کد خبر: ۴۱۸۱۳۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
واکنش به درخواست‌ها برای شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه

منتظری: قوه‌قضاییه بودجه مصوب دارد/بخش دوم حساب‌های قوه‌قضاییه با اجازه ولی‌فقیه است/این حساب‌ها وجوه دولتی نیست که دولت بتواند حساب‌کشی کند/مسائل را خصوصی مطرح کنید

بخش دوم حساب‌های قوه‌قضاییه یک وجوهی است که با اجازه ولی‌فقیه و اذن رهبر معظم انقلاب اختصاص می‌یابد و این وجوه در راستای یکسری هزینه‌های دستگاه قضایی مصرف می‌شود. حساب‌های این وجوه مشخص است و از زمان ریاست ایت‌الله‌یزدی تا امروز وجود داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضاوت، در پاسخ به این سوال که به‌رغم تأیید حساب‌های قوه‌قضاییه از سوی نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهوری اعلام کرده دولت حاضر است دخل و خرج خود را شفاف کند اما انتظار می‌رود قوه‌قضاییه نیز حساب‌هایش را شفاف کند اظهار کرد: به نظر می‌رسد این موضوع گرو و گروکشی است؛ اصل بحث شفاف‌سازی حساب‌ها خوب است و شکی در این مسئله وجود ندارد. 
 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: قوه‌قضاییه بودجه مصوب دارد که تمام مقررات قانونی در آن رعایت می‌شود و دیوان محاسبات و ذی‌حسابان از ریال اول تا آخر منابع مالی قوه‌قضاییه را بررسی کرده و می‌کنند. 
 
دادستان کل کشور افزود: بخش دوم حساب‌های قوه‌قضاییه یک وجوهی است که با اجازه ولی‌فقیه و اذن رهبر معظم انقلاب اختصاص می‌یابد و این وجوه در راستای یکسری هزینه‌های دستگاه قضایی مصرف می‌شود. حساب‌های این وجوه مشخص است و از زمان ریاست ایت‌الله‌یزدی تا امروز وجود داشته است. تا جایی که اطلاع دارم این حساب‌ها بسیار روشن است و براساس اسناد و مدارک موجود است و وجوه دولتی نیست که دولت بتواند حساب‌کشی کند ولی قوه‌قضاییه قطعا می‌تواند به افکار عمومی، رهبر معظم انقلاب و هرجایی که لازم باشد پاسخ دهد. قوه‌قضاییه از پاسخگویی هیچ ابایی ندارد. 
 
منتظری در پاسخ به این سوال که آیا مطرح‌شدن چنین بحثی از سوی شخص اول اجرایی کشور آن هم بعداز فضاسازی متعدد ضدانقلاب جای تعجب ندارد گفت: وقتی انسان در مقام سخنرانی قرار می‌گیرد گاهی حرف‌هایی را مطرح می‌کند که شاید توجه به آثار و تبعات آن هم ندارد و ما امیدواریم این حرف‌ها در این سطح و کیفیت تمام شود و بگذاریم جامعه در آسایش و آرامش به سر ببرد. این مسائل، موضوعاتی است که اگر هم هرکدام از مقامات عالی‌رتبه کشور نظری درباره آن داشته باشند می‌توانند در جلسات خصوص خود مطرح کنند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
2
37
من كه قانع شدم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
2
43
دولت قصد حساب کشی ندارد.هدف شفاف سازی است.
بصیرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
34
آسایش وآرامش جامعه مخصوصآتهیدستان درشفاف سازی بودجه ومحل حساب هامیباشدجون همه وجوهات جزوبیت المال ومتعلق به عموم میباشدوبروزوظهورتخلفات واختلاس هامسلمین جامعه رادل آزرده میکندوخیانت به خون شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی است.
جانباز پنجاه و پنج درصد مستاجر بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
43
منابع و مصارف این پولها هر کجا باشد،مال مردم است و مردم می خواهند بدانند این پولها کجا خرج می شود !
نکند مردم نامحرمند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
19
پس معلوم شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
6
واقعا اینا فکر می کنند مردم با حرفهای تکراریشان قانع می شوند! یا اصلا حرفهای این ها را جدی می گیرند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین