کد خبر: ۴۱۹۱۷۷
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی/اقامه‌نماز بر پیکر آیت‌الله توسط رهبری/این خبر تکمیل می‌شود...

افسوس‌و‌اندوه از درگذشت فرزندعزیز‌انقلاب/پیکر ‌آيت‌الله در داخل ضریح‌امام آرام می‌گیرد+تصاویر

مراسم وداع مردم و مسئولآن نظام با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ساعت هشت و سی دقیقه امروز در حسینیه شماره یک جماران آغاز شد. این مراسم با حضور فرزندان و دیگر اعضای خانواده هاشمی و مسئولین عالی رتبه نظام برگزار می شود. آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام عصر دیروز یکشنبه 19 دی بر اثر بیماری قلبی به ملکوت علی پیوست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- در این مراسم که دقایقی پیش آغاز شده است، چهره‌هایی چون محسن هاشمی رفسنجانی، مرتضی اشراقی، غلامعلی رجایی و جمعی دیگر از فعالان سیاسی و مردم حضور دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ لحظاتی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان با همراهی اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت و محمد نهاوندیان در حسینیه جماران حضور یافت. 

وزير خارجه، نيرو و نفت و معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نیز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در حسینیه جماران حضور يافتند.

حضور رییس جمهوری در بیت آیت‌الله هاشمی

رییس جمهوری صبح دوشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رحلت ایشان را به ‏همسر مکرمه و صبور و همچنین فرزندان و برادران آن مجاهد نستوه صمیمانه تسلیت گفت.‏   حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که پیش از حضور در مراسم وداع ‏با پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حسینه جماران انجام شد، از درگاه خداوند متعال برای ‏آن بزرگ مرد تاریخ انقلاب و ایران علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و مرادش امام خمینی(ره)، ‏همرزمان و شهدای انقلاب اسلامی و برای همه بازماندگان صبر و أجر مسألت کرد.‏

برافراشته شدن بیرق‌های سیاه در پایتخت/ نورپردازی‌های تهران خاموش شدند.


ناطق نوری برای وداع با پیکر آیت الله هاشمی به جماران آمد

رئیس مجلس: مجلس تا ساعت ۱۱ جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن نمایندگان برای عرض تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جماران می روند.

محل دفن پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی مشخص شد 

با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیکر ایشان در حرم مطهر امام خمینی(س) در جوار مرادش به خاک سپرده می شود.

اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط رهبر انقلاب  

همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که فردا 10 صبح در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، آیت الله خامنه ای بر پیکر این یار دیرین امام و رهبری نماز می‌خوانند.  بر مبنای این گزارش پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از برگزاری مراسم تشییع در ضریح مطهر امام راحل آرام خواهد گرفت.

شخصیت‌های حاضر در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه این مراسم درباره شخصیت یار دیرین امام (ره) به اظهار نظر پرداختند که اظهارات آنها را در زیر خواهید خواند:

رئیس جمهور: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی‌بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند

رییس‌ جمهوری با تسلیت مصیبت بزرگ ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ملت عزیز ‏‏ایران و به ویژه مقام معظم رهبری که همسنگر و یار دیرین بودند، تأکید کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی ‏‏رفسنجانی شخصیتی بی‌ بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند‎.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت‌الله ‏‏هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران انجام شد، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران،  با بیان ‏‏اینکه در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران مبارزه رابط ‏بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ‏همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بشمار می‌آمدند.

مجلس شورای اسلامی
مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی/اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله توسط رهبرانقلاب+تصاویر

جهانگیری: دولت پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: آیت الله هاشمی تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای نظام و رهبری بودند و دولت احساس می کند که امروز پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داده است.

وی در حاشیه مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در حسینیه شماره یک جماران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از استوانه های نظام جمهوری اسلامی بودند و در مواقع حساسی که نیاز به نقش آفرینی احساس می شد حضور چشم گیری داشتند.

وی افزود: هاشمی چه قبل از انقلاب و در روزهای سخت شکنجه که تا مرحله اعدام هم پیش رفتند به انقلاب پایبند بودند و بعد از انقلاب هم در کنار امام راحل قرار گرفتند.

جهانگیری تاکید کرد: آیت الله هاشمی بعد از انقلاب نیز در همه مقاطع سخت و به خصوص در روزهای سخت انقلاب و در مواقعی که نظام با بحران های سخت مثل بحران هفتم تیر ماه مواجه می شد، شخصیتی بودند که به امام کمک می کردند تا کشور از بحران عبور کند و کمک‌های ایشان در دوران جنگ و فرماندهی ستاد جنگ، زبانزد بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری در پایان تأکید کرد: آیت الله هاشمی تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای نظام و رهبری  بودند و دولت احساس می کند که امروز پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داده است.

نوبخت: آیت الله هاشمی پشتوانه تقویت نظام بود

محمد باقر نوبخت گفت: از ویژگی های آیت الله هاشمی این است که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه‌های اصلی تقویت نظام بودند و این قابل کتمان نیست.

سخنگوی دولت نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بر این باورم که آیت الله هاشمی یکی از فرزندان فهیم، صبور و هوشمند انقلاب بودند و ویژگی های این شخصیت ممتاز انقلاب که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه های اصلی تقویت نظام بودند قابل کتمان نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: تمام وجود آیت الله هاشمی برای مردم و انقلاب بود و با درگذشت ایشان، نظام یکی از ستون‌های خود را از دست داد.

وی افزود: دولت و ملت پشتوانه خود و مقام معظم رهبری یکی از یاران صدیق خود را از دست دادند اما اگر امروز آیت الله هاشمی درگذشته اند، خدا هست و ما هم با اتکا به خدا حرکت خواهیم کرد.

ظریف: آیت‌الله هاشمی در سیاست خارجی نظراتی راهگشا ارائه می‌کرد

وزیر امور خارجه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای سیاست خارجی نظراتی راهگشا ارائه می کرد و از دست دادن این شخصیت بزرگ همه ما را غمگین کرد.

محمدجواد ظریف، نیز در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی به واقع از استوانه های بزرگ انقلاب بودند و هموار در کنار رهبری به عنوان یاری دلسوز حضور داشتند.

وی افزود: ایشان  برای ما در سیاست خارجی نظراتی راهگشا بیان می کردند و از دست دادن این شخصیت بزرگ همه ما را غمگین کرده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: آیت‌الله هاشمی یار روزهای سخت رهبری بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آیت الله هاشمی جزیی از تاریخ انقلاب اسلامی است و از یاران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در روزهای سخت و صبر محسوب می شد.

حسینعلی امیری در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی درجمع خبرنگاران، گفت: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی مصیبت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: آیت الله هاشمی از مصادیق روایاتی است که از معصوم (ع) نقل شده است که اگر عالمی فوت کند در اسلام ثلمه و شکافی ایجاد می شود که آیت الله هاشمی از مصادیق این روایات است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: آیت الله هاشمی جزئی از تاریخ انقلاب اسلامی است که از یاران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در روزهای سخت و صبر محسوب می‌شد و مجتهدی روشن ضمیر و عالمی ربانی بود که سیاست او مثل دیانتش بود و صبوری و دلسوزی و وفاداری به آرمان‌های انقلاب از آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی تا زمانی که به رحمت خدا رفت همواره برای ملت عزیز ایران منشا خیر و برکت بود و در تحولات انقلاب اسلامی نقشی تعیین کننده اساسی داشت.

محمدرضا خاتمی: کمبود هاشمی در آینده مشخص می‌شود

سیدمحمدرضا خاتمی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آینده کمبود آقای هاشمی برای این انقلاب و مملکت روشن می شود. شاید کمتر کسی را با شخصیت آقای هاشمی داشته باشیم که از همه جهات قابل توصیف است.

وی در ادامه یادآور شد: ایشان از قبل از انقلاب یک انسان خود ساخته، مبارز، مجتهد روشن بین و انسانی که در زمان خود می زیست بودند و مقتضیات زمانه را می دانستند.

خاتمی افزود: ایشان شاگرد کامل و ممتاز امام (ره) بود که در انقلاب حوادث مختلف و پایان جنگ شاید هر کس دیگری جز هاشمی بود نمی توانست این گونه عمل کند.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم ایران حتما کمبود ایشان را حس می کنند؛ به ویژه کسانی که در این ایام با ایشان قرابت فکری بیشتری داشتند. این اتفاق به این آسانی قابل تحمل نیست و امیدوارم ان شاء الله خدا به همه صبر بدهد.

سرلشکر باقری: آیت الله هاشمی نقشی اساسی در تثبیت نظام ایفا کردند

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح گفت: آیت الله هاشمی توجه خاصی به پیشبرد دفاع مقدس داشتند و نقشی اساسی در تثبیت نظام ایفا کردند.

وی افزود: زمانی که آیت الله هاشمی در دوران دفاع مقدس جانشین فرمانده کل قوا بود و از سال 62 تا پایان دفاع مقدس خدمت ایشان بودیم، خاطرات بسیاری را از وی به خاطر داریم.

وی با اشاره به این خاطرات اظهار کرد: به خاطر داریم که ایشان با شجاعت تمام و علی رغم آنکه حضرت امام (ره) ایشان را منع می کردند که از اهواز جلوتر بیایند، تا قرارگاه پشت خطوط پیش می آمدند و با اطلاع، آگاهی و شناسایی دقیق تدابیری را ابلاغ می کردند تا عملیات ها پیش برود.

باقری در پایان افزود: آیت الله هاشمی توجه خاصی به پیشبرد دفاع مقدس داشتند و نقش اساسی در تثبیت نظام ایفا می کردند و در سازندگی مراحل مختلف کشور نیز حضور داشتند. از خصائص دائمی ایشان نیز این بود که یاور و تایید کننده رهبری بودند و این علاقه طرفینی تا آخر ادامه داشت، به طوری که ما ایشان را یاور رهبری می شناختیم.

علی مطهری: در سال‌های اخیر با هاشمی رفسنجانی خوب برخورد نشد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقداری خوب برخورد نشد.

علی مطهری ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایشان یار نزدیک امام (ره)، شهید مطهری و رهبر انقلاب بودند که البته در سال‌های اخیر مقداری با ایشان خوب برخورد نشد ولی وظیفه خود را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: ایشان در آنجاهایی که مصلحت نظام را تشخیص می‌داد کار خود را انجام می‌داد چه از محبوبیتش کاسته شود و چه مورد هجوم و توهین قرار گیرد. او انسانی بود که خالص برای خدا کار می‌کرد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا با درگذشت آیت‌الله هاشمی دعواهای سیاسی تمام می‌شود؟ بیان کرد: نه ولی امیدوارم ان‌شاءالله تمام شود.

عارف: هاشمی پدر معنوی کشور بود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه آیت‌الله هاشمی فراتر از اصلاحات بود، گفت: به نظر من ایشان پدر معنوی کشور و جوانان بود.

محمدرضا عارف ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مرحوم هاشمی پدر اصلاحات بود، گفت: جایگاه ایشان فراتر از اصلاحات بود و به نظر من پدر معنوی کشور و جوانان بود و فراتر از جناحین حرکت می‌کرد.

وی با تسلیت گفتن درگذشت آیت‌الله هاشمی به مردم و خانواده‌اش، یادآور شد: ایشان در لحظه‌های سخت و بحرانی حضور داشتند و با سعه صدر بالای خود قبل و بعد از انقلاب در همه صحنه‌ها حضوری کلیدی و تاثیرگذار داشتند و یاور اصلی رهبری بودند.

220 نماینده مجلس در بیانیه‌ای درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفتند.

اعلام ۵ روز عزای عمومی در استان کرمان  

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و استاندار کرمان در  پیامی مشترک ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در استان کرمان پنج روز عزای عمومی اعلام نمودند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی: مشکلات سبب دور شدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از صحنه نشد. 

 آیت‌الله نوری همدانی: وفاداری آیت‌الله هاشمی به‌نظام تا آخرین لحظات دوام داشت.  

 تولیت آستان قدس رضوی: رابطه عاطفی و صمیمانه آیت الله هاشمی با رهبری انقلاب توطئه‌های خناسان را خنثی کرد 

ارتش ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت   

ولایتی: مرحوم آیت‌الله هاشمی هیچ جایگزینی ندارد   

رضایی: صراحت، پرکاری و وفاداری به امام و رهبری از ویژگی آیت الله هاشمی بود 

عفت مرعشی: از مردم برای حضورشان تشکر می‌کنم فاطمه هاشمی: درگذشت پدرم اصلا قابل باور نیست

 عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مردم خیلی لطف کردند که در مراسم حاضر شدند. مردم خیلی لطف کردند که در مراسم حاضر شدند اما فائزه هاشمی از مصاحبه مادرش ممانعت می کرد.  

 فاطمه هاشمى گفت: اصلا باورم نمي‌شود كه ديگر پدرم در ميان ما نيست.‌ ديروز حال آيت الله هاشمى خوب بود و هيچ مشكلى نداشت. درگذشت پدرم اصلا قابل باور نيست.

مصباح یزدی درگذشت آیت‌‌الله هاشمی راتسلیت گفت:  

آقای هاشمی یار امام و همراه رهبری و همواره درخدمت نظام اسلامی بود.

پیام آیت‌الله علم‌الهدی در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی  

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی: اینکه ایشان تا آخرین روزهای حیات خود، مصر بود مکررا نظر و تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر شایستگی مقام معظم رهبری برای جانشینی حضرت امام را یاداوری کند، از نقاط برجسته و ستودنی کارنامه سیاسی اوست.

زهرا مصطفوی، دختر حضرت امام (ره) طی پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

نحوه خدمت رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی 

در اطلاعیه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آمده است: جهت شرکت هموطنان در مراسم تشییع پیکر آن فقید سعید، از ساعت 7 بامداد مورخه سه شنبه 21 دی ماه جاری، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت آماده انتقال شرکت کنندگان محترم از میادین و پایانه‌های مهم شهر تهران به محل برگزاری مراسم واقع در دانشگاه تهران خواهد بود. محل استقرار اتوبوس‌ها عبارتند از میدان خراسان، پایانه خاوران، میدان امام حسین (ع)، میدان رسالت، فلکه اول تهرانپارس، راه آهن، نوبنیاد، بازار دوم نازی آباد، میدان صنعت، میدان تجریش، میدان آزادی، یافت آباد، تهرانسر و فلکه دوم صادقیه.

حوزه علمیه تهران تعطیل شد/ دعوت از مردم برای مراسم تشییع ‌آیت‌الله هاشمی  

آیت‌الله رشاد در پی درگذشت ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام خمینی(ره) در پیام تسلیتی، این مصیبت را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت و از تعطیلی حوزه علمیه تهران در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد.

مجلس ختم آیت‌الله هاشمی از سوي رهبرانقلاب 

به مناسبت درگذشت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، مجلس ختمي از سوی رهبر انقلاب روز چهارشنبه ، ٢٢ دي ماه ٩٥،  از ساعت ٩:٣٠ تا ١١ در حسينيه امام خميني (ره) برگزار مي شود. 

در اين مراسم كه از سوي آيت‌الله خامنه‌اي برگزار مي شود علاوه بر شخصيت هاي داخلي، سفرهاي كشورها و روساي جمهوري كه براي تشييع پیکر مي آيند، حضور خواهند داشت.

محسن هاشمی گفت: مراسم تشییع فردا ساعت 10 صبح در دانشگاه تهران به امامت مقام معظم رهبری برگزار می شود. سپس پیکر ایشان تا جایی که ترافیک اجازه دهد در مسیر انقلاب تا حافظ به سمت میدان راه آهن تشییع می شود. پیکر به مرقد منتقل و در جوار امام (ره)دفن خواهد شد. از همه مردم، ‌علما و آیات عظام قدردانی می‌کنم.

شورای سیاسی انصارالله یمن درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. عبدالملک الحوثی گفت: شیخ رفسنجانی به تلاش برای نزدیک کردن فرزندان امت اسلامی معروف بود.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: ارتحال آیت‌الله هاشمی بیدار باش برای همه ما است.

عارف: مرحوم آیت‌الله هاشمی یک شخصیت فراجناحی بود 

حزب موتلفه اسلامی درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت

حزب موتلفه اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقاومت در برابر کاپیتولاسیون آمریکایی شاه یار شهدای بزرگوار موتلفه اسلامی امانی، بخارایی، نیک نژاد و هرندی بود.

پیام تسلیت جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت دادستان کل در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

دادستان کل کشور با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

پیام تسلیت سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری و از پیشتازان انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

همراهی نام هاشمی با انقلاب، رمز تداومِ کینه دشمنان انقلاب اسلامی از او بود  

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی صادر کردند.

ستاد نماز جمعه تهران:  منبر نماز جمعه تهران خاطرات ماندگار خطبه های آیت الله هاشمی را از یاد نخواهد برد 

 ستاد نماز جمعه تهران در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

جامعه روحانیت مبارز: درگذشت فرزند همیشه عزیز انقلاب موجب افسوس و اندوه شد 

جامعه روحانیت جامعه روحانیت مبارز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای را صادر کرد.  

در این بیانه آمده است: «الذین آمَنُوا و هاجَروا و جاهَدوا فی سَبیلِ اللهِ بِأَمْوَالهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَاللَّهِ وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْفَائزُونَ رحلت ناگهانی و غمبار عالم و روحانی مبارز، مرد پرصلابت روزهای سخت، رهرو صدیق، تکیه گاه امام و نظام، امین ولایت و امّت و فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد. خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه‌اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند.طُوبی له وحُسْنُ مَآب. به لطف الهی، میراث خمینی کبیر (رضوان الله علیه)، اینک و پس از چهار دهه، به والاترین سطح شوکت، عزّت و بلوغ خود رسیده است و رفتن یکی از خیل خادمان، خللی در بنیان مرصوص نظام پدید نمی آورد، اما این سرفرازی و صلابت، وامدارجدّ و جهدِ بی دریغ مردانی است که، در کسوت سرباز و فرمانده و راهبر، پای در راه پر نشیب و فراز خدمتگزاری گذاشتند و بی تردید، آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان و از گرامی ترینِ آنان بود.  تأثیر انکارنشدنی او درشکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات وساماندهی امور به دست او پس از پیروزی،از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت.عمرپربرکت او، براستی،مصداق شریفه«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ماعاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه» بود. سوابقدرخشان او، به همراه همدلی و همراهی و وقار سیاسی اش در انقلابیگری، در مرتبه ای است که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد. تفکر هاشمی واندیشه بلند او اینک بسان سرمایه ای گرانبها دراختیار مدیران و میلیون‌ها ایرانی دینمدار و وفادار به انقلاب و ایران است و کدام حیات بالاتر و ماناتر ازاین؟  جامعه روحانیت مبارز، که در سوگ یکی از بنیانگذاران برجسته خود نشسته است، ضمن آرزوی سلامت و عزت برای رهبر معظّم انقلاب، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران اسلامی، رهبر فرزانه، حوزه های علمیه، خانواده و دوستداران آن عزیز تسلیت می گوید و از درگاه خداوند مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت بی پایان و علوّ درجات مسألت می کند.  رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِین.»

حضور سردار سلیمانی در بیت آیت‌الله هاشمی

حاج قاسم سلیمانی با حضور در بیت آیت‌الله هاشمی، این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان تسلیت گفت. سردار سلیمانی در گفت و گو با همسر و فرزندان آیت الله هاشمی، «علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل الله» از درگاه احدیت خواستار شد.

اطلاعیه حزب مردم سالاری برای درگذشت آیت‌الله هاشمی 

حزب مردم سالاری در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اطلاعیه‌ای صادر و درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت حامد کرزی 

حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران پیامی منتشر کرد.

پیام تسلیت معاون ریاست جمهوری افغانستان

سرور دانش معاون ریاست جمهوری اسلامی افغانستان درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

پیام مجمع نمایندگان استان اردبیل

 مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

گشودن دفتر یادبود آیت الله هاشمی در سفارت ایران در پاکستان

 به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، امروز(دوشنبه) دفتر یادبودی در سفارت کشورمان در اسلام آباد گشوده و پرچم ایران در نمایندگی ایران در پاکستان به حالت نیمه افراشته درآمد.

قاضی سراج: آیت‌الله هاشمی در جلسه مجمع با روحیه‌ای باز و فعال بررسی برنامه ششم را دنبال می‌کردند

 رییس سازمان بازرسی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی با تمام وجود در خدمت نظام رهبری و انقلاب بودند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و مقام معظم رهبری بودند و در تمام طول عمر خود از هیچ کوششی برای انقلاب دریغ نکردند.

آماده‌باش آتش‌نشانی برای مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تمهیدات آتش‌نشانی برای مراسم تشییع پیکر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشریح کرد.

بیانیه فراکسیون امید در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌

 فراکسیون امید فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیانیه‌ای صادر و درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

حضور پيشواي مذهبي ارامنه ايران در بيت آيت الله هاشمي

 پيشواي مذهبي ارامنه ايران با حضور در بيت آيت الله هاشمي رفسنجاني نسبت به مقام شامخ وی اي احترام كرد.

تهران سیاه پوش شد  

درپی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ‌در گوشه‌هایی از شهر تهران معاونت و سازمان های مختلف شهرداری تهران تمهیدات خود را برای پوشش مراسم تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کردند.

پیام تسلیت آیت‌الله امینی

 آیت الله ابراهیم امینی نماینده تهران در مجلس خبرگان در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.

ابراز همدردی دولت و رئیس جمهور ونزوئلا با ملت ایران 

دولت ونزوئلا و همچنین نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور در روز دوشنبه طی پیام‌هایی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

یاسرهاشمی: مقام معظم رهبری ساعت 10 فردا بر پیکر هاشمی رفسنجانی نماز اقامه می‌کنند

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت:‌ مراسم تشییع پیکر ایشان فردا (سه شنبه) از جلوی درب دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

تسلیت چهار کشور عربی به ایران و سکوت عربستان 

خبرگزاری رویترز با اشاره به تسلیت کشورهای کویت، بحرین، قطر و امارات در پی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به سکوت عربستان در این‌باره اشاره کرد.

 پیام تسلیت سازمان بسیج مستضعفین به محضر رهبر انقلاب

 سازمان بسیج مستضعفین متن پیام تسلیتی در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صادر نمود.

کمال خرازی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امیرکبیر زمان بودند 

رئیس شواری راهبردی روابط خارجی با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران سازندگی توسط آیت‌الله هاشمی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با وجود ویرانی‌های پس از جنگ تصمیمات سازنده‌ای اتخاذ کردند و ما مشاهده می‌کنیم که کارهای زیربنایی اساسی از جمله انرژی هسته‌ای و مترو در دوران ایشان پا گرفته است.

 ابراز همدردی امامعلی رحمان‌ با مردم ایران

 رییس جمهورتاجیکستان با ارسال پیامی درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

محسنی‌اژه‌ای درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت 

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

تسلیت مجمع زنان اصلاح‌طلب در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی 

مجمع زنان اصلاح طلب در بیانیه ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

علیزاده طباطبایی: در مورد وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی بهتر است خانواده‌شان صحبت کنند 

وکیل خانواده هاشمی در مورد اینکه آیا آیت‌الله هاشمی وصیت‌نامه سیاسی دارد یا خیر؟ گفت: در این رابطه بهتر است خانواده‌شان صحبت کنند.

دعوت رییس و هیات رییسه مجلس برای حضور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی 

رییس و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پیامی از ملت ایران برای حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دعوت کرد.

پیام تسلیت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام 

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، متن پیام تسلیتی را صادر کرد.

پادشاه عمان درگذشت آیت الله هاشمی را به روحانی تسلیت گفت 

سلطان قاموس بن سعید سلطان عمان در پیامی به حسن روحانی رییس‌جمهور درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت پورمحمدی در پی درگذشت آیت الله هاشمی 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی صادر کرد.

امیر قطر درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت

 امیر قطر در پیامی به حسن روحانی رییس‌جمهور درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

رئیس خانه احزاب درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت 

رئیس خانه احزاب ایران در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت الله موسوی خوئینی برای درگذشت آیت‌الله هاشمی 

دبیر کل مجمع روحانیون مبارز به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.


پیام تسلیت رئیس جمهوری الجزایر به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی 

رئیس جمهوری الجزایر امروز (دوشنبه) پیام تسلیتی را به رئیس جمهور ایران در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی فرستاد و در این پیام فضایل و مواضع شجاعانه آیت الله هاشمی رفسنجانی و مشارکت‌های گرانقدر وی در مسیر حفظ همبستگی امت اسلامی را ستود.

سرلشکر رشید: آیت‌الله هاشمی فرماندهی شجاع و باهوش بود 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به سابقه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های فرماندهی نیروی مسلح گفت: همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های دفاع و امنیت فرماندهی بسیار شجاع،‌ باهوش و صاحب تدبیر بودند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها: یقین داریم که هاشمی و راه هاشمی همیشه زنده است

 انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی برای درگذشت آیت الله هاشمی 

حزب همبستگی ایران اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، رحلت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت

 هاشمی رفسنجانی حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

پیام تسلیت بشار اسد به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور 

در پی درگذشت «آیت الله» بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در روز دوشنبه طی پیام های جداگانه‌ای به مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درگذشت رئیس‌جمهور پیشین کشورمان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

برگزاری مراسم ختم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه امام خمینی و دانشگاه آزاد 

مجلس ختم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی و سپس در دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

پیام تسلیت رییس کل نظام پزشکی

 در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت صادق خرازی در پی درگذشت "آیت‌الله"؛ تسلیت برای ایستادن قلب پاکی که جز به عشق قرآن و ایران نتپید

 رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

همدردی دولت و ملت آفریقای جنوبی با دولت و ملت ایران 

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی با ارسال پیامی مراتب تسلیت دولت و ملت این کشور را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

دعوت هیئت دولت از مردم برای حضور در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی 

هیئت دولت با صدور اطلاعیه ای از ملت شریف ایران دعوت کرد تا در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی که روز چهارشنبه از سوی رهبر معظم انقلاب ۲۲ دی ماه از سال ۹:۳۰ تا ۱۱ در حسینیه امام خمینی برگزار می شود، حضور یابند.

وزارت دفاع درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

پیکر مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی در داخل ضریح امام آرام می‌گیرد  

بنابه تصمیم خانواده آیت‌الله هاشمی‌ وبا تاکید یادگار امام یار دیرین امام،داخل ضریح کنار پیر و مراد خود آرام می گیرد.

پیام تسلیت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با صدور پیامی، درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

حزب اتحاد ملت درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت

 حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

محسن هاشمی ضمن قدردانی از مردم ایران و مقام معظم رهبری گفت: لازم است از مردم بخواهم که با آرامش کامل در مراسم تشییع شرکت کنند.

مراسم شام غریبان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردا ساعت ۲۱ در امامزاده صالح تهران برگزار می‌شود. البته برخی رسانه‌ها نیز نوشته‌اند که هنوز این خبر قطعی نشده است.

خبر حضور رهبر معظم انقلاب در بیت آیت‌الله هاشمی صحت ندارد.

ادامه دارد...
 عمار حکیم در حسینیه جماران
عمار حکیم در حسینیه جماران
وزیر خارجه عراق در حسینیه جماران
وزیر خارجه عراق در حسینیه جماران
حضور مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در حسینیه جماران
حضور مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در حسینیه جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸۱
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
188
خدایش بیامرزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
ایشات از ستون های اصلی جمهوری اسلامی ایران بودنند.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
انا لله و انا الیه راجعون
حضرت آیت الله هاشمی تا ابد در همه دلها و ذهن های بیدار، زنده و جاوید خواهند ماند.
با ایشان خداحافظی نکنید... چرا که همیشه زنده است. و هیچ جایگزینی نخواهند داشت.
یاد تمام سازندگی ها، از خود گذشتگی ها و خوبی هایش گرامی و روحش قرین اولیا الله شاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
5
189
از دیشب تا حالا حال عجیبی دارم احساس اینکه یه پشتوانه بزرگ رو از دست دادیم
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
117
واقعا از عمق جان غمگینم ،خدایش رحمت کند
بردیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
94
روحش شاد و یادش گرامی.ای کاش بسیاری از سیاستمداران کشور هم از وی درس صبوری ،اخلاق و میانه روی در امور مملکتی را منبعد پیشه خود سازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
اخلاق مدار بودند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
5
94
مردم فهيم و نخبگان ايران پشتوانه بزرگي را از دست دادند.خدا عاقبت اين مملكت را بدون هاشمي بخير كند.
مهدی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
11
54
خدایا کمکم کن امیدم رفت دیگه تکیه گاهی نداریم
پاسخ ها
امیررضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
وای چه احساسی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
پروردگار عالم، آيت الله بزرگوار آقاي هاشمي رفسنجاني را غرق نور و رحمت كند و بيامرزد اما هميشه يادمان باشد كه تكيه گاهمان حق تعالي خداي يگانه است و بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
3
56
خداوند به مرد بزرگ اجرجزيل عنايت فرماييد واقعا دولت تدبير اميد پشتوانه عظيم را ازدست داد
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
6
96
باسلام شنيدم كه پس از درگذشت آيت الله رفسنجاني يكي از نمايندگان مجلس گفته كاش با هاشمي مهربانتر بوديم خواستم بگم هنوز هم دير نشده با بقيه عزيزان كه از اول انقلاب حضور داشته و سختي كشيده اند و هنوز در قيد حيات هستند مهربان باشيم و آنها را پاس بداريم . مانند سيد محمد خاتمي و مير حسين موسوي و مهدي كروبي و .....
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
60
باید محکم ایستاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
دقیقا درست میگی برادر
حسین
|
Germany
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
5
60
ضایعه بزرگ درگذشت سیاستمدار ایران و امیر کبیر ایران تسلیت باد
حسین
|
Iraq
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
2
49
از وقتی که خبر رو شنیدم بغض گلوم گرفته استوانه نظام رو از دست دادیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
43
به خانواده محترم ایشان تسلیت میگویم .

ما راهش را ادامه خواهیم داد. هاشمی زنده است چون مردم ایران زنده هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
42
هاشمی زنده است برای همیشه چون در دلهاهست
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
39
تصور اینکه، مملکت از این ببعد بدون هاشمی باشه، خیلی سخته! نام ایت ا... هاشمی به جمهوری اسلامی گره خورده. روحش شاد.
آرمین باورساد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
38
عزیزترینم در سوگت ، اندوهگینم.
آرمین باورساد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
26
عزیزترینم در سوگت ، اندوهگینم.
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
28
خدا بیامرزتش ،چقدر ناگهانی
هیچ وقت فکر نمی کردم از نبود ایشون تا به این حد ناراحت و غمگین بشم.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
26
انچه که بیشتر از همه از رحلت ایشان دچار نقصان میگردد ایران و نظام اسلامی است .ای کاش ان روز که بود قدرش میدانستیم و غبار کینه ورزی و منیتها مانع از این نمیشد که چشممان را بر خدمات و فداکاریها و گذشتهای مردانه ایشان ببندیم . خدایش بیامرزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
26
اخرین امید برای اصلاح امور
تسلیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
31
ای دوست بر جنازه دشمن چوبگذری
شادی مکن که با تو همین ماجرا رود.....
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
ایشان برای ملت دوست بودند
امیر کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

باد خزان نکبت ایام ناگهان

بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد

ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز

این تیزی سنان شما نیز بگذرد

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد

بیش از دو روز بود از آن دگر کسان

بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد

در باغ دولت دگران بود مدتی

این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد

آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه

این آب ناروان شما نیز بگذرد

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد

پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
33
احسن به این انتخاب .بایستی در جوار مرادش به خاک سپرده شود ..تشکر از سید حسن عزیز
rastin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
27
امروز دوستان زیادی داری آنانی که شکلت رابینا نبودند امروز وفا دارن تو اند خدایا ظلم کنندگان به اورا از ریشه برکن
میرزاوند
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
20
با دلی اندوهگین و چشمانی اشکبار . خداحافظ ای بزرگمرد صبور و خیرخواه ملت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
31
او راردصلاحيت كردند!مظلوميت تاچه حد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
يادمان باشد كه مولايمان امام حسين (عليه‌السلام) هم مظلوم شهيد شدند. آنوقت به خواست پرورگارمان الله، اينچنين عظيم، بزرگ و عزيز گرديد و تا قيام قيامت نامشان به عظمت و بزرگي برده خواهد شد.
آيت الله بزرگوار آقاي هاشمي رفسنجاني هم با همه ايمان و تدين و شرافتش، مظلوم از اين دنيا رحلت كرد. ان‌شاءالله خداي بزرگ بيامرزدشان. الهي آمين
بصیرت
|
Netherlands
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
9
دیدگاههای سیاسی وانسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) بایدسرمشقی برای کلیه رهبران سیاسی جهان بویژه برای بلاداسلامی بوده باشدتامشروعیت ازدست رفته مردمی خودرابدست آورندودرآینده باصالحان محشورشوند.والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
21
خدا رحمت کنه
خدا رحمت کنه
مها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
20
مغز متفکر انقلاب روحت شاد و یادت گرامی باد
رضا عزتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
18
انا لله وانا الیه راجعون
ایشان بعنوان بازوی انقلاب اسلامی بود خود وخانواده محترمشان مردمی وکارگشا بودند این نقل قول نیست شاهد کارگشایی از فرزندان ایشان و یک مرحله درخواستی از مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نامه ای غیر حضوری وعادی بدون سفارش بودم پس از مدت کوتاهی جواب نامه آمد وگره کار دانشگاهی
دخترم به لطف خدا باز شد. از خداوند منان خواستارعلو درجات برای این مرد بزرگ وآرزوی توفیق برای خاندان محترمشان دارم. رضا عزتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
10
از این به بعد غم غصه و نگرانی و اعضاب وجدان به سراغ آنهایی میرود که به ایشان وفادار نبودند و هرچی میخواستند فقط از دیدگاه مصلحت و فرصت طلبی به او نسبت میدادند. ایشان رفتند و ازآنها راحت شدند
قیطران از روستای حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
8
چرا رد صلاحیت کردند..........وای غمگین شدم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
7
آقای کیهان چند روز قبل توی تلویزیون به آیت الله و فرزندان ایشان تهمت فتنه گری زد ومجری هیچ دفاعی از ایشان نکرد الان که ایشون فوت کردند دارند از خوبیها و زحمت هاشون برای انقلاب می گن هر چه مقام معظم رهبری فرمودند ایشون از نزدیک ترین یاران ما هستند کیهان نویس ها توجهی نکردند وبه آیت الله و فرزندانشون تهمت های ناروا زدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
8
ای نامردا چرا ایشان را رد صلاحیت کردید حالا اعضاب وجدان ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
9
انشاء الله مورد عنایات خاص حضرت سیدالشهداء و آقا ابالفضل العباس قرار گرفته و با صالحین محشور گردد
مجید
|
Canada
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
2
6
سرنوشت ایران بدون هاشمی ، تدبیر و اعتدال و میانه رویش واقعا مبهمه .
نمیدونم چرا ولی انگار چیزهایی که نباید داره اتفاق می افته.
مرگ روزنه امید توی این موج ناامیدی در جامعه ضربه عجیبی به همه میزنه.
ایشالله که به خیر بگذره
محزون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
8
ارتحال رکن رکین انقلاب (حضرت آیت الله رفسنجانی)را به خانواده جلیله وآحاد مردم انقلابی ایران تسلیت گفته وعلو درجات وغفران اخروی را برای ایشان مسئلت مینماید .ایشان الحق حیدر کرار زمان بود.
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
11
خدایش بیامرزد روحش شاد ایران یک اسطوره را از دست داده
قیطران از روستای حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
14
روحانی تسلیت
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
11
خدا رحمتش کند
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
13
خدا رحمتش کند ستون انقلاب بود.
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
11
خدا رحمتش کند ستون انقلاب بود.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
12
ملت ایران یک دوست را از دست داد
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
13
هاشمی هیچگاه کسی را تخریب نکرد و هیچگاه آغازگر جدالی نبود و در اکثر مواقع پاسخ هتاکان را با خاموشی می داد و سعه صدری مثال زدنی داشت هیچگاه از بخششهای مالی و ایثارعای خود برای انقلاب و نظام سخن نگفت و همواره نماد اخلاق اسلامی بود. با او نامهربان بودیم
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
10
انا لله و انا الیه راجعون
خدایش رحمت کند
خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
8
نمی دانم چطور با این غم کنار بیایم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
سعی ات و بکن
زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
7
خداون بیامرزد و با پیامبران و ائمه مهشورش نماید واقعا استوانه های نظامند امیدواریمسئله حصر حل بشه و اتحاد را برای ملت با نگرش اقای هاشمی به وجود اورد و نفاق و کینه ها را ازمیان بردارد چون نظام اتحاد میخواهد و عده ای افراطی مردم را رنجور نکنند که دلسوزان واقعی نظام از همه چیزشان مایه گذاشتند و اجازه توهین به هیچ کس داده نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
7
لعنت خدا بر خناسان مورد اشاره رهبری در سوگ اقای هاشمی
آن خناسان دیگر در ایران جایی ندارند
مرتضی علیخانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
10
برای شادی روحش صلوات
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
3
به نظر من الان مهم حمایت از نظرات و افکار ایشان در غالب افرادی است که به تفکر و نظر ایشان نزدیک بوده و هستند .این بهترین قدردانی و پاسداشت از ایشان خواهد بود تا خناسان و بداندیشان ناامید شده و نور امیدی که با رفتن آیت ا.. در دلشان ایجاد شده از بین برود.
خدایش بیامرزاد و با ائمه اطهار محشورش گرداند.
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
5
روحت شاد مرد تاریخ ساز ایران تا ابد در قلبمان جاودانه خواهی بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
آقای روحانی دولت دوم خود را " در امتداد سازندگی " نام بگذارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
او تنها حلقه بسیار کوچک اصلاحات با حاکمیت بود

امیدوارم آقای ناطق نوری و آقای روحانی و سید حسن آقا جای ایشان را در رهبری جبهه اعتدال بگیرند.

آقای روحانی دولت دوم خود را " در امتداد سازندگی " نام بگذارد
مجمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
3
آقایان راحت شدند دیگه کسی جلوشان نیست که در دفاع از مردم جلوشان بایستد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
3
نام دولت دوم خود را بگذارید : در امتداد سازندگی

شرایط کشور خواهان دولت سازندگی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
5
او حاکم قلب ملت بود، او امیر کبیر قلبهای ما بود پس نمرده و تا تک تک ما نفس می کشیم زنده است. بیائید پیمان ببندیم در انتخابات به خاطر اقتصاد و..... از دولت روحانی روگردان نشویم. نگذاریم اتفاق تلخ هشتاد و چهار تکرار بشه هاشمی در قلب ما زندست و به ما میگه روحانیو تنها نگذارید. از فردا دروغ پردازان از ناراحتیه او از روحانی خواهند گفت تک به تک وصیت جعلی میسازند. اما یادمان باشد تا زنده بود بزرگترین حامیه دولت یازدهم بود. اگر او را دوست داریم به روحانی به چشم یادگارش نگاه کنیم چنانکه او یادگار امام بود. بیائید سر صندوقهای رای روحش را شاد کنیم به او بگوئیم تو در قلب مائی و میدانیم چه می خواهی. یادتان نرود تا دیروز او انگلیسی بود اشرافی بود و.... اما امروز ناگهان با کوچش، اصلیتش را که گروگان بود آزاد کردند از مرده نمی ترسند. مرده جایشان را نمیگیرد، اما هاشمی در قلب ما زندست پس انفلاب زنده است. با اینکه از روحانی در اقتصاد دلچرکینیم اما دشمنیها را دست کم نگیریم. پشت دولت خالی نیست هاشمی در قلب تک تک ماست حال دولتی که او دوستش داشت بی نهایت پشتیبان دارد. دیگر شوکران هشتادوچهار را در رگهای ایران زمین نمی ریزیم.
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
3
بااونامهربان بودیم
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
خداوند آیت الله رفسنجانی را بیامرزد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
ایشان بزرگر مردی بودند که در تاریخ ایران جاودانه خواهد ماند
رضا قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
ملت ایران در آینده خواهند فهمید چه شخصیتی را از دست دادن
رضا قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
3
ملت ایران در آینده خواهند فهمید چه شخصیتی را از دست دادن و واقعا افسوس و صد افسوس که نو کیسه های انقلاب نه دین داشتند نه جرات که بتوانند مثل آی بزرگوار به جامعه معرفی نمایند
خدا با اولیاّ صالحین محشور بدارد و تسلیت به خانواده محترم شان
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
3
خاتمی رو زدید کنار حتی تو مراسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
3
بعد از هاشمي معلوم نيست به كجا ميريم كسي كه هميشه به فكر مردم بود انقلاب رفت از فردا معلوم نيست چي ميشه اميدوارم روحش شاد باشه ولي بي هاشمي خيلي سخته
محمد علی ابوترابی
|
Germany
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
3
ایشان همواره به سر بلندی اسلام، ایران، و ملت شریف کشورمان می اندشید و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد. بار الهی با شهدا و صالحین همنشینش گردان.
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
1
5
یار امام به امام پیوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
4
ای کاش قدر بزرگانمان را بیشتر بدانیم و کنترل بیشتری روی دهانمان داشته باشیم..... ضمضمناً دوستان عزیز نه اصلاحات و نه اعتدال هیچ‌یک نمی میرند تا تک تک ما هستیم... فکر می‌کنم کنم از این پس روحانی خیلی بیشتر ازقبل به ما احتیاج داره..... با ارزوی بهترینها برای ملت ایران
Alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
4
تسلیت....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
4
خدا از انان که برای منافع مادی خود این امید مردم را ازرده خاطر کردند نگذرد .
سرمه
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
3
اینکه می گویند پشتوانه بزرگی از دست رفت چرا به این پشتوانه در دهه آخر عمرش بی اعتنایی کردید. چرا در نماز های جمعه نگذاشتید سخنرانی کند و امام جماعت شود؟ ترسیدید حرف حقی بگوید؟
احمددرویشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
1
روحش شاد و یادش تا ابد گرامی
مجىد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
خدا لعنت کنه تمام کسانى که در حق آقاى هاشمى که همىشه از ته قلبم دوستش داشتم نامردى کردند. بوىژه دلواپسا و تندروها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
1
12سال از ممنوع تصویر بود حالا مرده پرستان یکسره آن بزرگوار را نشان می دهند آیا این صداقت است .......درووووود براینمرد بزرگ
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
2
ایشان پدر انقلاب هستند پدر معنوی انقلاب
چرا ایشان را فرزند انقلاب خوانده اید؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا متاسفم
چقدر این مرد بد از رفتنش هم مظلوم است!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین