کد خبر: ۴۱۷۵۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
به بهانه دومین نشست خبری سومین جشنواره و جایزه نوای خرم؛

کرشمه موسیقی کودکانه؛ هدیه زمستانه خرم

هنوز هم می‌توان در روزهای آغازین زمستان، با گرمای هنرنمایی کودکان این سرزمین، کرشمه و زیبایی بهار را در لطافت هنر موسیقی به نظاره نشست. کودکانی که با زنجیره زلف نت‌ها، شاخساری برای آواز خواندن می‌سازند تا ترنم جان بخش جریان زندگی را بسرایند.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات- دومین نشست خبریِ "سومین جشنواره و جایزه نوای خرم" روز شنبه، 1395/11/10 در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست، بردیا صدر نوری مدیر جشنواره، رضا خرم، فرزند ارشد استاد همایون خرم و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و نیز ناصر ایزدی، دبیر جشنواره به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به استناد پاسخ های مسوولان برگزاری جشنواره، تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره، با افزایش پنجاه درصدی نسبت به دوره‌‌ی قبل، به 1040 نفر رسید که از پنجاه و چهار شهر کشور ثبت نام کرده بودند. از این تعداد 510 شرکت کننده دختر و 530 شرکت کننده پسر بودند.  
از نکات جالب توجه این نشست، تأکید دبیر جشنواره به حضور آموزشگاه‌ها و برخی مدارس برای اولین بار در جشنواره بود که خود نشان از استقبال روز افزون جامعه از این رویداد هنری است. 

کرشمه موسیقی کودکانه؛ هدیه زمستانه خرم
در این میان، افزایش چشمگیر حضور دختران زیر 18 سال علاقمند به موسیقی نظر همگان را به خود جلب کرد تا جایی که بیش از پنجاه درصد راهیافتگان به مرحله نهایی را دختران، شامل می‌شود.
از دیگر نکات حائز اهمیت، ارتقاء سطح هنری و فنی شرکت کنندگان در این دوره است بطوری که تعدادی از برگزیدگان سال قبل، امسال به مرحله نهایی هم راه نیافتند. این در حالی است که بیشتر شرکت کنندگان این دوره، در محدوده سنی 9 تا 12 بودند و به گفته رضا خرم، سطح مهارت این رده سنی در بیشتر موارد به پختگی بزرگسالان بود.


کرشمه موسیقی کودکانه؛ هدیه زمستانه خرم
در پایان این نشست، بردیا صدر نوری مدیر "موسسه راد نو اندیش" تقدیر ویژه‌ای از اصحاب رسانه داشت و بر این نکته تاکید نمود که پوشش خبری گسترده جشنواره، نقش بسزایی در برگزاری بهتر سومین دوره آن داشت.
گفتنی است، یکی از فعالیت‌های قابل تحسین دبیرخانه جشنواره، سپاس و تقدیر از تمامی شرکت کنندگان اعم از برگزیدگان و نیز راه‌نیافتگان به مرحله نهایی است که با هدف پیشگیری از آسیب عاطفی کودکان در این سن و سال انجام می‌گیرد.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
بسيار كار نكويي ست كه از همه بچه ها تقدير ميشه
بهداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
امید آنکه برگزاری چنین جشنواره هایی باعث شکوفایی استعداد نوجوانان مستعد ایران زمین گردد ...
مهدی نجفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
به امید پیشرفت روز افزون تمام کودکان ایران زمین در تمامیه زمینه ها
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
چقدر کار نیکوییست که به نام استاد بزرگ موسیقی دل کورکان رو شاد میکنند جای چنین برنامه هایی خالی بود در کشور امیدوارم که بیشتر و بیشتر شاهد همچنین کارهایی باشیم در کشور عزیزمان
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
خدا رو شکر که چنین جشنواره های خوبی برای بچه هایمان برگزار می شود.
شروع متن هم خیلی زیبا بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین