کد خبر: ۴۱۹۸۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

مردودی 85 درصدی دانش آموزان در ابوظبی

اعلام نتایج تکان دهنده امتحانات نهایی مقطع دبیرستان در امارات متحده عربی از مردودی 85 درصد از دانش آموزان مدارس دولتی در امتحانات نهایی این کشور حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا و به نقل از سایت رسمی مرکز پژوهش های امارات متحده عربی، مسئولان بخش آموزشی امارات ابوظبی با اعلام این مطلب و رد اعتراضات دانش آموزان و اولیا آنها تاکید کرده اند که مردود شدن اکثریت دانش آموزان مقطع پایانی دبیرستان یک واقعیت است و باید دانش آموزان برای موفقیت در امتحانات و قبولی تلاش بیشتری کنند.

در همین راستا علی راشد النعیمی مدیر شورای آموزشی ابوظبی در گفتگویی با تایید این موضوع گفت: طی سال جاری تنها 15 درصد از دانش آموزان اماراتی در امتحانات نهایی نمره قبولی گرفته اند و وزارت آموزش و پرورش امارات جلوی هرگونه تقلب در امتحانات را می گیرد.

این آمار از سوی مسئولان اماراتی در حالی اعلام شده که جوانان در این کشور و اکثر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دلیل دستیابی به منابع مالی گسترده و رفاه مطلق به طور معمول فعالیت های درسی موفقی را پشت سر نمی گذرانند و شاخص پیشرفت های علمی در این کشورها در سطح پایینی قرار دارد.

این در حالی است که دانشگاههای معتبر بین المللی شعبه هایی را در کشورهای حاشیه خلیج فارس راه اندازی کرده اند که با درآمدزایی گسترده ای همراه است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
نه عزیزم. این گونه نیست. چند سالی است اداره تعلیمیه ابوظبی (ADEC) زیر نظر کارشناسان خبره کشورهای اروپایی و آمریکایی ضوابط و مقرارات سخت گیرانه ای را برای قبولی دانش آموزان جهت بهبود کیفیت آموزشی وضع نموده است . علت افت این است . مدارس ایرانی موجود در امارات در رتبه بندی مدارس بسیار پایین تر از مدارس عربی اند در حالیکه زبده ترین معلمان ایرانی جهت تدریس در این مدارس به این کشور اعزام می شوند. ما دذ ایران دانش آموزان و دانشجویان را فله ای به پایه ها و مقاطع بالاتر هل می دهیم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
نه عزیزم. این گونه نیست. چند سالی است اداره تعلیمیه ابوظبی (ADEC) زیر نظر کارشناسان خبره کشورهای اروپایی و آمریکایی ضوابط و مقرارات سخت گیرانه ای را برای قبولی دانش آموزان جهت بهبود کیفیت آموزشی وضع نموده است . علت افت این است . مدارس ایرانی موجود در امارات در رتبه بندی مدارس بسیار پایین تر از مدارس عربی اند در حالیکه زبده ترین معلمان ایرانی جهت تدریس در این مدارس به این کشور اعزام می شوند. ما در ایران دانش آموزان و دانشجویان را فله ای به پایه ها و مقاطع بالاتر هل می دهیم
خلیج فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
مطمئن باشید اگه سختگیری ها و ضوابط حاکم بر امتحان اونا رو الان تو مدارس ایران بگیرند قبولی کمتر از 3 درصد است!! این گوه اینم میدون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
1
این همه مردودی درکلاس اول داریم،خبرشو اینهمه با آب وتاب پخش نمیکنیم.اینهمه ترک تحصیلی دارم ککمونم نمی گزه.بیایید برای بچه های ابوظبی غصه بخوریم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین