کد خبر: ۴۱۷۲۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
تشریح جزئیات درآمدها و مصارف قانون هدفمندی یارانه‌ها

انتقاد سخنگوی دولت از ادعای یک نماینده مجلس درباره یارانه‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: برخی نمایندگان بی‌آنکه بخواهند القای شبهه کنند یا اذهان عمومی را مشوش کنند، چنین القا می‌کنند که ۴۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در اختیار دولت قرار می‌گیرد در حالی که این گزارش درست نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس در خصوص مصارف قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: مواد یک و دو قانون هدفمندسازی یارانه‌ها افزایش قیمت حامل‌های انرژی و آب را تصویب کرده و درآمدهای حاصله را بر اساس مواد ۷ و ۸ بین مردم، تولید و خزانه کشور واریز می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با اعلام رسمی درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: بر اساس گزارش‌های رسمی دولت بنزین معمولی به قیمت لیتری ۱۰۰۰ تومان و با مصرف روزانه ۶۸ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، درآمد ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بنزین سوپر به نرخ لیتری ۱۲۰۰ تومان و مصرف روزانه ۴.۱ دهم میلیون لیتر در روز، ۱۸۰۰ میلیارد تومان، نفت‌گاز و سوخت هوایی در مجموع ۳۶ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد تولید می‌کند.

نوبخت ادامه داد: از صادرات نیز ۱۳ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان حاصل می‌شود و جمع درآمدها از ناحیه فرآورده‌های نفتی ۵۰ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با انتقاد از گزارش برخی از نمایندگان از درآمدها و مصارف قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: آنطور که برخی نمایندگان سخن گفته‌اند گویا دولت از مردم ۷۷ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان از ناحیه افزایش قیمت حامل‌های انرژی پول می‌گیرد، ولی ۳۵ هزار میلیارد تومان بازتوزیع و ۷۰۰۰ میلیارد تومان بابت مالیات بر ارزش افزوده اختصاص می‌دهد و بقیه آن که رقمی بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان است نیز در اختیار دولت باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: این در حالی است که مجلس مصوب کرده است ۵ درصد از درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین را صرف ترمیم لوله‌گذاری‌های شرکت گاز، ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد سهم پرداخت صندوق توسعه ملی که مبلغی بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد تومان است، ۱۴.۵ درصد که بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان است به شرکت ملی نفت، ۵۸۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های توزیع و انتقال و ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای ذخیره انرژی و نوآوری دستگاه‌ها و نهادها و کاهش هزینه‌های آنها اختصاص می‌یابد که همگی جزو مصوبات مجلس است.

منبع: ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
4
آقای نوبخت تصور میکند که دلواپسان مجلس ، قانون را میدانند . این تصور اشتباهی است . دلواپس فقط باید دلواپس باشد . داواپس نه قانون را می شناسد ، نه دین را ، نه عرف را ، نه اخلاق را ، نه فرهنگ را . دلواپس فقط باید دلواپس باشد . توهین کند ، دروغ بگوید ، تهمت بزند ، ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
دقیقا درست گفت ناشناس محترم دلواپسان از قانون‌ واخلاق ودین و مجلس خوب وانصاف چیزی نمیدانند!!وفقط گیر الکی وبی منطقی را بلدند!وتهمت ودروغ وافترا را خوب انجام می دهند!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین