کد خبر: ۴۱۷۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹

گوگل و نیکون همکار شدند

شرکت وریلی گوگل که پیشتر با همکاری شرکت داروسازی فرانسوی"نیکون"(nikon) به دنبال شناسایی درمانی برای بیماری دیابت بود، اکنون همکاری جدیدی را با شرکت اپتیک نیکون به منظور فرآیند غربالگری برای یک بیماری چشمی مرتبط با دیابت را شروع کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 این دو شرکت قصد دارند فناوری‌های تصویربرداری شبکیه مجهز به یادگیری ماشین طراحی کنند که بتوانند به تشخیص زودهنگام بیماری‌های رتینوپاتی دیابتی و ادم ماکولای دیابتی که دو علت اصلی نابینایی در بزرگسالان هستند، کمک کنند.

در این حالت پزشکان می‌توانند زودتر دست به کار شده و از نابینا شدن بیمارشان در اسرع وقت جلوگیری کنند.

جزئیات این همکاری در حال حاضر مشخص نیست اما "نیکون" ظاهرا از تخصص خود در مهندسی نور و ساخت دقیق به همراه فناوری اختصاصی میدان فوق‌گسترده و حضور تجاری در میان متخصصان چشم‌پزشکی استفاده خواهد کرد.

شرکت وریلی که پیش از تغییر به شرکت به عنوان بخش علوم زندگی گوگل شناخته می‌شد، مسئول بخش فناوری یادگیری ماشین این پروژه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت،وریلی از زمان تبدیل شدن به یک شرکت جداگانه در سال پیش بطور مستمر در حال فعالیت است. این شرکت علاوه بر پروژه‌های مرتبط با دیابت، همچنین بخش جراحی رباتیک را به راه انداخته و یک ساعت سنجش سلامت مجهز به حسگر را نیز طراحی کرده است. از دیگر دستاوردهای این شرکت، ساخت یک میکروسکوپ پوشیدنی است که می‌تواند درون پوست انسان را ببیند و به پزشکان در تشخیص سرطان و نظارت بر انتقال دارو در بدن کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین