کد خبر: ۴۲۰۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
تاکید بر پرهیز از بازی با احساسات پاک معلمان

پاسخ سازمان برنامه و بودجه کشور به مطلب روزنامه همشهری

بهتر است تمامی دست‌اندرکاران کشور تنها براساس اطلاعات و آمار صحیح نسبت به انتشار مطالبی که با منافع اقشار مختلف جامعه مرتبط است اقدام و از تشویش اذهان عمومی و بازی با احساسات پاک معلمان شریف ایران اسلامی پرهیز نمایند.
آفتاب‌‌نیوز :
روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با ارسال نامه‌ای به مطلب روزنامه همشهری پاسخ داد .

متن پاسخ روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور به مطلب مورخ 25/10/1395 روزنامه همشهری به این شرح است: 

روز شنبه، مورخ 25/10/95 ، شاهد انتشار مطلبی در صفحه اول روزنامه همشهری با عنوان"رتبه‌بندی معلمان در بودجه 96 اعتبار ندارد " بودیم، که متأسفانه بنظر می‌رسد بدون توجه به ماهیت موضوع و نیز آمار و ارقام مربوط به بودجه کل سال 1396 کشور، منتشر شده است.

بدون تردید، بیان چنین مطالبی در شرایط کنونی که لایحه بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و دولت تدبیر و امید تمامی همت خود را جهت تأمین رفاه تمامی اقشار جامعه، از جمله قشر زحمت‌کش و فهمیده معلمان و دیگر کارمندان آموزش و پرورش کشور به کار گرفته است، تنها باهدف نادیده گرفتن زحمات و تلاش دست اندرکاران انجام می‌گیرد که نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف کلی کشور نمی کند بلکه موجب تشویش اذهان عمومی و به ویژه معلمان عزیز کشور می‌شود.
در همین راستا، ارائه برخی توضیحات جهت تنویر افکار عمومی ضروری به نظر می‌رسد:

1- در تاریخ 02/04/1394 مصوبه «رتبه‌بندی حرفه‌ای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان» به منظور تحقق راهکارهای پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسط هیأت محترم وزیران به تصویب رسید. 
2- در همان سال 1394، به منظور اجرای این قانون در شش ماهه دوم سال، سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ 1300 میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داد و این قانون تا پایان سال اجرا گردید.
3- از ابتدای سال 1395، به منظور اجرای کامل قانون در طول سال، مبلغ 3500 میلیارد تومان به همین منظور تخصیص یافت و این قانون نیز در حال اجرا است.

4- در لایحه بودجه سال 1396، افزایش 10 درصدی ردیف بودجه 3-127500 وزارت آموزش و پرورش که حقوق و مزایای پرداختی نیز از این ردیف انجام می‌گیرد، بر اساس احکام اصلاح شده تمامی واجدان شرایط طرح رتبه‌بندی معلمان و تخصیص‌های دو سال قبل (در مجموع 4800 میلیارد تومان) ، انجام گرفته است. بر همین اساس بودجه این ردیف از حدود 400/27 میلیارد تومان در سال 1395، به حدود 200/30 میلیارد تومان در سال 1396 افزایش یافته که نشان می‌دهد که مبنای افزایش بودجه امسال براساس احکام اصلاح شده است.

در پایان انتظار دارد تمامی دست‌اندرکاران کشور تنها براساس اطلاعات و آمار صحیح نسبت به انتشار مطالبی که با منافع اقشار مختلف جامعه مرتبط است اقدام و از تشویش اذهان عمومی و بازی با احساسات پاک معلمان شریف ایران اسلامی پرهیز نمایند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین