کد خبر: ۴۱۸۴۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:

درخواست مردم از قوه قضاییه رسیدگی به پرونده‌های فساد است/دعواهای رسانه‌ای به نفع انقلاب نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: امام و رهبری از یاس مردم بسیار بدشان می‌آمد. قوه قضاییه به پرونده‌های فساد با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی کنید و قاطعانه حکم صادر کنید و دولت قبل و فعلی برایتان مهم نباشد، مردم از شما عدالت می‌خواهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران  با تبریک سالروز تولد امام حسن عسگری(ع)، گفت: شیعه، گریه و شادیش به موقع و به جاست. امشب و فردا هر جا هستیم شادی خود را ابراز کنیم البته شادی به معنای گناه کردن و عبور از خطوط قرمز خدا نیست. کیست که شادی مردم ولایت‌مدار را نخواهد؟ آنچه می‌خواهیم این است که شادی و عزای ما رنگ دین داشته باشد.

خاتمی وحدت را لازمه تداوم انقلاب دانست و افزود: وحدت با پنج چیز حاصل می‌شود. وحدت در هدف، محوریت ولی فقیه، ادبیات تکریم، تحمل و پرهیز از تهمت و دروغ.

وی یادآور شد: در انتخابات اردیبهشت یا خرداد 96 دشمن روی دو قطبی کردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه، آکنده کردن فضای مجازی از دروغ و افتراء کرده‌اند. به مسئولان می‌گویم حواستان جمع باشد. همه دلسوزان انقلاب اتفاق نظردارند که دعواهای رسانه‌ای به نفع انقلاب نیست. خروجی آن این است که می‌گویند از این دعوا معلوم می‌شود که فساد در ایران ساختاری و نهادینه شده است.

خاتمی آینده انقلاب را روشن دانست و ادامه داد: وعده قرآن همین است. باورهای دینی را تحکیم کنیم و ولایت‌مداریمان را ادامه دهیم که ان‌شاءالله آینده از آن  متقیان است. انقلاب اسلامی ایران امانت شهداست. خدای نکرده رفتاری نداشته باشیم که شهداء از ما برنجند که رنجیدن آنان عواقب وخیمی دارد.

خاتمی با نکوهش اقدام رضاخان در  17 دی و کشف حجاب، گفت: استعمار انگلیس سه دستور مبارزه با عزاداری سیدالشهدا(ع)، مبارزه با حوزه‌های علمیه و مبارزه با کشف حجاب را به وی دیکته کرد. به زور چادر را از زن مسلمان می‌گرفتند. زنان از ترس در این ایام بچه سقط کردند البته سزای اعمال ننگینش را دید. انگلیسی‌ها وقتی دیدند مدت مصرفش زیاد شد، بردندش و سرانجام به زباله‌دان تاریخ رفت.

وی همچنین با گرامی‌داشت دهه بصیرت، تصریح کرد:‌ حماسه 9  و 19 دی هر دو حماسه وحدت بود. 9 دی آغاز انقلاب در دوره دوم بود که در سراسر کشور باشکوه برگزار شد. مقام معظم رهبری و مسئولان کشور از این مراسم تجلیل کردند. این مراسم نماد وحدت ملت در پاسداری از انقلاب است. بین 9 و 19 دی سه شباهت وجود دارد. جرقه حماسه 19 دی را حمایت از ولایت زد که روح آن در حمایت از ولایت بود عین همین روز در 9 دی تکرار شد. بسیاری از مردم در سراسر کشور دو عکس بیشتر در دست نداشتند. عکس امام و رهبری با شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده». شباهت دوم، این حماسه را بصیرت مردم آفرید. عین همین اتفاق در 8 ماه فتنه اتفاق افتاد. سرمایه 40 میلیونی را سوزاندند. در حماسه 9 دی بصیرت مردم حرف اول را زد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:اما شباهت سوم، در حماسه 19 دی مردم وقتی وارد شدند که دنیای استکبار از شاه حمایت می‌کرد.در فتنه 88 یز آمریکا و رسانه‌های آمریکایی تمام قد به حمایت از فتنه پرداختند. شنیدید و دیدید که اوباما حتی اسم یکی از فتنه‌گران را به زبان آورد و انگلیس امکانات رسانه‌ای خود را در اختیار آنان قرار داد و شیمون پرز صراحتا گفت که فتنه‌گران سربازان ما هستند و منافقان از آنان حمایت کردند، حتی رقاصه‌ها اما بصیرت مردم افتخار آفرید. انقلاب 19 دی با همان عظمت و شکوه به راه خودش ادامه می‌دهد. به امام عرض می‌کنم بر خیز و ببین که پیام انقلاب شما به جهان صادر شد. ساقه نازک انقلاب در ابتدای انقلاب امروز به شجره طیبه تنومندی است که حتی تندبادها نیز نمی‌توانند کمترین آسیب را به آن بزنند.

وی در ادامه تحلیل‌هایش به تحلیل عرصه خارجی پرداخت و افزود: بشارت پیروزی ارتش عراق و الحشد الشعبی در آینده در موصل را به شما خبر می‌دهم امیدوارم این خبر را به زودی بشنویم که شر داعشی‌های جنایتکار از سر عراق کوتاه می‌شود.

وی با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س)، گفت: روز دوشنبه هفته آینده روز وفات حضرت فاطمه معصومه اعلام شده است. این بانو به بانوی عالمه معروف هستند، ایشان ولایت‌مدار به معنای واقعی کلمه بودند. حضرت در پاسخ به نامه امام رضا (ع) بلافاصله درخواست ایشان را اجابت کرد و در مسیر رسیدن به برادر مسموم و به شهادت رسیدند و به فرموده معصوم هر کس قبر ایشان را در قم زیارت کند خداوند بهشت را نصیبش می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با تسلیت وفات آیت‌الله محمدعلی شرعی، گفت:ایشان با 81 سال عمر با برکت وکوله‌باری از خدمات ارزشمند به دیدار خدا رفت. انقلابی دوره مبارزه، انقلابی بعد از پیروزی انقلاب و ولایت‌مدار بود. حوزه علمیه خواهران را ایجاد کرد که 100 شعبه دارد.

در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز احمد خاتمی درباره نبایدهای سبک دینی سخن گفت و افزود: چه کنیم که دروغگویی در جامعه کساد شود؟ دردی که همه از آن می‌نالند. همه می‌گویند دروغگویی در جامعه شایع شده امیدوارم خود این افراد خودشان دروغ نگویند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
5
0
درود خداوند بر سید احمد خاتمی بزرگوار که همیشه زبان برنده و مواضع صریح ایشان چون شمشیری هست بر گردن مفسدان و گمراهان و دشمنان ایران اسلامی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
1
وحدت قوا باید با نیت صالح باشد یعنی حق جانب هر طرف باشد ان را با شجاعت بگوئیم.
امراله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
1
1
با اینکه بانظریات این آقا مو افق نیستم در خصوص برخورد با فساد ودزدان بیت المال حرف مردم را زده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
این که این بار از بیت المال و حقوق ملنت دفاع کردی جای خوشحالی است .امید واریم با ادامه دادن به این حق گویی ها بتوانی دوباره جای خود را در میان ملت باز کنی .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین