کد خبر: ۴۱۹۸۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
آیت‌الله هاشمی از شهيد بهشتی مظلوم‌تر بود

مسیح مهاجری: آیت‌الله هاشمی کسانی که به‌ناحق علیه او سخن به‌زبان آوردند را می‌بخشد/روایتی از روش مباحثه‌ آیت‌الله با رهبرانقلاب

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: با شناختي كه از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني دارم وي همه آنهايي را كه به ناحق عليه وي مطالبي به زبان آورده‌اند را مي‌بخشد ولي بايد درس بگيريم و دوباره به ناحق عليه كسي صحبت نكنيم.
آفتاب‌‌نیوز :
 گزیده سخنان حجت الاسلام والسلمین مسیح مهاجری در بوشهر به نقل از تسنیم به شرح زير است:

‌*برخي براي هاشمي‌رفسنجاني از لقب مدرس و اميركبير استفاده مي‌كنند ولي ايشان در واقع شخصيتي فراتر از آن دو شخصيت بزرگ داشت. در تشبيه هاشمي به اميركبير بايد بدانيم كه تلاش اميركبير بيشتر براي عمران و آباداني بود، ولي هاشمي علاوه بر اينها مفسر قرآن، فقيه، عالم علم كلام و سياستمداري جهاني بود.

 *مدرس يكي از مبناهاي اصلي انقلاب اسلامي بوده كه تا مرز شهادت ايستادگي كرد اما تلاش‌هاي وي و اميركبير باعث از بين بردن رژيم شاهنشاهي نشد و نتوانستند نظام مردمي و مقدس جمهوري اسلامي ايجاد كنند.

*وي از شهيد بهشتي نيز مظلوم‌تر بود زيرا هاشمي علاوه بر اينكه همانند شهيد بهشتي، منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت يك سري افراد نيز از داخل نظام مخالف هاشمي بودند و اين در حالي بود كه هاشمي آنها را دوستدار خود مي‌دانست.

‌ هاشمي سپاه را نور چشم خود دانسته و از مقام معظم رهبري نيز به عنوان جان و عشق خود نام برده است.

*با شناختي كه از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني دارم وي همه آنهايي را كه به ناحق عليه وي مطالبي به زبان آورده‌اند را مي‌بخشد ولي بايد درس بگيريم و دوباره به ناحق عليه كسي صحبت نكنيم زيرا هنوز نيز از اين قبيل شخصيت‌ها در كشور داريم كه در اظهارنظر درمورد آنها بايد دقت كافي داشته باشيم.

*هاشمي‌رفسنجاني چه در دوران رياست‌جمهوري و چه بعد از آن در مواردي كه با رهبري اختلاف نظر داشتند، ساعت‌ها با يكديگر به مباحثه مي‌نشستند و در صورتي كه قانع نمي‌شد با اين برهان كه آيت‌الله خامنه‌اي رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبري را مي‌پذيرفت و به آن عمل مي‌كرد.

*با چنين رويكردي كه هاشمي داشت، نمي‌توانيم ادعا كنيم كه وي با رهبر معظم انقلاب زاويه داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
1
4
هاشمی مظلوم بود شاید هم ببخشد ولی ملت نیز حق داشت خانواده هاشمی هم حقی دارد به نظرم نه ملت می بخشد نه خانواده هاشمی دیدار به قیامت اگر دلواپسان اعتقادی دارند در غیر اینصورت برای اینها حلالیت و عفو و بخشش معنی ندارد و به ظلم خود ادامه خواهند داد ولی ملت هم خدایی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
1
4
شما از کجا می دانید که می بخشد . این روزها همه از عالم غیب خبر می آورید
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
1
5
مطمئن باشید این اشخاص را خدا نمیبخشد.
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
خدا همه افراطیون روزگار را رسوا می کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین