کد خبر: ۴۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

جان باختن 65 مازندرانی در حوادث ناشی از کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در 9 ماهه سال‌جاری تعداد 65 نفر که همگی مرد بودند بر اثر حوادث کار در استان مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی عباسی اظهار کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در 9 ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با 12  مورد، بابل با 8 مورد و ساری و میاندرود با 7 مورد بیشترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 34 نفر و پس از آن برق گرفتگی با 18 مورد و برخورد جسم سخت 10نفر و سایر با 3 مورد بوده است که بر این اساس سقوط از بلندی افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. بر اساس تفکیک ماه، شهریور با 15 مورد و مرداد با 14 بیشترین و تیر ماه با 3 مورد کمترین آمار فوتی  به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه سنین 21 تا 40 سال با 20 مورد دارای بیشترین فوتی و بیش از 61 سال با 3 فوتی کمترین آمار را داشتند، افزود: از تعداد 65 مورد فوتی 55 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند و تعداد 59 نفر از فوت شدگان حوادث کار در 9 ماه سال‌جاری دارای ملیت ایرانی و مابقی غیر ایرانی هستند.

وی یادآور شد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 694 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 654 نفر مرد و مابقی زن هستند.

به گزارش ایسنا، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین