کد خبر: ۴۱۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
رویترز با انتشار گزارشی تصویری مطرح کرد

جهان در سال ۲۰۱۷/افزایش قدرت روسیه/ حملات هواداران داعش/وضعیت مبهم پناهجویان/بلندپروازی‌های هسته‌ای کره‌شمالی و سیاست پیش‌بینی‌ناپذیر ترامپ جنجالی+تصاویر

به دنبال سلسله حملات داعش در پاریس و بروکسل جهان شاهد حملات انفرادی از سوی افراد هوادار داعش است. این حملات بیشتر از سوی هواداران صورت گیرند تا از طرف اعضایی که در ارتباط مستقیم با داعش در سال سال ۲۰۱۷ میلادی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی به تحولات احتمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصاویر اشاره کرده است.ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری آن کشور درصدد است تا با جایگزین کردن متحدان تازه برای فدراسیون روسیه از جمله فیلیپین و ترکیه به نقش سنتی امریکا پایان دهد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نهادهای اطلاعاتی امریکایی اخیر پوتین و دستگاه های اطلاعاتی روسیه را به مداخله در امور داخلی آن کشور و تلاش برای دستکاری در نتیجه انتخابات متهم کرده بودند. 

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

آتش‌بس متزلزل در سوریه 

توفاق آتش بس میان روسیه و ترکیه با چالش‌هایی مواجه است. در نتیجه، به نظر می‌رسد منازعه میان دولت و معارضان ادامه یابد. توافق‌نامه اخیر اتش بس باعث ایجاد نگرانی در میان گروه های مختلف معارض سوری درباره منافع آنان شده است. آن ها درباره  از دست دادن احتمالی اراضی که تاکنون در اشغال خود داشته‌اند نگران هستند.

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

ادامه حملات داعش 

به دنبال سلسله حملات داعش در پاریس و بروکسل جهان شاهد حملات انفرادی از سوی افراد هوادار داعش است. این حملات بیشتر از سوی هواداران صورت گیرند تا از طرف اعضایی که در ارتباط مستقیم با داعش در سال سال ۲۰۱۷ میلادی هستند. به نظر می رسد که این نوع حملات ادامه داشته باشند به خصوص آن که اخیرا داعش مسئولیت حمله به کلوب شبانه‌ای در ترکیه را برعهده گرفت. 


اهداف هسته‌ای کره شمالی

ترامپ در توئیتر خود نوشته بود که این موضوع روی نخواهد داد. اشاره او به آزمایش موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی بود. با این حال، واقعیت آن است که بازداشتن کره شمالی از انجام آزمایشات هسته ای و موشکی سخت‌تر از آن است که بتوان تصورش را کرد. جهان بار دیگر به چین، همسایه کره شمالی و تنها متحد آن کشور چشم دوخته است تا ببیند آیا می‌توان پیونگ یانگ را متقاعد به دست کشیدن از بلندپروازی‌های خود کند.

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

ریاست‌جمهوری ترامپ 

رییس‌جمهوری‌ای که طبقه کارگر سفید پوست امریکا با رای خود به کاخ سفید فرستاده، وعده ایجاد شغل‌های تازه را داده است. او سیاست تفرقه افکنانه‌ای را در طول مبارزات انتخاباتی در پیش گرفت و این موضوع سبب ایجاد شکاف در جامعه امریکا شده است.

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

آینده سیاسی در معرض خطر در آلمان 

آنگلا مرکل صدارعظم آلمان سیاست پشتیبانی از ورود پناهجویان به آن کشور را در طول سال‌های اخیر در پیش گرفته است این موضوع اما خالی از انتقاد نبوده است و می‌تواند برای انتخاب مجدد او در سال ۲۰۱۷ میلادی پرخطر و پر‌هزینه باشد. حمله به بازار برلین در شب کریسمس و در آستانه برگزاری انتخابات سبب شده تا مرکل با خواست شدید لزوم اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجران و مسائل امنیتی مواجه شود. 

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

پیامدهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا 

خروح بریتانیا از اتحادیه اروپا یا برگزیت گزینه مورد انتخاب رای‌دهندگان بریتانیایی در همه‌پرسی اخیر بود. اکنون اتحادیه اروپا نیز بر بریتانیا فشار می‌آورد که هر چه زودتر آن نهاد اروپایی را ترک کند. این موضوع می‌تواند وضعیت مهاجران همچنین تجارت و زندگی شهروندان بریتانیایی را در اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار دهد. 

تعمیق بحران در ونزوئلا

 چشم‌انداز اقتصادی در ونزوئلا هر روز وخیم‌تر می‌شود. آن کشور با نظامی سوسیالیستی با کمبود شدید مواد غذایی و دارو مواجه است. نیکولاس مادورو رییس‌جمهوری ونزوئلا با تشدید تظاهرات خیابانی مواجه است. 

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

قدرت‌گیری بیشتر راست افراطی در فرانسه 

مارین اوپن رهبر جبهه ملی فرانسه جریان راست افراطی آن کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه‌های اینده خود را در معرض آزمون رای‌دهندگان قرار خواهد داد. با افزایش حملات در پاریس، پوپولیست‌هایی از جمله لوپن که در سال‌های گذشته در حاشیه عرصه سیاست فرانسه قرار داشتند اکنون فرصت پیدا کرده‌اند تا خود را بیش‌تر مطرح کنند به امید آن که به متن سیاست وارد شوند. 

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در قاب تصویر/افزایش نفوذ و قدرت روسیه

تشدید حملات در رقه سوریه 

اتحاد تحت رهبری امریکا متشکل از گروه‌های مسلح سوری درصدد بازپس‌گیری کنترل شهر رقه پایخت داعش در سوریه از دست آن گروه تروریستی است. عزم آنان پس از سلسله حملات در موصل عراق علیه مواضع آن گروه جزم‌تر شده است. ترامپ وعده داده است که برای مبارزه علیه داعش ائتلافی گسترده‌تر را تشکیل خواهد داد. 

تداوم سرکوب رسانه‌ها در ترکیه 

با توجه به گزارش انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران، سرکوب روزنامه‌نگاران در ترکیه نگران‌کننده‌تر از هر زمان دیگری است. این سرکوب و روند بازداشت‌های گسترده پس از شکست کودتای نافرجام اخیر تشدید شد. دامنه سرکوب تنها گروه‌های حقوق بشری و بسیاری از متحدان غربی ترکیه را نگران کرده است. اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه با استفاده از قانون وضعیت اضطراری فرصتی تازه برای حذف مخالفان خود پیدا کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین