کد خبر: ۴۱۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴

درمان مبتلایان به اختلال روانی "سلفی‌گرفتن"

علاقه مفرط به گرفتن عکس سلفی در هند به یک اختلال روانی تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
روان‌پزشکان هندی اعلام کردند عادت گرفتن عکس سلفی و قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی نشانه ای از کمبود اعتماد به نفس است.

افرادی که علاقه شدید به گرفتن عکس سلفی و قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی دارند، اعتماد به نفس خود را به واکنش افراد دیگر به عکس های آنها در این شبکه ها وابسته ساخته اند.

یک موسسه تحقیقات روان‌پزشکی در هند به طور رسمی معضل "علاقه شدید به گرفتن سلفی" را به عنوان یک اختلال روانی معرفی کرد. این موسسه اعلام کرد در حال حاضر چندین نفر به دلیل ابتلا به این اختلال روانی، در این مرکز تحت معالجه هستند. آنها وسواس فکری شدیدی درخصوص گرفتن عکس سلفی، قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی و واکنش دیگر افراد به این عکس ها داشتند.

این موسسه اعلام کرد شمار مبتلایان به این اختلال در هند رو به افزایش است. همچنین شماری از مبتلایان به این اختلال ذهنی، دچار "اختلال بدشکلی بدن" نیز هستند. بدشکلی بدن یک اختلال ذهنی است که در آن بیمار نمی تواند به بخش خاصی از بدن خود فکر نکند و وسواس فکری شدیدی درخصوص ظاهر خود دارد. همچنین ابتلا به این اختلالات منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

تعداد نفراتی که در هند برای گرفتن عکس سلفی از بین رفته اند، بیش از کشورهای دیگر است. در سال 2016، 127 نفر برای گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست دادند که 76 نفر آنها هندی بودند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین