کد خبر: ۴۱۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی در دانشگاه آزاد/تشییع آیت‌الله هاشمی بعد از رحلت امام (ره) باشکوه‌ترین بدرقه بود+تصاویر

مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: اتفاقی که دیروز در خیابان انقلاب و حرم امام (ره) در تشییع و تدفین آیت الله هاشمی افتاد بعد از رحلت امام باشکوهترین بدرقه بود.

وی افزود: اینجا دانشگاه آزاد است و توصیه می کنم یکی از پایان نامه‌ها را برای تحلیل تشییع دیروز قرار دهید که چگونه این جمعیت میلیونی به خیابان آمدند.

در این مراسم که به دعوت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد امام علی (ع) این دانشگاه برگزار شده است، علاوه بر خانواده هاشمی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، محمد شریعتمداری، مرتضی بانک، سیدرضا اکرمی، فرهادی وزیر علوم، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، واعظی وزیر ارتباطات، محمدرضا عارف، هاشمی استاندار تهران، مرتضی اشراقی، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا، عبدالله نوری، محسن رهامی، علی جنتی، جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد و مردم حضور دارند.

کرباسچی: معدل فهم مردم نسبت به کسانی که به آن‌ها وفادارند، قابل قبول است

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: مردم ثابت کردند معدل فهم‌شان نسبت به کسانی که به آن‌ها وفادار هستند، قابل قبول است.

غلامحسین کرباسچی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما در گذشته نسبت به شخصیت آیت‌الله هاشمی به گونه‌ای بوده است که اقدامات سه روز گذشته آن برای مردم باورکردنی نیست‌، اظهار کرد: اگر صدا و سیما قبلا در مورد شخصیت آیت‌الله هاشمی متعادل‌تر عمل کرده بود بهتر می شد.

وی افزود:‌ مردم نشان دادند ارادت و وفاداری که این شخصیت‌ها دارند، با توجه به تبلیغات منفی صدا و سیما و تبلیغات رسانه‌های خارجی تغییری نمی‌کند و این تبلیغات در رویکرد مردم اثری ندارد.

عارف: مردم قدرشناس استوانه‌های اصیل انقلاب هستند

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که مردم قدرشناس استوانه‌های اصیل انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در حاشیه مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در مسجد امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت:‌ نقش ایشان در صحنه‌های انقلاب بی بدیل بود و مردم انصافا در چند روز گذشته نشان دادند که قدرشناس خدمتگزاران و استوانه‌های اصیل انقلاب هستند.

جنتی: هاشمی برای همه ما الگو بود

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ آیت‌الله هاشمی در دوران مختلف برای همه ما یک الگو بود.

علی جنتی نیز در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایشان به عنوان یک سیاستمدار می توانست برای همه الگو و راهنما باشد و برای همه دولت‌مردان و سیاستمداران در دوران‌های  مختلف یک الگو به حساب می‌آید.

وی  با بیان اینکه من افتخار آشنایی حدود 54 ساله با آیت‌الله هاشمی داشتم، گفت: ایشان به عنوان یک شخصیت اسلام شناس و سیاست مدار هوشمند دارای مطالعه و آشنایی زیادی با دنیا بود و از همان روزهای طلبگی مطالعات مختلفی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و مسائل جهانی داشت و شناخت خوبی نسبت به جهان پیدا کرده بود.

جنتی اضافه کرد:‌ مرحوم هاشمی امام (ره) را از همان روزهای آغاز نهضت همراهی می کرد و از حامیان مبارزان داخل و خارج کشور بود و مبارزان از کمک‌های مادی و معنوی ایشان برخوردار بودند.

وی افزود:‌ مرحوم هاشمی در صحنه‌های مختلف از شورای انقلاب و روزهای بحران و سخت آغاز انقلاب نقش موثری داشت تا در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و به خصوص در مدیریت جنگ کار بسیار سترگی انجام داد و بعد هم مسئولیت سازندگی پس از جنگ را در دوران سازندگی به عهده داشت.

جنتی در پایان با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مرحوم هاشمی بیان کرد:  انصافا مردم وفادار با این تشییع میلیونی از ایشان قدردانی کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین