کد خبر: ۴۱۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

رویترز: ایرباس سفارش ایران را به طور رسمی ثبت کرد/ فروش 98 فروند به هما

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، شرکت هواپیمایی ایرباس در ماه دسامبر 2016 به طور رسمی قرارداد فروش 98 فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی ایران ایر را به عنوان بخشی از سفارش های جدید این شرکت در پایان سال گذشته میلادی ثبت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رویترز نوشت: شرکت اروپایی ایرباس با این قرارداد از شرکت رقیب خود (بوئینگ) پیشی گرفت.

به نوشته رویترز، این شرکت هواپیماسازی روز چهارشنبه اعلام کرد، در سال میلادی گذشته سفارش ساخت 731 هواپیما دریافت کرده که قرارداد 321 فروند آن تنها در ماه دسامبر گذشته منعقد شده است.

در کنار قرارداد ایران، شرکت ایرباس یک سفارش برای هواپیمای 72 A320neo از شرکت گو ایر هند (India's Go Air) نیز گرفته است.

ایرباس همچنین سفارشی برای هواپیمای خانواده 90 A320 از یک مشتری نامشخص که انتظار می رود شرکت فلایناس عربستان سعودی (Saudi carrier flynas) باشد ، ثبت کرده است.
این شرکت هواپیماساز اروپایی یک سفارش هواپیماهای خانواده 42 A320 را که انتظار می رود از طرف بانک کامیونیکیشن فایننشال لیزینگ (Bank of Communications Financial Leasing) واقع در شانگهای باشد، ثبت کرده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، نخستین هواپیمای جدید ایرباس (مدل 321 A) ساعت 14و 30 دقیقه فردا پنجشنبه (23 دی ماه) در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین می نشیند.

این نخستین فروند از از 100 هواپیمای خریداری شده از ایرباس است که گواهینامه آن به نام هما ثبت شده و قرار است پس از انجام مراحل قانونی، براساس برنامه وارد کشور شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین