشاره کرد که هر یک به سرقت اطلاعات امریکایی‌ها پرداخته بودند.

برای ارائه اطلاعات درباره بوگاچف جایزه ۳ میلیون دلاری و برای بلان پاداش ۱۰۰ هزار دلاری توسط دولت امریکا تعیین شده است. تحریم امریکا علیه علیه این افراد شامل ممنوعیت سفر آنان به امریکا و بلوکه‌کردن هرگونه پول متعلق به آنان در حساب‌های امریکایی است. این افراد به هک کردن حساب کاربران امریکایی و فروش آن ها متهم شده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
10
17
آمریکا باید مثل کره شمالی، اینترنت روسیه رو قطع کنه تا از تکنولوژی آمریکایی علیه آمریکا استفاده نکنه.این ملت ظرفیت زندگی در کشوری آزاد رو ندارند و باید یه دیکتاتور بالای سرشون باشه
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
7
0
به نظر می رسد بهتر بود نویسنده یا نویسنده های این سطور اسم خود را سرویس بین الملل ٱمریکا ویا سرویس بین الملل نیویورک تایمز می گذاشتند.
واقعا خجالت ٱور است که دروغهای ٱنان را که هیچ سندی برای انها اراٸه نشده بعنوان سرویس بین الملل ... کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
مخرب دنيا(پوتين)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین