کد خبر: ۴۱۸۰۲۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
پول‌هایی که از بیت‌المال رفته با اعدام بابک زنجانی برمی‌گردد؟

ترکان: «کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی» دروغ است/ رییس دستگاه قضا اغماضی نفرمایند و دستور بدهند که بابک زنجانی بگوید به چه کسانی کمک کرده و بروند پول‌ها را پس بگیرند/همه کاندیداها اعلام کنند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند؟

مشاور رییس جمهوری، کمک بابک زنجانی به ستاد حسن روحانی در انتخابات سال 1392 را تکذیب کرد. ترکان گفت: آیا فقط یک نفر پشت بابک زنجانی بوده؟ اگر یک نفر مثلا فردا بیاید وزارت نفت یک محموله نفت بدهند پولش را نیاورد؛ دومی را میدهند‌؟ باز پول دومی را هم نیاورد سومی را میدهند؟ پول سومی را نیاورد چهارمی را میدهند نمی‌شود. این احتمالا یک جور دیگر است و باید این آشکار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر ترکان درباره مدعی شدن بابک زنجانی که به انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده است گفت: اگر منظور این است که بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی دکتر روحانی کمک کرده این حرف دروغ است چون ما در ستاد انتخاباتی حساب‌هایمان روشن بود و حسابدار و اداره امور مالی داشتیم و تمام دریافت‌ها و پرداخت‌هایمان هم در ستاد انتخاباتی که آقای نعمت‌زاده رئیس ستاد بود ثبت شده است و چنین اتفاقی نیافتاد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: ما یک ترازنامه شفاف در ستاد داشتیم و همان موقع هم اعلام کردیم که اگر آقایان همه موافق هستند، همه کاندیداها اعلام کنند که از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند. هنوز هم این آمادگی را داریم به شرطی که همه کاندیداهای آن دوره بیایند و اعلام کنند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند؟ افرادی که در ستاد آقای روحانی بودند الان هم در دسترس هستند؛ این افراد آمادگی دارند که ترازنامه‌شان را اعلام کنند که از کجا‌ها پول گرفتند و کجاها خرج کردند از این شخص هم هیچ پولی به این ستاد داده نشده و حساب‌های ستاد مشخص است‌.

ترکان: «کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی» دروغ است/ رییس دستگاه قضا اغماضی نفرمایند و دستور بدهند که بابک زنجانی بگوید به چه کسانی کمک کرده و بروند پول‌ها را پس بگیرند/همه کاندیداها اعلام کنند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند؟

ترکان تصریح کرد: ما اعلام کردیم که آمادگی داریم مخارج را اعلام کنیم به شرطی که همه کاندیداها این کار را بکنند. من آن موقع هم پیشنهاد کردم همه بیایند ترازنامه منابع و مصارفشان را اعلام کنند و بگویند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها دادند. همه منابع در این حساب رفت و همه مصارف هم با چک از آن حساب بیرون آمد. من پیشنهاد می‌کنم مبالغی که بابک زنجانی ادعا کرده پیگیری شود که در صورت اثبات، هر پولی به هر کسی داده، پس گرفته شود.

مشاور رییس جمهور با اشاره به این سخن رئیس قوه قضائیه که «ما سخنان زنجانی را عین واقعی نمی‌دانیم و ایشان حرف زیاد میزنند و  ادعا زیاد میکند و الا اگر می‌خواستیم رسیدگی کنیم باید همه کسانی که مرتبط بودند را احضار میکردیم»،. تاکید کرد: من پیشنهاد می‌کنم آقای لاریجانی چنین اغماضی نفرمایند و دستور بفرمایند که بابک زنجانی بگوید به چه کسانی کمک کرده و بروند پول‌ها را پس بگیرند. این پول‌ها برای نفت و دولت و ملت است؛ برای بابک زنجانی نیست و به ستاد انتخاباتی هر کسی رفته باید از آن پس بگیرد‌.

وی در ارتباط با حکم اعدام صادره برای زنجانی مشکل نیز گفت: پول‌ها چه می‌شود؟ پول هایی که از بیت المال رفته با اعدام او برمی گردد؟ من می‌گویم باید پول‌ها را پس بگیریم بعد هر حکم قضایی که تایید شد اجرا شود ولی پول‌ها را باید بدهد. من نمی‌دانم پشت بابک زنجانی کیست؟ ولی نمی‌توانم باور کنم این تک نفره است. من پیشنهاد می‌کنم مقامات ذیربط برای احقاق حقوق مردم ته این را کشف کنند که کی هست‌.

ترکان گفت: آیا فقط یک نفر پشت بابک زنجانی بوده؟ اگر یک نفر مثلا فردا بیاید وزارت نفت یک محموله نفت بدهند پولش را نیاورد؛ دومی را میدهند‌؟ باز پول دومی را هم نیاورد سومی را میدهند؟ پول سومی را نیاورد چهارمی را میدهند نمی‌شود. این احتمالا یک جور دیگر است و باید این آشکار شود.

وی تأکید کرد:حق مردم است که بدانند پشت این موضوع چه بوده است حتما هم قوه قضاییه این کار را می‌کند چون من در این کار متوجه شدم که دادستان محترم بسیار جدی هستند من فکر میکنم دادستان محترم و آقای محسنی اژه‌ای بسیار جدی هستند و بعید میدانم آقای اژه‌ای در این مورد این کار را تا انتها نبرند، حتما این کار را تا انتها خواهند برد و حقوق مردم را استیفا خواهند کرد.

منبع: جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
31
بابک زنجانی فروشنده نفت در زمان رئیس جمهور پیشین بوده و پول نفت رو پس نداده و با دولت قبل وکسانی کار کرده که منتخبین مردم را انگلیسی خطاب کردن حالا چطور شده جا خالی داده ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
31
هیچ انسان عاقلی باور نمیکند که بابک زنجانی در دوره ...احمدی نژاد بدون کمک و حمایت مستقیم و غیر مستقیم قوه مجریه میتوانست چنین رقم هنگفتی را به سرقت ببرد . قطعا وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی و رئیس این دو مدیر ، نقش اصلی در این سرقت بزرگ داشته اند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
13
خدا رحم کند عاقبت مسلمان از دنیا برویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
3
هر کسی میتواند این مسئله را بخوبی تجزیه و تحلیل نماید که بابک زنجانی در زمان دولت قبل زیر نظر مستقیم رئیس جمهور وقت اقای احمدی نژاد و وزیر نفت اقای رستم قاسمی انجام نموده و لاپوشانی این موضوع کار احمقانه و بی احترامی به مردم ایران میباشد این خیلی واضح و روشن است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
7
بهتره كه معماي بابك زنجاني و امثال اينها را هم بسازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
10
بابک زنجانی باید تحویل وزارت اطلاعات داده شود تا بخش کوچکی از حقایق برای مردم آشکار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
مگه تندروها بمیرند که دست مردم به اطلاعات بابک زنجانی بیافته!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین