کد خبر: ۴۱۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
هفته شانزدهم لیگ برتر؛

استقلال - نفت؛ یادآوری خاطرات تلخ و شیرین/ تراکتور در خانه قهرمان

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی دومین روز خود را پشت سرخواهد گذاشت که نفت و استقلال یادآوره خاطرات تلخ و شیرین جام حذفی هستند. تراکتور هم به خانه قهرمان می رود.
آفتاب‌‌نیوز :
هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر پنجشنبه با برگزاری سه بازی دنبال می‌شود که در حساس ترین این دیدارها تیم های نفت تهران و استقلال در ورزشگاه تختی به مصاف هم می‌روند. این هفته از رقابت ها با دیدار روز چهارشنبه صنعت نفت آبادان و صبای قم آغاز شد که شاگردان فیروز کریمی توانستند برابر تیم قمی به برتری برسند.

* پیکان – گسترش فولاد؛ دورخیز رسمی کامپیوتر برای سهمیه آسیا

اگر بپذیریم پیکانی ها در نیم فصل اول دست به کار بزرگی زدند که کارشان را با ایستادن در رتبه چهارم تمام کردند، باید قبول کنیم حالا این تیم صنعتی با مجید جلالی در نیم فصل دوم نیم نگاهی هم به سهمیه آسیایی دارد.

البته گسترشی ها که شروع نا امید کننده ای در ابتدای فصل داشتند رفته رفته به شرایط مطلوبی رسیدند و با توجه به فاصله بسیارکم امتیازات در بالای جدول، کمالوند هم با طمع پیروزی و سه امتیاز بازی از تبریز به تهران آمده است. پیکانی ها در صورت پیروزی می توانند امیدوار به ایستادن در رتبه سوم در پایان هفته هم باشند و شاگردان کمالوند در بهترین حالت می توانند جای تیم علی دایی در رتبه پنجم را بگیرند.

* استقلال خوزستان – تراکتورسازی؛ مدافع عنوان قهرمانی با مدعی عنوان قهرمانی
تیم مدافع عنوان قهرمانی در این فصل هیچ نشانی از قهرمان ندارد و در رده های میانی مایل به پایین جدول کارش را دنبال می کند و برعکس این تیم،  تراکتورسازی است که در این فصل هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی قهرمانی است.

تراکتورسازان که در نیم فصل اول امتیازاتی را از دست دادند تا به واسطه آن صدر جدول را هم از دست بدهند، حالا باید به بازی کردن بدون سروش رفیعی عادت کنند. این تیم می تواند امیدوار باشد در صورت پیروزی و لغزش احتمالی پرسپولیس در اولین هفته از لیگ برتر صدر جدول را از این تیم پس بگیرد.

شاگردان پورموسوی که هیچ نشانی از اقتدار فصل گذشته شان ندارند، در صورت پیروزی در این بازی در بهترین حالت تنها یک رده صعود خواهند کرد و رتبه خود در جدول را تک رقمی خواهند کرد.

* نفت – استقلال؛ همچنان تحت تاثیر جام حذفی
نفت و استقلال برگزار کننده حساس ترین بازی امروز هستند. دیداری که همچنان تحت تاثیر دیدار حذفی این دو تیم قرار دارد. دیداری پر تنش برای دو تیم، مربیان و هواداران شان. شاگردان علی دایی در نیم فصل اول فراتر از انتظار نتیجه گرفته‌اند و می‌توانند با حفظ روند خوب شان در نیم فصل دوم، نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی هم داشته باشند.

استقلال اما در نیم فصل اول حکایتی دیگر داشت. منصوریان نتوانست در نیم فصل اول نتایج درخشانی با تیمش بگیرد و حالا آنها اگر می‌خواهند از تیغ تیز انتقادات هواداران خلاصی یابند، باید کارشان را با پیروزی آغاز کرده و با پیروزی ادامه دهند.

استقلالی‌ها تا رده سوم جدول تنها ۳ امتیاز فاصله دارند و در صورت کسب پیروزی می‌توانند برای حضور در رده‌های بسیار بالا امیدوار باشند. نفتی‌ها هم که تا همین اواخر رده سوم جدول را در اختیار داشتند، قطعا به دنبال آن هستند تا از فرصت این بازی خانگی برای بازگشت به همان رده استفاده کنند.

استقلالی ها در این بازی بازیکن محروم ندارند اما مگویان و جابر انصاری دو بازیکن تاثیر گذار این تیم به دلیل محرومیت در اختیار آنها نیست. در سوی دیگر نفتی ها هم میلاد فخرالدینی و به احتمال زیاد محمد قاضی را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نخواهند داشت. ضمن این که علی دایی سرمربی این تیم نیز به دلیل محرومیت امکان حضور روی نیمکت نفت را ندارد. 

به گزارش مهر، برنامه دیدارهای هفته شانزدهم به شرح زیر است:

 * پنجشنبه ۲۳ دی ۹۵
*  پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز - ساعت ۱۵ - ورزشگاه شهدای شهرقدس
- وحید کاظمی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – کوپال ناظمی – ناظر: محمدعلی فروغی

 * نفت تهران- استقلال تهران - ساعت  ۱۶:۳۵ - ورزشگاه تختی تهران
- تورج حق وردی – محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسگری

 * استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز - ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه غدیر اهواز
- احمد صالحی – سعید قاسمی – مهدی شفیعی – جواد رحیم زاده – ناظر: سعید بطحایی 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین