کد خبر: ۴۱۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

تشک هوشمندی که در موقع خر و پف زیر سرتان را تنظیم می‌کند

یک شرکت سازنده تختخواب به نام Sleep Number موفق به طراحی و ساخت یک تشک هوشمند شده که با تغییر حالت کاربر به طور خودکار تنظیم می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
یک شرکت سازنده تختخواب به نام Sleep Number موفق به طراحی و ساخت یک تشک هوشمند شده که با تغییر حالت کاربر به طور خودکار تنظیم می‌شود.

برای مثال اگر کاربر به پهلو خوابیده و حالت خود را تغییر دهد، دو بالشتک هوا که در این تشک وجود دارد، مطابق با شکل بدن کاربر شده و حتی در زمان خر و پف، زیر سر وی را بلند می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های این تشک، داشتن گرمکن پا در قسمت پایین و چراغ‌های کوچکی است که مانند شب خواب عمل می‌کنند. این تشک جدید همچنین می‌تواند برای حالت‌های خواب خاص شخصی سازی شود. این فناوری دارای یک اپلیکیشن همراه بوده که اطلاعات مرتبط با تشک را از طریق گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال اگر کاربر بخواهد در ساعت 11 به خواب برود، اپلیکیشن همراه این تشک در ساعت 10:30 به وی هشدار خواهد داد.

10 دقیقه بعد از این هشدار، گرمکن پا شروع به فعالیت کرده و شرایط را برای یک خواب عالی فراهم می‌کند. در هنگام صبح نیز یک زنگ هشدار با تشخیص زمان سبک شدن خواب کاربر، وی را از خواب بیدار می‌کند.

این تخت از فناوری سنسور بیومتریک موسوم به sleepIQ برای پیگیری ضربان قلب، حرکت و تنفس کاربر بهره می‌گیرد.

این شرکت می‌گوید که در هر ثانیه صدها خوانش ثبت شده و سپس به یک الگوریتم وارد می‌شود تا با استفاده از این الگوریتم بتوان تنظیمات تخت را بسته به نیازهای فردی شخصی سازی کرده و هر روز کیفیت خواب شب گذشته را تشریح کرد.

این محصول تا نیمه اول سال 2017 ، هم در فروشگاه‌ها و هم به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود و هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن توسط شرکت سازنده ارائه نشده است.

اپلیکیشن همراه این فناوری در حال حاضر برای سیستم‌ عامل IOS طراحی شده و در اپ‌استور موجود است.

منبع:ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین