کد خبر: ۴۱۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

آیت‌الله هاشمی: کارها را باید مردم انجام دهند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار استاندار و جمعی از مدیران و مسؤولان بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی استان کرمان، تحت عنوان «اعضای ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» با ابراز رضایت از گزارش‌های مسؤولان بخش‌های مختلف، گفت: امام راحل براساس تعالیم مکتب اسلام و مذهب اهل بیت در همه مراحل زندگی، مبارزه و انقلاب، بر مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی تاریخی از روند پیروزی انقلاب و گذر از توطئه‌های سال‌های اولیه، مانند شورش‌های کور، تجزیه‌طلبی و جنگ، گفت: در همه مراحل با تکیه بر مردم از گردنه‌های سخت عبور کردیم و به گونه‌ای شد که الان دنیا تعجب می‌کند و صراحتاً هم می‌گویند که راز امنیت ستودنی ایران در منطقه کاملاً آلوده به نا‌امنی چیست؟!!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به مقطع تدوین سیاست‌های کلی و دستور رهبری برای اصلاح اصل 44 اشاره کرد و گفت: سیاست‌های بسیار مناسبی برای سپردن کارها به مردم تدوین شد که متأسفانه در اجرا به دست دولتی افتاد که صراحتاً اعلام می‌کرد هیچ اعتقادی به این مسایل ندارد.

آیت‌الله هاشمی: کارها را باید مردم انجام دهند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح دستورات رهبری برای واگذاری امور به مردم و قطع وابستگی کشور به نفت، گفت: رهبری بر اجرای فوری آن سیاست‌ها تأکید می‌کردند که وقتی در مجمع بحث کردیم، گزارشی خدمت ایشان دادیم که برای تأثیرگذاری بهتر آن است که کارها به تدریج انجام شوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش با ستودن افکار و عملکرد استاندار کرمان، به طرح‌های بسیار خوب در مناطق محروم استان مخصوصاً قلعه گنج اشاره کرد و گفت: اگر گزارش جامع و میدانی از تأثیرگذاری این طرح‌ها برای مردم و مسؤولان کشور تهیه و منتشر شود، بسیاری از استان‌های کشور از این الگو استفاده خواهند کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر ظرفیت‌های هر یک از مناطق استان کرمان، به قابلیت منطقه شهداد برای تأسیس نیروگاه برق و استفاده از انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: از مدت‌ها قبل طرحی برای احداث نیروگاه در منطقه شهداد به دستم رسید که به چند کارشناس خبره دادم و هر کدام آنها تأیید کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «کارها را باید مردم انجام دهند»، گفت: راه توسعه واقعی و ماندگار قابل صدور، تکیه بر توان مردم است.

ایشان با ابراز رضایت از اقدام دولت برای افزایش اختیارات استانداران، گفت: بسیاری از استانداران، طر‌ح‌های مناسبی دارند که دولت می‌تواند با رفع موانع و جلوگیری از کارشکنی‌های سیاسی، مسیر حرکت کشور به سوی پیشرفت همه جانبه و ایجاد اشتغال را هموار نماید.

در آغاز این دیدار، آقای مهندس علیرضا رزم‌حسینی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی، مخصوصاً در بخش‌های مختلف اقتصادی وفرهنگی ارائه کرد.

وی «تشکیل ستاد مشورتی توسعه مرکز استان 1404 را از کارهای مهم برای استفاده از تفکرات و طرح‌های نخبگان دانست و همچنین از طرح همیاران آب گفت که برای بحران آینده آب در کشور و به ویژه استان کرمان ضروری است.

مهندس رزم حسینی با بیان این جمله که «تأثیر برجام در استان کرمان 100 درصد بوده»، آماری از صادرات و ایجاد اشتغال ارائه کرد و گفت: در شش ماهه اول سال 1395 حدود 26 هزار شغل در استان ایجاد شد.

وی ارزش افزوده استان، سرانه صادرات، تولید سرانه، نرخ باسوادی، سهم اشتغال ناقص، نرخ مشارکت اقتصادی، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش اداره تأمین اجتماعی و سازمان‌های فعال شده را از شاخص‌های بررسی وضعیت استان دانست.

در ادامه، آقای برزگر، معاون بنیاد مستضعفان هم گزارشی از اجرای طرح توانمندسازی قلعه گنج ارائه کرد.

وی گفت: تاکنون 46703 نفر از 11544 خانوار در 80 روستای قلعه گنج مشمول این طرح شدند.

آقای سردار عرب‌نژاد، مدیرعامل هواپیمایی ماهان، از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه شهدا در استان کرمان، مخصوصاً برای کشاورزی و دامداری گفت و افزود: امیدواریم که تجربه موفق این الگو در مناطق مشابه کشور تکرار شود.

همچنین آقای حسین‌زاده، مدیرعامل بانک رسالت از طرح‌های قابل اجرا در منطقه گلبافت گزارش داد و گفت: با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، برآنیم که هر خانه گلبافت، کارخانه‌ای برای تولیدات بومی آنجا، اما بر پایه‌های علمی باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای امیری، رئیس مجمع نمایندگان شهرهای استان کرمان در مجلس نیز، اقدامات در حال اجرای امروز در استان کرمان را جزیی از کارهای مهم در دوران سازندگی دانست و گفت: آرامش سیاسی و پرهیز از اختلافات جناحی برای آبادانی استان بسیاری از کارها را جلو برده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین