کد خبر: ۴۱۹۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

حمایت از دولت در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در قم

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مردم قدردان خدمات یار دیرینه رهبر انقلاب هستند، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی خود را وقف انقلاب و مردم کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محسن اراکی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مراجع عظام تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه، تعدادی از وزرای دولت و جمع کثیری از مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: سیستم حکومتی اسلام بر اساس خواست خداوند و همراهی مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت نظام و دولت اسلامی برعهده خدای متعال است، اظهار کرد: کفار از روی هوای نفس مردم را به سیطره خود در می‌آورند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مردم را حائل و پدیدآورنده حکومت الهی دانست و گفت: مردم باید برای تشکیل و تداوم حکومت الهی مطیع امر خدا باشند.

وی رسولان را حاکمان منصوب از سوی خدا معرفی کرد و گفت: الهی ائمه اطهار(ع) امانتداران فرمان هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه زمین و آسمان از قبول بار امانت خدا عاجز مانده است، گفت: عالمان عادل و عامل از روز آغاز خلقت امانتدار فرمان الهی شدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی امانت الهی را به اهلش سپردند، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از پیشتازان مبارزه با استکبار طاغوت بود و ۵۹ سال در کنار مقام معظم رهبری زحمت کشید.

وی با اشاره به نابسامانی‌ها و کمبودهای بی‌شمار در دوران طاغوت اظهار کرد: در این دوران سیاه بیش از ۸۰ درصد ملت ایران در فقر و اکثرا بی‌سواد بودند.

رفع بیکاری با توسعه اقتصاد اسلامی

آیت الله اراکی با بیان اینکه در شهر قم پیش از انقلاب حتی یک پزشک عمومی بومی وجود نداشت، گفت: وظیفه ما است که نسبت به انقلاب اسلامی شاکر و منصف باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیکاری در کشور را حاصل سیستم اقتصادی سرمایه‌داری دانست و گفت: تا زمانی که اقتصاد کشور اسلامی نشود نمی‌توانیم بر معضلات بیکاری فائق آییم.

وی بر نقش حوزه علمیه در دفاع از ارزش‌های بعد از انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: امروزه حوزه باید در تولید نظریه‌های اقتصادی و فرهنگی پیشتاز باشد.

وی حضور چشمگیر مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی را پشتوانه نظام و نشانه ارتباط خوب مردم با مسئولان دانست و گفت: مردم با خدمتگزاران خود دوست هستند و حافظ ارزش‌های نظام خواهند بود.

ضرورت دوری از انتقادهای بی‌مورد

آیت الله اراکی با بیان اینکه مردم از تحریم‌ها و محاصره اقتصادی دشمنان خسته نمی‌شوند، گفت: با وجود انواع ظلم‌ها و جنایت‌های استکبار، مردم دست از انقلاب و مبارزه با دشمنان نظام برنداشته‌اند.

وی رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در کشور را نعمت بزرگ انقلاب نامید و گفت: مردم باید قدرشناس خدمتگزاران خود باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه نباید بی‌جهت و بدون دلیل از دولتمردان انتقاد کرد، گفت: دولت معصوم نیست و باید از خدمات آنها هم تقدیر کرد.

آیت الله اراکی گفت: ملت بزرگ ایران آرزوی رسولان و ائمه اطهار در تشکیل حکومت اسلامی را برآورده کرده‌اند.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین