کد خبر: ۴۱۸۴۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
رئیس سازمان امداد و نجات

زلزله در استان فارس/5 نفر کشته و زخمی شدند/ افزایش مصدومان/ قطعی برق منطقه+تصاویر

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: زمین لرزه 5.1 ریشتری صبح امروز فارس، تا کنون چهار فوتی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در این باره گفت: زمین لرزه ٥.١ ریشتری ساعت 6:03 امروز جمعه در عمق ٤ کیلومتری استان فارس، ٣٣ کیلومتری افزرو، ٣٥ کیلومتری خنج و ٣٥ کیلومتری محمله را لرزاند. طبق گزارش کشیک استان این زلزله تاکنون ٤ فوتی و ١ مصدوم (تبعه افغانی) در پی داشته است.

وی ادامه داد: یک باب واحد مسکونی در فاصله تقریبا یک کیلومتری روستای سیف آباد وجود داشته که تخریب شده و ۴ نفر فوتی از زیر آوار بیرون کشیده شده و یک نفر هم خوشبختانه زنده از زیر آوار نجات پیدا کرده که به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

زلزله در استان فارس/5 نفر کشته و زخمی شدند

افزایش مصدومان/ قطعی برق منطقه

مدیرکل بحران استان فارس جزییات بیشتر از زمین لرزه صبح امروز در روستای خنج را تشریح کرد و از افزایش شمار مصدومان به 4 نفر خبر داد.

حسن فیاض‌پور در این باره گفت: در ساعت 6:30 بامداد امروز جمعه زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر منطقه خنج در استان فارس را لرزاند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این زمین لرزه در عمق 4 کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن 35 کیلومتر تا مرکز خنج فاصله داشت، اظهار کرد: در مجموع 4 روستا در پی این زمین لرزه تحت تاثیر قرار گرفتند. روستاهای تخته، سیف‌آباد، خیرآباد و چاه‌طلا جزو این روستاها هستند که حدود 3000 نفر در آنها سکونت دارند.

مدیرکل بحران استان فارس با بیان اینکه این زمین لرزه در شیراز احساس نشده است، ادامه داد:‌بلافاصله تیم‌های ارزیاب از هلال‌احمر و.. به محل حادثه اعزام شده و گزارش‌های تکمیلی حاکی از این است که 5 تن که در یک اتاق نگهبانی در یک باغی حضور داشتند به دلیل ریزش دیواره‌های این اتاق دچار حادثه شده که 4 نفرشان جان خود را از دست داده و یک تن نیز به مراکز درمانی منتقل شده است.

به گفته فیاض‌پور تمامی این افراد از اتباع کشور افغانستان و مرد بودند.

وی همچنین از مصدومیت 3 تن دیگر در روستای چاه‌طلا خبر داد و گفت: این افراد دچار آسیب‌دیدگی سطحی شدند که به شکل سرپایی خدمات درمانی را از مرکز اورژانس دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بحران استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت منطقه عادی بوده و تنها یک پس لرزه در ساعت 7:03 با قدرت 2.7 ریشتر منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: پس لرزه دیگری نیز با بزرگی 2.8 ریشتر در مجاورت این منطقه در فتح‌آباد رخ داده است که البته قدرت آن بسیار کم بوده و حتی می‌توان گفت در حالت عادی احساس نشده است.

زلزله در استان فارس/5 نفر کشته و زخمی شدند

فیاض‌پور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حالت آماده باش هستند، درباره خسارات ناشی از این زمین لرزه نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که در دیوار اماکن مسکونی قدیمی ترک‌خوردگی رخ داده و برخی از دیوارهای خشتی و قدیمی نیز ریزش کرده‌اند.

وی همچنین از قطعی برق این منطقه خبر داد و گفت: عوامل سازمان برق در حال رفع موضوع هستند.

 مدیرکل بحران استان فارس با اشاره به پیگیری استاندار از وضعیت زمین لرزه اظهار کرد: شرایط در منطقه عادی بوده و همانطور که گفتم تیم‌های امدادی در آماده‌باش هستند. همچنین گروه دیگر از تیم‌های ارزیاب در حال بررسی تک تک واحدها هستند تا میزان خسارات را به طور دقیق ارزیابی کنند.

زلزله در استان فارس/5 نفر کشته و زخمی شدند/ افزایش مصدومان/ قطعی برق منطقه+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
2
مطمئن هستید که دم و دستگاهاتون درست نشون میده، یا زلزله ها فرق دارند یا ساختمان ها و جیب ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
آین نظرتون یعنی چی؟؟؟؟؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
به نظر می آید همش فیلم باشه . احتمالا کارگردانانشون اونورند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین