کد خبر: ۴۱۸۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
امریکایی‌ها خواهان زندگی در محله‌های امن هستند

اوباما با این مقاله‌ ۵۶ صفحه‌ای ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان می‌برد

«همه امریکایی‌ها خواهان زندگی در محله‌های امن و پر جنب و جوش و پرورش کودکانشان در کشوری هستند که از فرصت‌های برابر شغلی،‌بهداشتی و اموزشی برخوردار باشد. ما نمی‌توانیم به سادگی ۸۰ میلیارد دلار در سال برای میلیون‌ها امریکایی هزینه کنیم که تقریبا در هفت میلیون امریکایی یک نفر از هر سه بزرگسال دارای سوابق جنایی هستند.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-رییس‌جمهوری امریکا خواسته است که میراث‌اش در زمینه عدالت کیفری و جزایی را حفظ کند. در این مقاله که با عنوان «نقش رییس‌جمهوری در پیشبرد اصلاحات کیفری» منتشر شده است اوباما استدلال کرده است که رییس‌جمهوری دارای نقش مهمی در کاهش مجازات همگانی دارد.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اوباما ۲۵ سال پیش در دانشکده حقوق فارغ التحصیل شد و این مقاله در شماره ژانویه نشریه حقوقی هاروارد منتشر شده است. اوباما در این مقاله به طور غیر‌مستقیم از دونالد ترامپ رییس‌جمهوری جمهوریخواه امریکا خواسته تا میراث عدالت کیفری او را حفظ کند که به نظر می‌رسد ترامپ خواستار نگرشی سخت‌گیرانه‌تر نسبت به این حوزه است. 

اوباما با این مقاله‌ ۵۶ صفحه‌ای ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان می‌برد

اوباما در بخشی از این مقاله به کنایه خطاب به ترامپ می‌نویسد: «اغلب اوقات یک ویدئو در یوتیوب با انتشاری ویروسی در شبانه‌روز باعث تحریک مردم به تظاهرات می‌شود و مطالباتی برای اصلاحات مطرح می‌شوند و مانند میلیون‌ها نفر دیگر من نیز مایلم فیلم‌ها را تماشا کنم اما واقعیت این است زمانی که در مقام ریاست‌جمهوری قرار دارید دشوار است که هم‌راستای یک روزنامه‌نگار و یا یک فعال آن هم بدون متهم کردن و پیش‌داروی کردن به موضوع بنگرید.» 

مایکل زاکرمن رییس نشریه حقوق هاروارد گفته است که از انتشار مقاله اوباما بسیار مفتخر است. 

اوباما در مقدمه این مقاله تخصصی حقوقی می‌نویسد:«رییس‌جمهوری می‌تواند نقش قابل توجهی در نظام عدالت کیفری ایفا کند. کسانی که به عنوان رییس‌جمهوری و یا در نقش‌های ارشد در قوه مجریه به انجام وظیفه می‌پردازند می‌توانند از افزایش نفوذ خود برای رعایت بیشتر انصاف و اثربخشی سیستم عدالت در تمام مراحل استفاده کنند. 

نحوه رفتار پلیس و اجرای قوانین کیفری می‌تواند تاثیری عمیق بر میزان اعتماد شهروندان به اجرای قانون بگذارد و پیامدهای قابل توجهی برای امنیت عمومی داشته باشد. من از زمان پیش از دوران دانشجویی می‌دیدم که‌ نظام عدالت کیفری ما سبب تشدید نابرابری می‌شد. افراد جوانی که اشتباهاتی‌ را مرتکب شده بودند گرفتار چرخه‌ای بی‌پایان از به حاشیه‌رانده‌شدن و مجازات می‌شدند. بیست سال پیش من نوشتم که تجربه‌ام در مجلات امریکایی نشان می‌دهد که تجربه زندان و جرایم از پدر به پسر بیش از یک نسل دیگر منتقل خواهد شد. به عنوان یک قانونگذار ایالتی در ایالت ایلینیوی من با مجریان قانون و رهبران جوامع حقوق مدنی دیدار داشتم تا فشارهایی چون بازجویی‌های پلیس و فیلمبرداری در حین بازجویی اصلاح شوند و قانون در راستای برابری نژادی بیشتر پیش رود. من به عنوان رییس‌جمهوری نیز در این راستا نشستم و به طور مستقیم در زندان‌های فدرال با زندانیان و افسران زندان‌ها دیدار داشتم».  

او می افزاید: «عدالت کیفری نظامی پیچیده است. در تمامی سطوح آن از دولت و طیف وسیعی از بازیگران را در بر‌می‌گیرد. بسیاری در دولت من برای اصلاحات فدرال و ایالتی تحت فشار هر دو حزب بودند. دولت من توانست مدت زمان مجازات‌ها را کاهش دهد و و موانع برای کسانی که سوابق جنایی نداشته‌اند را کم‌تر کند. ما پیشرفت زیادی داشتیم و به جوانان کمک کردیم تا از درگیر شدن در پیچیدگی‌ های نظام قضایی دور بمانند اکنون فرصتی تاریخی برای ادامه پیشرفت وجود دارد».

اوباما می‌نویسد: «همه امریکایی‌ها خواهان زندگی در محله‌های امن و پر جنب و جوش و پرورش کودکانشان در کشوری هستند که از فرصت‌های برابر شغلی،‌بهداشتی و اموزشی برخوردار باشد. ما نمی‌توانیم به سادگی ۸۰ میلیارد دلار در سال برای میلیون‌ها امریکایی هزینه کنیم که تقریبا در هفت میلیون امریکایی یک نفر از هر سه بزرگسال دارای سوابق جنایی هستند. می‌توان سالانه ۶۰۰ هزار زندانی را بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای با هدف زندگی بهتر وارد جامعه کرد که نتایج خوبی نخواهد داشت. هم‌چنین می‌تواند بر روی انسانیت در قبال ۲.۲ میلیون مرد و زن که هم اکنون در زندان‌های امریکا هستند چشم پوشید. بیش از ۱۱ میلیون زن و مرد در امریکا سالانه در بیرون و داخل زندان در رفت و آمد هستند. او در ادامه اشاره می‌کند که موضوع مهم در اصلاحات عدالت کیفری همراهی نمایندگان هر دو حزب در کنگره برای اتخاذ اقدامات درست درباره سلاح گرم است و پیدا کردن راه‌هایی بهتری برای رسیدگی به اپیدمی غم‌انگیز مواد مخدر در امریکا‌ و اجرای اصلاحات مهم در حوزه حقوق پزشکی برای تقویت اعتماد و اثربخشی اجرای قانون». 

او اشاره می کند که علیرغم آن که رییس جمهوری و قوه مجریه نقش مستقیمی در سیستم عدالت کیفری ندارد اما دولت او نشان داد می توان از طریق ترکیبی از مشارکت فدرال محلی بهترین شیوه اجرای قانون و برنامه هزینه های دولت فدرال اصلاحات لازم را برای مقابله با چالش ها انجام داد. 

امریکایی ها خواهان زندگی در محله های امن هستند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین