کد خبر: ۴۱۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

دستگیری مهندس قلابی ۲۳ ساله+عکس

فرد جوانی که در پوشش عنوان شرکت‌های معتبر ساختمانی و سرمایه گذاری به کلاهبرداری مبادرت می‌کرد با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در تاریخ 3 آبان ماه امسال پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یک تهران در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ 19 مهر امسال آگهی مناقصه ای مبنی بر ساخت 370 واحد ویلای دوبلکس در جزیره قشم از سوی شرکت سرمایه گذاری پ.الف که از شرکت‌های سرمایه گذاری مطرح است در روزنامه ... درج شده بود، بنده که از پیمانکاران ساختمانی هستم با شماره همراه اعلامی در آگهی تماس گرفتم که فرد پاسخگو ضمن معرفی خودش به عنوان مهندس شایان مدعی شد که مسئول امور قراردادهای شرکت مذکور است، این شخص در ادامه درخواست کرد تا بنده مبلغ 340 هزار تومان را به عنوان هزینه شرکت در مناقصه به حساب شماره 445************5029 واریز کنم، پس از پرداخت مبلغ مورد نظر جهت شرکت در مناقصه، مهندس شایان عنوان داشت که باید مدتی جهت آغاز مناقصه منتظر بمانیم اما متعاقبا با گذشت چند هفته و عدم ارسال دعوتنامه جهت شرکت در مناقصه، مجددا با شماره تلفن همراه مهندس شایان تماس گرفتم که مجددا ایشان زمان دیگری را برای برگزاری مناقصه اعلام کرد.


شاکی پرونده در خصوص نحوه اطلاع از موضوع کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: در حالی که مهندس شایان سعی در دفع الوقت داشت، بنده حضورا به دفتر شرکت .... مراجعه و در آن‌جا متوجه شدم که چنین آگهی از سوی شرکت مذکور منتشر نشده و شخصی به نام مهندس شایان نیز در آن شرکت حضور ندارد، لذا طی تماس تلفنی با فرد کلاهبردار( مهندس شایان ) ضمن اعلام موضوع مراجعه خود به شرکت پ . الف و اطلاع از کذب بودن آگهی، درخواست استرداد پول خود را کردم که این بار فردی که تا آن‌زمان خودش را به نام مهندس شایان معرفی بود با فحاشی و استفاده از الفاظ بسیار زننده عنوان داشت که دست هیچ کس حتی پلیس آگاهی به او نخواهد رسید.

شاکی پرونده در خصوص انگیزه خود جهت طرح شکایت عنوان داشت: اصولا مبلغ 350 هزار در سیستم کاری ما مبلغ قابل توجهی نیست، اما بواسطه فحاشی و نسبت دادن برخی الفاظ بسیار زننده به بنده و اعضای خانواده ام تصمیم به طرح شکایت و پیگیری آن را گرفته ام.

همزمان با طرح شکایت اولیه از شخصی به نام مهندس شایان، شکات دیگری با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و طرح شکایت‌های مشابه عنوان داشتند که دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به واریز پول به شماره حساب 445*********5029 کرده و نهایتا در پیگیری موضوع علت تأخیر شرکت در مناقصه، شخصی موسوم به مهندس شایان اقدام به فحاشی به آن‌ها کرده و دقیقا به همین علت اقدام به طرح شکایت کرده اند.

در تحقیقات پلیسی به عمل آمده، کارآگاهان با شناسایی صاحب حساب بانکی به شماره 445*********5029 اطلاع پیدا کردند که حساب متعلق به خانمی بنام بتول و فاقد هرگونه آدرس و نشانی مشخص بوده و اطلاعات درج شده در زمان افتتاح حساب نیز تماما کذب و سوری بوده است.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به دفتر نشر آگهی روزنامه.... اطلاع پیدا کردند که سفارش آگهی به صورت تلفنی انجام شده و هزینه نشر آگهی نیز به صورت اینترنتی واریز شده، در ادامه و با بررسی تراکنش مالی مربوط به واریز هزینه آگهی روزنامه ...، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مغازه فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان ورامین – منطقه حصار امیر شدند که عملیات بانکی توسط صاحبان آن به نام‌های داریوش و سعید انجام شده بود.

داریوش و سعید پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و اطلاع از موضوع کلاهبرداری عنوان داشتند که بواسطه فقدان بانک در محله امیرحصار، در محل کارشان( مغازه فروش گوشی تلفن همراه ) برای اهالی محل خدمات انتقال وجه اینترنتی را انجام می‌دهند و انتقال وجه به حساب روزنامه... نیز به درخواست فردی بنام وحـید . م از اهالی محله حصارامیر انجام شده است.

با شناسایی وحید . م ( 23 ساله )، کارآگاهان در بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی پیش از این نیز یک بار در سال 1392 به اتهام کلاهبرداری، در شهرستان ارومیه دستگیر و روانه زندان شده است، نهایتا وحید . م در مخفیگاهش در منطقه حصارامیر دستگیر و در بازرسی از وی کارت عابربانک متعلق به شماره حساب بانکی  445********5029 نیز کشف شد.

با انتقال متهم به پایگاه یکم پلیس آگاهی و مواجه حضوری متهم با شکات پرونده، تمامی مالباختگان با توجه به لهجه خاص و دیگر مشخصات صدای متهم او را به عنوان مهندس شایان مورد شناسایی قرار دادند اما متهم با وجود پیدا شدن عابربانک مورد استفاده در کلاهبرداری‌ها و شناسایی دقیق صدایش از سوی مالباختان همچنان منکر هرگونه کلاهبرداری بود.

در ادامه، داریوش و سعید نیز در پایگاه یکم پلیس آگاهی حاضر و متهم وحید . م را به عنوان واریز کننده اصلی پول به حساب روزنامه... جهت انتشار آگهی مورد شناسایی قرار داده اما متهم منکر اظهارات آن‌ها نیز شده و همچنان خودش را بی گناه معرفی کرد.

کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی متعلق به حساب 445********5029 موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهم از طریق نشر آگهی در روزنامه‌های محلی استان‌های مختلف به ویژه مازندران، همدان، خوزستان و همچنین شهرستان‌های آبادان و قشم به نام شرکت سرمایه گذاری پ . الف، اقدام به کلاهبرداری‌های مشابه در این استان‌ها و شهرستان‌ها کرده بود، همچنین بررسی‌های بیشتر نشان داد که متهم با درج آگهی به نام شرکت سرمایه گذاری الف . ص در روزنامه محلی صبح کرمان نیز با وعده پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره اقدام به کلاهبرداری از تعداد دیگری از شهروندان کرده است.

به گزارش فارس، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و بهره گیری از اقدامات خاص پلیسی، شواهد، دلائل و قرائن غیرقابل انکاری از سوی کارآگاهان جمع آوری و به عرض مقام قضایی رسید که با توجه به این دلایل و قرائن، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شد، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر( مسیر شرق به غرب ) – بعد از بلوار کاوه – خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین