کد خبر: ۴۱۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
مربیان تیم ها پس از بازی های امروز لیگ برتر چه گفتند؟

از انتقادهای دوباره دایی تا واکنش عجیب قلعه نویی!

هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر عصر امروز (پنجشنبه) با برگزاری 3 دیدار پی گیری شد که طی آن استقلال تهران با یک گل نفت را شکست داد، تراکتورسازی با همین نتیجه از سد استقلال خوزستان گذشت و تقابل پیکان و گسترش فولاد هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
 اما سرمربیان تیم ها در نشست های خبری مسابقات امروز چه گفتند:

منصوریان: تا می بریم، می گویند با کمک فدراسیون برده ایم!

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر نفت تهران گفت: به تیمم برای این بازی خوب تبریک می گویم. دست هواداران را می بوسیم. آنها یار دوازدهم ما بودند. به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. جواب زحماتمان را گرفتیم. خیلی بازی سنگینی بود. انرژی زیادی از تیم ما گرفت.

وی درباره عملکرد حسینی در این بازی گفت: حسینی باید خوشحال باشد که در کنار دروازه بان بزرگی مثل رحمتی در استقلال بازی می کند. بر اساس بازی با نفت تصمیم گرفتیم حسینی بازی کند. ما می‌خواستیم برنده شویم و امروز حسینی خوب کار کرد و از او راضی هستیم.

او درباره بازی مستقیم تیم نفت در این دیدار گفت: می‌دانستیم آنها روی پاس‌های مبعلی خوب کار می‌کنند. می‌دانیم مبعلی ضربه زن خوبی است. آمدیم و آسیب های خود را پوشش دادیم. در بازی قبلی دو ضربه کاشته باعث گل خوردن ما شد. امروز سه امتیاز را می خواستیم. در اواخر بازی نگاهی به حفظ نتیجه داشتیم و سرعتی هایمان را هم جلو بردیم. وریا غفوری هم به موقع برگشت و به وضعیت ایده آل رسید.

وی درباره اظهارات شهریاری بعد از شکست تیمش برابر استقلال و ایراد به تمرین استقلالی ها در  تختی، گفت: این نظر آقای شهریاری است. متاسفانه برخی‌ها وقتی استقلال و پرسپولیس می‌برند، می‌گویند فدراسیون به دنبال پیروزی آنها است. این حرف‌ها درست نیست.

منصوریان درباره نورافکن گفت: او بازیکن خوبی است. نیاز به اعتماد به نفس دارد. او امروز سر جای خودش بازی کرد. نورافکن بازیکن شماره ۱۰ و ۶ است. خیلی باید مواظب باشیم تا او در مسیر درست قرار بگیرد.

سرمربی استقلال درباره مشکلات تیمش در سمت چپ گفت: ما خیلی تغییرات در این زمینه داشته ایم و به دنبال برطرف کردن ایرادها هستیم تا به یک مسئله برسیم. باید ببینیم افت فیزیکی داریم یا افت جاگیری که باید رویش کار کنیم. من فضای نمایشی را دوست ندارم. من اصلا نمی پسندم بازیکن بجای بغل پا، با پشت پا توپ را بزند.

وی درباره بازی دادنش به جوانان تیمش گفت: ما به دنبال یکی دو خرید هستیم. البته خریدهای ما به معنای بازی ندادن به جوانان نیست. اصلا از جوانان عقب‌نشینی نمی‌کنیم. یکی اینکه جوان یک بنزین سبز است و کنار یکی دو با تجربه بازی کند، ریتم پیدا می‌کند. استقلال ۷۰ ساله است و ما باید آینده این تیم را هم ببینیم. این جوانان می توانند هزینه‌های استقلال را کم کنند. هر جوانی که از استاندارد اخلاقی و فنی خوبی داشته باشد، شانس بازی پیدا می‌کند.

منصوریان درباره وضعیت بختیار رحمانی بیان کرد: من هیچ مطلبی را در این دو روز نخوانده‌ام. شنیدم بیانیه‌ای داده است ولی بازیکنانی در فهرست بازی استقلال می مانند که با جان و دل کار می‌کنند. بختیار اگر رضایت نامه می‌خواهد باید از باشگاه این مسئله را بخواهد و با باشگاه راجع به این مسئله صحبت کند.

دایی: فیفا از قوانین ما الگوبرداری کند!

پس از شکست یک بر صفر نفت برابر استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، علی دایی که بسیار ناراحت بود گفت: اگر فیلم بازی را یک بار ببینید می‌فهمید که شرایط بازی چطور بود. برخوردهای داور را از دقیقه اول بازی نگاه کنید. در نیمه اول حمدی‌نژاد کاری نکرد که داور به او اخطار داد. در نیمه دوم هم روی بازیکن ما خطا شد اما داور خطای ما را گرفت.

او افزود: شاهکار داور در صحنه‌ای بود که بازیکن حریف سُر خورد اما خطای ما را گرفت و همان توپ گل شد. فیفا باید از کارهایی که در ایران صورت می‌گیرد و قوانینی که اختراع می‌شود بهره‌برداری کند. فیفا این چیزها را کم دارد. برای چه فوتبال دنیا پیشرفت نمی‌کند چون این چیزها را ندارد!

دایی در ادامه صحبت‌های کنایه‌آمیزش گفت: برای همین چیزهاست که هر سال باشگاه‌های ما قهرمان آسیا می‌شوند! استقلال به جز آن ضربه ایستگاهی که ناحق گرفته شد کار خاصی کرد؟ آیا حق ما بود ببازیم؟

دایی در ادامه بار دیگر به صحنه گل استقلال اشاره کرد و گفت: فیلم بازی موجود است. اصلا خطایی که داور برای استقلال گرفت خنده‌دار است. کاوه رضایی در آن صحنه سُر خورد و توپ به پای چپش برخورد کرد ولی داور خطای بازیکن ما را گرفت.

او با بیان اینکه تا کی باید داد بزند و اعتراض کند، افزود: کسی که خواب باشد با یک تلنگر بیدار می‌شود اما کسی که خودش را به خواب زده با داد و فریاد هم بیدار نمی‌شود. بعد از بازی جام حذفی این اتفاقات برای ما می‌افتد. متاسفانه در این مملکت یک برنامه داریم که فقط اطلاعات غلط را به مردم می‌دهد. هیچ‌ موقع خطای بیرون از محوطه را نشان نمی‌دهد. باید یک برنامه بسازیم که خطاهای بیرون از 18 قدم را نشان دهد.

سرمربی نفت ادامه داد: چرا استقلال در زمینی که ما در آن به میدان می‌رویم تمرین می‌کند؟ اتفاقات عجیب و غریب در این فوتبال زیاد است. آنقدر قوانین ما قشنگ است که فیفا باید از روی آنها الگوبرداری کند! نمی‌دانم این داوران چطور سرشان را روی بالش می‌گذارند و می‌خوابند؟

دایی درباره فحاشی لیدرهای استقلال در طول بازی گفت: اینکه موضوع عجیبی نیست. وقتی لیدرهای استقلال به سمت هواداران ما حمله می‌کنند فحاشی که چیزی نیست.

قلعه‌نویی: برد حق استقلال خوزستان بود!

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و استقلال خوزستان اظهار کرد: جا دارد در ابتدا تشکر ویژه‌ای از استاندار خوزستان آقای دکتر شریعتی انجام دهم. من او را دیروز به صورت اتفاقی در هتل دیدم و به عنوان یک ایرانی از او تشکر کردم چراکه پیش از نیم‌فصل دوم کمک‌های خوبی را به استقلال خوزستان انجام داد ولی ای کاش مسوولان محترم کمی زودتر این کمک‌ها را به استقلالی‌های خوزستان می‌کردند تا آن دو سه بازیکن اصلی این تیم نیز جدا نمی‌شدند. به هر حال استقلال خوزستان از اسفند سال جاری تبدیل به استقلال ایران می‌شود و از این بابت وظیفه خودم می‌دانستم که از مسوولان خوزستان تشکر کنم.

وی در ادامه درباره بازی اظهار کرد: خداوکیلی حق استقلال خوزستان بود که بازی را ببرد. در نیمه اول چندین موقعیت بسیار عالی را این تیم از دست داد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم که روز خوب اخباری در درون دروازه ما بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز افزود: در نیمه دوم نسبت به نیمه اول کمی بهتر بودیم اما باز هم تراکتورگونه بازی نکردیم. به هر حال شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که خدا خواست ما بازی را ببریم و بابت این موضوع هم از بازیکنانم و هم از خدا تشکر می‌کنم ولی واقعیت این است که استقلال خوزستان فوتبالی زیبا و تاکتیکی را ارائه داد و

قلعه‌نویی با تمجید از زمین خوب ورزشگاه غدیر اهواز گفت: امروز بازی روی زمینی بسیار خوب و هموار برگزار شد و چمن برخلاف بسیاری از زمین‌های ایران که مانند آسفالت است بسیار نرم و خوب بود.

وی بیان کرد: به آقای پورموسوی تبریک می‌گویم و دعا می‌کنم که از این به بعد در مسابقات آینده خصوصا جام باشگاه‌های آسیا موفق باشند. من یقین دارم که این تیم و با این جوانان باانگیزه صددرصد در لیگ قهرمانان آسیا موفق خواهد شد. همچنین بسیار خوشحالم که آرش افشین بعد از مدت‌ها بار دیگر بازی کرد و این قول را می‌دهم که این بازیکن در سه چهار هفته آینده همان آرشی می‌شود که همگان انتظار آن را دارند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در پاسخ به این سوال که آیا در پایان مسابقه بازیکنان تیمش را تنبیه کرده بود که آنان دور زمین می‌دویدند، گفت: اصلا بحث جریمه یا تنبیه در میان نبوده است. ما چون سه‌شنبه بازی داریم بلافاصله در خود زمین ریکاوری انجام دادیم و در برنامه ما نیز مشخص بود که بعد از بازی حتما باید ریکاوری کنیم و این چیزی است که در همه جای دنیا مرسوم است. این کار را انجام دادیم تا یک روز سود کرده باشیم.

وی درباره اینکه آیا از بازیکنان جذب شده تیمش راضی است، عنوان کرد: طبیعتا در این زمان کم نمی‌شود اظهارنظر کرد و نیاز است تا این بازیکنان با شرایط تیم و افکار من بیشتر آشنا شوند ولی در مجموع خوب بودند و فکر می‌کنم بازی به بازی نیز بهتر شوند.

قلعه‌نویی در واکنش به سوال خبرنگاری در این رابطه که آیا صحت دارد چنانچه منصوریان در بازی امروز نتیجه نگیرد وی جای او را در استقلال تهران می‌گیرد، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. فعلا تمام فکر و ذکرم روی تیم تراکتورسازی است. منصوریان جزو مربیان نسل جدید و آینده‌دار فوتبال ماست و مربیانی مثل منصوریان و یحیی گل‌محمدی آینده مربیگری کشور را تضمین می‌کند. معتقدم منصوریان نیز احتیاج به زمان دارد تا بتواند با استقلال نیز نتایج خوبی بگیرد و فکر می‌کنم این سوال را شما از خودتان درآورده‌اید.

نعمتی‌نژاد: به اتحاد و آمادگی لازم نرسیده‌ایم

سیروس نعمتی‌نژاد پس از شکست خانگی تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: ما بازی را خوب شروع کردیم. تیم حریف را به خوبی آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم چه برنامه‌هایی دارد. در این مسابقه سه چهار موقعیت صددرصد داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. ما راه‌های به گل رسیدن تیم تراکتورسازی را بسته بودیم و تیم حریف هیچ موقعیتی نداشت. ما نیمه دوم را بد آغاز کردیم و متأسفانه بچه‌ها موقعیت‌ها را گل نکردند، گلی را هم که خوردیم روی اتفاق بود. ما به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم.

 

«در این بازی تساوی هم برای ما کم بود»، وی با بیان این جمله در مورد عملکرد بازیکنان استقلال خوزستان در دیدار مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: نانگ در این بازی آمادگی نداشت و می‌دانستیم توانایی بازی ندارد. به همین علت هم او را تعویض کردیم. با آمدن آشوری به وسط زمین تیم ما جان تازه‌ای گرفت. از آشوری راضی هستیم، هرچند او می‌توانست از توپ‌هایی که به دست آورد به خوبی استفاده کند.

مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با امیدواری از آینده تیمش یاد کرد و گفت: در این زمان کم بچه‌های ما هنوز به اتحاد و آمادگی لازم نرسیده‌اند. امیدوارم در بازی‌های آینده و نیز در لیگ قهرمانان آسیا تیمی به مراتب بهتر از امروز را مشاهده کنیم. در این دیدار با اینکه بر حسب اتفاق گل خوردیم و تن به شکست دادیم از تک‌تک بازیکنان‌مان راضی هستیم.

جلالی: می‌توانستیم گسترش فولاد را شکست دهیم

مجید جلالی پس از تساوی تیمش برابر گسترش فولاد تبریز در نشست خبری بازی گفت: ما غرامت شروع بازی را دادیم. ما در یک ربع اول خوب نبودیم و به حریف اجازه دادیم که بهتر از ما بازی کند بنابراین آنها توانستند به ما گل بزنند. بعد از دریافت گل توانستیم جلو برویم می‌توانستیم نتیجه را به نفع خود تغییر دهیم اما این طور نشد.

او ادامه داد: شاید زمین بازی آن چیزی که ما انتظار داشتیم نبود. سه هفته پیش اینجا با فولاد بازی کردیم و آن زمان زمین فوق‌العاده خوب و پس از آن بازی هم سه هفته لیگ تعطیل بود. من نمی‌دانم در این سه هفته که بازی نداشتیم چه اتفاقی افتاده بود که این زمین به این شکل درآمده است و به بیشتر به زمین خاکی شبیه بود.

جلالی همچنین گفت: وقت گرم کردن قبل از بازی تمام تمرکز بازیکنان بخاطر بدی زمین از بین رفت. انتظار داشتیم بعد از سه هفته تعطیلی با یک زمین خوب روبه‌رو باشیم ولی در هر صورت من فکر می‌کنم که بازی سنگینی بود و ما می‌توانستیم برنده باشیم البته بازی ناپیدار بود.

کمالوند: متوقف کردن پیکان نتیجه بدی نیست

فراز کمالوند در نشست خبری بعد از بازی برابر پیکان با ابراز خرسندی از کسب امتیاز در خانه حریف اظهار کرد: به هر حال پیکان طی هفته های گذشته عملکرد خوبی داشته و متوقف کردن این تیم در خانه، نتیجه بدی نیست.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با اشاره به اینکه تیمش می توانست نتیجه بهتری در بازی امروز مقابل پیکان کسب کند، افزود: به عقیده من باید در نیمه اول کار را تمام می کردیم و متاسفانه روی غفلت بازیکنان مان در دقایق پایانی نیمه اول گل تساوی را دریافت کردیم و نیمه دوم نیز بازی بیشتر حالت فیزیکی داشت.

کمالوند عملکرد شاگردانش در تمرینات هفته اخیر را متفاوت از نمایش آنان در بازی امروز دانست و تصریح کرد: پتانسیل بازیکنان مان بالاست و توقع کادر فنی نیز به نسبت آن بیشتر است ولی با این حالت دو تیم مستخق یک امتیاز بودند.

منبع: جماران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین