کد خبر: ۴۱۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷

​تعیین طول عمر با آزمایش خون!

دانشمندان دانشگاه بوستون مدعی شدند موفق به کشف یک آزمایش خون سرنوشت ساز شده‌اند که می‌تواند طول عمر افراد را پیش‌بینی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این پژوهش که در مجله Aging Cell به چاپ رسیده است، از داده‌های نشانگر زیستی جمع آوری شده از 5000 نمونه خون استفاده کرده و آن را با تحولات سلامت اهداکنندگان طی هشت سال بعدی عمر مقایسه کرده و مورد بررسی قرار داده است.

آنها در این پژوهش موفق به شناسایی الگوهایی شدند که هم شامل ویژگی‌های خوب بودند و هم بد.

محققان دانشگاه بوستون دریافتند که این افراد به طور خاص دارای شانس ابتلا به بیماری‌های مربوط به سن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت هستند.

در کل، محققان 26 امضای مختلف از این نشانگرهای پیش‌بینی کننده سلامت در آینده را ایجاد کردند.

این آزمایش به این دلیل سرنوشت ساز است که بیماران قادر به شناسایی خطرات سلامت در مراحل اولیه و مهمتر از آن تغییر رویه برای تغییر نتیجه در آینده هستند.

این امضاها تفاوت در چگونگی پیر شدن افراد را به تصویر کشیده و نقش موثری در پیش‌بینی پیری سالم، تغییرات در عملکرد شناختی و فیزیکی، بقا و بیماری‌های مربوط به سن مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سرطان دارند.

این محققان افزودند: راه‌های زیادی در حال حاضر برای پیش‌بینی بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های قلبی وجود دارد اما این آزمایش خون یک اقدام نوآورانه و جدید است.

آنها در این پژوهش نشان دادند که الگوهای خاصی از گروهی از این نشانگرهای زیستی می‌تواند نشان دهد که چگونه یک فرد در آینده می‌تواند روند پیری سالم و بی خطری داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،محققان همچنین موفق شدند تا احتمال ابتلای فرد به سندرم‌ها و بیماری مربوط به سن را نشان دهند.

دانشمندان دانشگاه بوستون تصریح کردند که برای اثبات نتایج به دست آمده هنوز هم نیازمند انجام مطالعات بیشتر بر روی گروه‌های بزرگتری از مردم هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین