کد خبر: ۴۱۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

خودروی پرنده منحصر به فرد +تصاویر

پس از گذشت ۱۵ سال از کار بر روی پروژه ای در حوزه فناوری یک شرکت فناوری اسرائیلی خوش بین است در نهایت بتواند خودرویی با قابلیت حرکت بر فراز سطح زمین را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرصه کند. این خودرو ۱۵۰۰ کیلوگرم یا ۱.۵ تن وزن خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فن آوری-خبرگزاری «رویترز» اشاره می‌کند که این خودروی پرنده قادر به حمل ۵۰۰ کیلوگرم نیم تن بار و سفر در حدود ۱۸۵ کیلومتر یا ۱۱۵ مایل در هر ساعت خواهد بود. اولین پرواز انفرادی خودکار این خودرو در ماه نوامبر تکمیل شد. هزینه کلی این خودرو ۱۴ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «رافی‌یوئلی» مدیر این پروژه هوانوردی شهری اشاره می‌کند که در سال ۲۰۰۱ میلادی پهپادی را اختراع کرد که امن تر از بالگرد بود و می‌توانست بین ساختمان و زیر خطوط برق بدون خطرگیر کردن به سیم‌ها حرکت کند. نام این خودرو The Cormorant است و با تمام استانداردهای بهره‌برداری هوایی انطباق داده شده است. 

این خبرگزاری در پایان به نقل از «تال اینبار» رییس مرکز تحقیقات پهپاد در موسسه مطالعات استراتژیک هوا و فضای فیشر اسرائیل می گوید که این خودرو می تواند از چندین جنبه از جمله در جنگ ها تا نقل و انتقال پزشکی سربازان در میدان جنگ کارآمد باشد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین