کد خبر: ۴۲۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت‌های کلان حضوری موثر داشت

امام جمعه قم گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت‌های کلان کشور حضوری موثر داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله «علیرضا اعرافی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با تسلیت فقدان و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام و همسنگر رهبری اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت‌های کلان کشور حضوری موثر داشت و دارای سابقه ممتد مبارزاتی بود.

امام جمعه قم افزود: ایشان خدمات ارزنده‌ای به کشور داشت و در راه مبارزات خود متحمل رنج‌های زیادی شد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دل حوزه‌های علمیه برخاست و تا آخرین لحظه نیز این هویت حوزوی را حفظ کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: رحمت و رضوان را برای این عالم بزرگوار مسألت داریم آن چه که در صحنه تشییع برقرار شد نشان از قدردانی مردم و وجود یک ظرفیت بالنده در نظام و وحدت و ولایت‌مداری و امنیت پایدار در جمهوری اسلامی بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: باید قدردان چنین شخصیت‌هایی در استقرار نظام باشیم که مایه اعتلا کشور و استمرار انقلاب و اندیشه امام خمینی(ره) می‌باشند.

وی اظهار کرد: مسئولان نیز باید قدردان ملت ایران باشند و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی مردم با جان و دل تلاش کنند و عزمی جدی در مبارزه با فسادهای مالی و حقوق‌های نجومی داشته باشند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در رابطه با مهم‌ترین مسائل بین‌المللی گفت: قانون ایسا نقض پیمان برجام به شمار می‌رفت و اولین ناقضان برجام آمریکائی‌ها و دولت جدید آمریکا با شعارهای به ظاهر زیبای خود بود.

وی گفت: همه دنیا بداند این قانون نقض برجام است و در اجلاس اخیر هم این را پذیرفتند اگر آن‌ها این نقض را به عمل رساندند جهان بداند که دولت ایران در برابر این نقض خاموش نمی‌نشیند و مسئولان باید در مقابل این نقض بایستند.

امام جمعه قم تصریح کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت در حلب و کشورهای اسلامی امید است تا بر غده‌های تکفیری وابسته به اسرائیل و آمریکا غلبه کنیم بی‌شک آزادی شیخ عیسی قاسم و شیخ زکزاکی از خواسته‌های مهم مردم شیعه و حوزه است ما امیدواریم پیام‌ها شنیده شود.

وی در خصوص دیدار مردم قم با رهبری در روز 19 دی خاطرنشان کرد: در این دیدار علما و مسئولان و جوانان عاشقانه حضور پیدا کردند و از بیانات رهبری استفاده کردیم امید است محورهای سخنرانی ایشان مورد توجه قرار گیرد و گام‌های جدی در راستای مطالبات رهبری برداریم و محور اندیشه الهی، اسلامی و ولایت را حفظ کنیم.

اعرافی در مورد جایگاه خانواده در عرصه اجتماعی نیز گفت: صیانت از فرهنگ خانواده و تلاش در استحکام روابط اهمیت زیادی دارد متأسفانه جامعه ما با مشکلاتی از قبیل جمعیت، افزایش سن ازدواج و طلاق و بی‌توجهی به تربیت فرزندان مواجه است.

وی گفت: زنگ خطر آسیب‌های خانوادگی به صدا درآمده و جامعه و مردم و مسئولان باید نسبت به آن هوشیار باشند و با برنامه‌ریزی دقیق و توجه به ابلاغیه‌های رهبری تصمیماتی در مقابله با این آسیب‌ها اتخاذ شود.

امام جمعه قم یادآور شد: حوزه‌های علمیه و روحانیت باید اهتمام جدی به مسائل خانواده داشته باشند تا بتوانیم از آسیب‌های جدی جلوگیری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین