کد خبر: ۴۱۹۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

آیت‌الله سعیدی: سخت‌گیرانه‌ترین گزینش‌ها، باید برای استخدام افراد در حوزه گزینش صورت گیرد

تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: بالاترین و سخت‌گیرانه‌ترین گزینش‌ها، باید برای استخدام افراد برای فعالیت در بخش گزینش وجود داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مسوولان هسته گزینش در سازمان ها و نهادهای استان در حرم مطهر، گفت: در قرآن کریم واژه‌هایی چون «اختاره» و «اصطفی» به‌کاررفته است که نشان می‌دهد خداوند افرادی را برای اموری گزینش کرده‌اند.

وی توجه به این آیات و ویژگی‌های الهی در گزینش افراد را اقدامی ضروری برای فعالان عرصه گزینش در سازمان‌ها دانست و ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، برحسب ضرورت، امام طی نامه‌ای اهمیت تشکیل هسته‌های گزینش را ضروری دانستند. بر اساس دیدگاه حضرت امام(ره)، وجود گزینش گران بدون آگاهی از ضوابط و قواعد گزینش و همچنین وجود افراد ناصالح که به دنبال ضربه زدن به پیکره انقلاب بودند را خطری برای نظام دانستند که موجب بدبین شدن مردم به‌نظام، فاصله گرفتن افراد شایسته و کار بلد و فهمیده از دستگاه‌های اجرایی کشور و ورود افراد ناباب می‌شود.

به گزارش ایسنا، امام‌جمعه قم به برخی ملاحظات برای فعالان عرصه گزینش اشاره کرد و گفت: در فرایند گزینش افراد، نباید به دنبال کسب اطلاعاتی باشیم که با شغل و محل کار فرد ارتباطی ندارد؛ شما درجایی می‌توانید در امور مردم تجسس کنید که صرفاً مربوط به حیطه کاری آن‌ها باشد.

وی با تأکید بر این‌که بالاترین و سخت‌گیرانه‌ترین گزینش‌ها، باید برای استخدام افراد برای فعالیت در عرصه گزینش وجود داشته باشد، گفت: وجود افرادی که برحسب شرایط زندگی تحقیر و عقده‌ای شده‌اند، افراد تنگ‌نظر و وسواس، انسان‌های بدبین و افرادی که دنبال پارتی‌بازی خویشاوند، سیاسی، فکری و... هستند، در هسته گزینش آسیب‌زا است؛ البته وجود افراد با روحیه ساده‌اندیشی و سهل‌انگاری در گزینش هم موجب ورود افرادی ناشایست و نامناسب به سازمان‌ها و نهادها می شود، خسارت‌بار است.

سعیدی تمرکز بر جذب افراد صرفاً با یک گرایش خاص در سازمان‌ها را نادرست عنوان کرد و گفت: افراد می‌توانند با سلیقه‌های مختلف در چارچوب نظام اسلامی در ارگان‌ها فعال باشند، البته این کار نیازمند داشتن مدیری مدبر و آگاه در رأس کار است که بتواند از این اختلاف‌سلیقه‌ها در پیشبرد کار استفاده کند.

 در ابتدای این دیدار، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن سخن گفتن درباره جایگاه اهل‌بیت(ع) و نقش حضور امام رضا (ع) و امامزادگان در ایران گفت: افرادی که در چنین اماکن مقدسی مشغول خدمت می‌شوند، باید افرادی شایسته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی با اشاره به وجود فرصت خدمت افتخاری در حرم کریمه اهل‌بیت(س) افزود: آستان مقدس حضرت معصومه (س) در این راستا، همکاری گسترده‌ای با هسته‌های گزینشی در نهادها و سازمان‌های مختلف دارد تا جذب افراد با حداکثر دقت انجام پذیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
3
غربیها برای ورود گزینش سخت گیرانه ندارند ولی بعد از ورود نظارت سختگیرانه دارند ولی ما گزینش رو سختگیرانه و نظارت را ول کرده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
3
گزینش ها در کشور بر خلاف اصل قرآنی برائت و نص قرآنی لا تجسسو عمل میکنند باید همشون منحل شن تئوریسینهاشون باید بدونن که هیچی از قرآن نفهمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
منشور گزینش امام خمینی فصل الخطاب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
تا ریاکارترین ها استخدام شن. واقعا تبریک میگم
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
فرزند من هنگام درس خواندن تمام موهای سرش بغیر از پشت سر میریخت روز و شب درس میخواند و کسی که کارش درس خواندن باشه یعنی عابد ، زاهد، دنبال کارهای بیهوده نرفتن . آموزش و پرورش یزد براحتی اورا ردمیکنه کسانی که نامه سفارشی داشتند یا سهمیه داشتند را قبول کرد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین