کد خبر: ۴۲۰۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
استاندار کرمان خبر داد:

درخواست مردم برای نامگذاری خیابانی در کرمان به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی

استاندار کرمان گفت: تعداد زیادی از مردم در تماس های خود با ما درخواست نامگذاری یک خیابان به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشتند که این اقدام فردا (شنبه) در کرمان انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در گفت و گوی ویژه شبکه استانی کرمان که با حضور محسن هاشمی برگزار شد افزود: این کمترین کاری است که می توانستیم انجام دهیم.
وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در آیین های ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله مراسم عصر امروز در مسجد جامع رفسنجان گفت: بزرگان خود را باید تکریم کنیم و مردم کرمان در این مقطع پیشتازی خود را نشان داده اند.
به گزارش ایرنا وی از مردم برای حضور در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که فردا (شنبه) در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می شود، نیز دعوت کرد.
استاندار کرمان ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی وابسته به هیچ گروهی نبودند و متعلق به انقلاب، اسلام و ولایت فقیه بودند، ایشان با سعه صدر و ظرفیت بالایی که داشتند همه کسانی که تحت چتر انقلاب بودند را می پذیرفتند.
وی گفت: آشنایی من با آیت الله هاشمی به قبل از انقلاب برمی گردد و سال 57 برای اولین بار ایشان را در دانشگاه تهران دیدم و وقتی سخنرانی شان را گوش کردم کاملا متفاوت با سخنرانی دیگر بزرگان بود.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: سال 59 نیز ایشان در یک جلسه در سوسنگرد حضور یافتند که دیر به آن جلسه رسیدم و فردی که در آن جلسه حضور داشت به من گفت عجب همشهری با هوشی دارید، در این جلسه آنقدر از فرماندهان سئوال کردند که آنها بی پاسخ ماندند و قرار شد بروند و بعد از جمع آوری اطلاعات لازم، گزارش کاملی را ارائه دهند.
وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر هوش وافر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و بیان کرد: این ویژگی یکی از برجستگی های ایشان بود.
وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مرد بحران ها و تصمیم گیری در زمان های دشوار یاد کرد و گفت: حضور آیت الله در جنگ بسیار تعیین کننده بوده است و نقش معنوی و پدرانه با رزمندگان را به خوبی مشاهده می کردیم.
استاندار کرمان افزود: اولین سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به کرمان در دوران مدیریت اینجانب در 26 آذر 1392 بود که بعد از یک وقفه طولانی 10 ساله به استان کرمان آمده و بسیار علاقه مند بودند وضعیت استان را بدانند.
وی گفت: ایشان در آن سفر از فضای همدلی موجود در استان کرمان بسیار شادمان بودند و تاکید داشتند وحدت استان باید حفظ شود.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی اعتقاد جدی برای ساخت کشور و استان کرمان داشتند و به استان کرمان تعلق خاطر جدی داشتند و هر دفعه که به کرمان سفر می کردند نکات خوبی را به مدیران می گفتند.
رزم حسینی به سفر آخر آیت الله هاشمی رفسنجانی به کرمان و بازدید از تونل انتقال آب اشاره کرد و گفت: ایشان درباره موضوع آب بسیار حساس بودند و در مراودات خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی به دنبال مدل توسعه ای بودیم که در استان بتوانیم آن را اجرایی کنیم.
وی اظهار کرد: مدل شهر نمونه اقتصاد مقامتی را در حالی که کامل نشده بود به عنوان اولین شخصیت حکومتی با ایشان در میان گذاشتم و آن را تایید کردند و سپس با بنیاد مستضعفان مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت. 
استاندار کرمان گفت: پس از اجرای موفق این ایده، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که از این مدل می توان در سایر استان ها نیز الگوبرداری کرد.
وی یادآور شد: 14 دی ماه امسال و چند روز قبل از رحلت آیت الله هاشمی به خدمت ایشان رسیدیم که یک دیدار تاریخی بود و سخنرانی بسیار خوبی داشتند، ایشان خواستند که از اقدامات حوزه اقتصاد مقاومتی فیلم تهیه شود و بسیار به استان کرمان محبت کردند.
رزم حسینی افزود: ایشان ظرفیت های اقتصادی استان کرمان را بسیار خوب می دانستند.
وی با اشاره به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: این همدلی و مثلث توسعه اقتصادی توانسته همدلی را ایجاد کند.
وی از آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت استان کرمان یاد کرد و گفت: وحدت موجود در استان کرمان، وضعیت استان را ممتاز کرده است.
استاندار کرمان به برگزاری همایش فرهنگی و اقتصادی استان کرمان سال گذشته در برج میلاد اشاره و بیان کرد: برای این منظور به خدمت آیت الله هاشمی رفتم و خواستم که برای افتتاحیه یا اختتامیه حضور داشته باشند.
وی گفت: سپس از آیت الله موحدی کرمان برای حضور در آیین افتتاحیه و اختتامیه دعوت کردم و زمانی که ایشان مطلع شدند آیت الله هاشمی برای این مراسم دعوت شده اند بسیار استقبال و تشویق کردند و گفتند که از تجربیات ایشان برای توسعه استان استفاده کنید.
رزم حسینی افزود: سخنرانی تاریخی ایشان در اختتامیه این هفته فرهنگی می تواند الگویی برای همگان باشد.
آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (جمعه) با حضور خانواده یار دیرین امام و رهبری، معاون حقوقی رئیس جمهوری، استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر یار دیرین امام و رهبری صبح سه شنبه پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان از مقابل دانشگاه تهران تشییع و طی آیینی با شکوه در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
واقعا خدمات آقای هاشمی به مردم عزیز وانقلاب رو زمان فوتش شبکه بی بی سی وصدا آمریکا انصافا تایید کردن براش سنگ تمام گذاشتن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین