کد خبر: ۴۱۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
وداع با یاردیرین امام و رهبری

بازتاب مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های جهان / وداع به یاد ماندنی مردم ایران با سیاستمدار انقلابی

شبکه های تلویزیونی یورونیوز، فرانس 24، الجزیره انگلیسی، بی بی سی (انگلیسی)، سی ان ان آمریکا، خبرگزاری فرانسه، روزنامه الرای، نشریه الانباء کویت وروزنامه فرانسوی فیگارو، ازجمله رسانه هایی بودند که هریک از زاویه ای به پوشش و تحلیل مراسم با شکوه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام وانقلابی خستگی ناپذیر پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز : شبکه تلویزیونی یورونیوز نخستین رسانه ای بود که روز سه شنبه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را از تهران پوشش داد.
این شبکه اروپایی، پیش از شروع خبر بامدادی خود در ساعت 9 صبح به وقت تهران، اقدام به پخش زنده آغاز این مراسم کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 دیگر رسانه ای بود که از همان ساعات اولیه، مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را پخش کرد.
این شبکه تلویزیونی فرانسوی امروز سه شنبه با قرار دادن مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش خبری خود افزود: ده ها هزار نفر امروز سه شنبه در مراسم تشییع (آیت الله) اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران گردهم آمدند.
این شبکه تلویزیونی با پخش گوشه هایی از مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران افزود: قرار است پیکر وی درهمان مکانی که آیت الله روح الله خمینی (ره) قرار دارد، به خاک سپرده شود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا دیگر رسانه ایی بود مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بخش خبری خود بصورت زنده پخش کرد و گزارش داد: هاشمی رفسنجانی چهره کلیدی جنبش میانه رو در ایران بود.
این شبکه تلویزیونی آمریکایی با پخش زنده بخش هایی از این مراسم گزارش داد: اکبر هاشمی رفسنجانی نقشی حیاتی در انقلاب اسلامی 1979 ایران داشت و دو دوره ریاست جمهوری را برعهده داشت.

سی ان ان افزود : هاشمی رفسنجانی به عنوان چهره کلیدی جنبش میانه ور در ایران به شمار می رفت که در انتخابات ریاست جمهوری 2005میلادی پیروز نشد.
این شبکه آمریکایی در ادامه افزود: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران در مراسم تشییع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بر پیکر وی نماز خواند.

این شبکه خبری با نشان دادن بخش هایی از این مراسم در دانشگاه تهران افزود : رفسنجانی بازیگر اصلی در انقلاب 1979 میلادی بود و دوبار سابقه ریاست جمهوری را داشت.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز در همان ساعات اولیه حضور پرشور مردم در خیایان های اطراف دانشگاه تهران در زیر نویس خبر فوری خود اعلام کرد: مردم زیادی برای تشییع پیکر (آیت الله) هاشمی رفسنجانی سیاستمدار اعتدالگرا در مراسم حاضر شده اند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی جهانی (انگلیسی) دیگر رسانه بین المللی بود که در گزارشی ویژه، از حضور پرشمار مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت: ده ها هزار نفر از مردم ایران در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران شرکت کردند.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه مستقر در تهران امروز سه شنبه گزارش داد: ده ها هزار نفر در دانشگاه تهران برای برگزاری این مراسم گردهم آمده اند و رهبر عالی ایران بر پیکر (آیت الله) هاشمی رفسنجانی نماز می خواند و سپس پیکر وی در مرقد آیت الله (امام) روح الله خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در جنوب تهران به خاک سپرده می شود.

گزارش خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور پرشور مردم تهران در این مراسم، تاکید کرده است: بنر و پارچه نوشته هایی که منقش به تصاویر رهبر عالی ایران و هاشمی رفسنجانی که در کنار یکدیگر نشسته اند و چهره خندان دارند، بر دستان مردم برافراشته شده است.
روزنامه الرای در تارنمای خبری خود با پوشش ویژه برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این زمینه نوشت : پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از اقامه نماز میت به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران منتقل و در آنجا به خاک سپرده می شود .

نشریه الانباء کویت نیز در گزارشی با اشاره به اهمیت و جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در صحنه حیات سیاسی ایران نوشت : با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دولت ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرده است وهمزمان تلویزیون رسمی ایران نیز با پوشش مستمر برنامه های سوگواری و ادای حترام به پیکر فقید و پخش فرازهایی از زندگی سیاسی ومبارزاتی هاشمی رفسنجانی به بررسی این حادثه پرداخت.
روزنامه فرانسوی فیگارو نیز با تهیه گزارشی ویژه در خصوص مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: بر اساس تصاویر به دست آمده، دهها هزار نفر از مردم ایران در مراسم ملی تشییع پیکر رئیس جمهوری پیشین خود که (یکشنبه 19 دی) در سن 82 سالگی درگذشت، شرکت کردند.

این گزارش می افزاید: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران که یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی را با وجود 'تفاوت' در عقیده، گرامی داشته بود، بر پیکر این رئیس جمهوری اعتدالگرای ایران نماز اقامه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین