کد خبر: ۴۲۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
چرا شکستن طلسم خرید هواپیمای‌ نو بعد از 37 سال، دلواپسان را آشفته کرده؟

حمله توپخانه‌های‌ دلواپسان به «ایرباس‌نو» در آسمان ایران/مخالفان‌ از کدام «عزت» و «آبرو» حرف‌می‌زنند؟

مردم ایران حق دارند بعد از 40 سال، هواپیمای جدید خریداری کنند. این حق بدیهی و اولیه سالها از مردم ایران سلب شده بود. اما وقتی اولین ایرباس بر باند برجام فرود آمد، این طلسم شکسته شد. منتقدان دولت می‌گویند اتفاق مهمی‌نیفتاده که برای آمدن این هواپیمای جدید مراسم برگزار کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- همانطور که انتظار می‌رفت، با فرود اولین هواپیمای ایرباس‌نو در فرودگاه مهرآباد، منتقدان سرسخت دولت، موسوم به حمله توپخانه‌های دلواپسان به «ایرباس‌نو»/مخالفان‌دولت از کدام «عزت» حرف می‌زنند؟دلواپسان باز هم مخالفت‌های خود را از سرگرفته و رسانه‌های خود را پر کرده‌‌اند از مطالب انتقادی و تمسخرآمیز علیه برجام و دولت.

 به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نکته جالب اینکه، همین گروه زمانی مخالف خرید هواپیمای نو بودند و بعد از امضای قرارداد ایران با ایرباس و بوئینگ، این افراد می‌گفتند که ایرباس و بوئینگ به وعده‌های خود عمل نخواهند کرد و هواپیمای نو به ایران نخواهد آمد. اما حالا که بعد از 37 سال تحریم هوایی ایران شکسته شد و اولین هواپیمای نو وارد کشور شده است باز هم همین گروه، چون کودکانی لجوج شروع به بهانه‌گیری کرده و می‌گویند که دولت آبرو و عزت کشور را برده و باعث تحقیر ملت شده است!! این افراد و گروه‌‌ها در حالی مدافع «عزت ملی» و «آبروی» کشو و مردم شده‌اند که در دوران دولت‌های نهم و دهم که شرح ویرانه‌های آن 8 ساله بارها گفته شده است، خود از حامیان آن دولت و گاهی عوامل ایجاد آن بحران‌‌ها و مشکلات بوده‌اند. 

روزنامه‌ها‌چه نوشتند؟

اما ورود اولین ایرباس‌نو به کشور بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشته است. روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به اینکه «هواپیمای جدید A321ایرباس در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.»، نوشت: تیتر خبر کوتاه بود اما همین عنوان خبری، روی تلکس خبری بسیاری از خبرگزاری‌های دنیا قرار گرفت و بازتاب‌هایی را در بین کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی سراسر جهان داشت.   حدود ساعت دو و نیم بعدازظهر روز پنجشنبه بیست و سوم دی ماه همه لنز دوربین‌ها روی باند فرود فرودگاه مهرآباد تهران زوم شده بودند تا خود شاهد فرود هواپیمای صفرکیلومتر با سند ایران ایر پس از 41سال باشند. به گزارش مردم‌سالاری، اگرچه تاکنون پس از یکسال اجرایی شدن توافق هسته‌ای آثاری را در تعاملات کشورهای‌های گوناگون در بخشهای مختلف شاهد بوده‌ایم اما همین هواپیمای ایرباس نو یک نمونه عینی دیپلماسی قوی بین‌المللی دولتمردان دولت یازدهم بوده است.
 
روزنامه دنیای‌اقتصاد نیز با این مقدمه که "حصر صنعت هوایی ایران شکست"، نوشت: برجام، پای خود را فراتر از لغو تحریم‌های 10 ساله گذاشت و توانست محدودیت‌های فراتر از تحریم‌های هسته‌ای را هم از میان بردارد. بالاخره نخستین هواپیمای نو در آستانه یک‌سالگی برجام در تهران به زمین نشست تا پس‌از حدود 40 سال صنعت هوایی ایران شاهد چنین اتفاقی باشد...صنعت هوایی ایران طعم تلخ تحریم‌ها را پیش از تشدید تحریم‌های هسته‌ای چشیده بود. بنابراین ورود اولین ایرباس به کشور علاوه بر اینکه می‌تواند خدشه‌ای به پیشانی تحریم‌ها در 4 دهه گذشته باشد، مهم‌ترین خروجی برجام در سالگرد آن و ضمانت‌نامه‌ای برای ادامه اجرای تعهدات برجام در آینده نیز هست. اما به‌زعم کارشناسان، فرود نخستین ایرباس در مهرآباد حامل پیام‌هایی است که می‌توان آثار اقتصادی و غیراقتصادی آن را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بررسی کرد. نخست اینکه یکی از چالش‌های اساسی روابط اقتصادی ما با دنیا مربوط به روابط بانکی است. با توجه به اجرای قرارداد ایرباس با تحویل نخستین هواپیما، مشخص می‌شود که اولین گام برای رفع چالش نظام بانکی برداشته شده است. پیش از این بانک‌های بزرگ و مهم دنیا برای همکاری با ایران، هراس داشتند. این در حالی است که ورود ایرباس A321 ایران‌هراسی را از این منظر تعدیل خواهد کرد. اما این اتفاق معمای دیگری را نیز حل خواهد کرد و آن، بحث بازگشت تحریم‌ها است. در واقع اجرای قرارداد ایرباس، اعتماد به نفس سایر شرکت‌های اروپایی را نیز افزایش خواهد داد...نباید فراموش کرد که ایرباس شرکتی چندملیتی است. هرچند آحاد جامعه این شرکت هواپیمایی را فرانسوی می‌دانند، اما واقعیت این است که ایرباس شرکتی اروپایی است که با توجه به منفعت جمعی اروپا از این شرکت، احتمال عدم اجرای قرارداد را کاهش می‌دهد و می‌تواند برای ایران تضمین‌کننده خوبی باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نوسازی ناوگان هوایی ایران، مهم‌ترین هدفی است که در پی اجرایی شدن این قراردادها محقق خواهد شد. هواپیماهای قدیمی و گاه زمین‌گیر، فرسودگی 25 ساله را برای ناوگان هوایی کشور به دنبال داشته است. از سویی سفارش مستقیم خرید به سازنده‌ها، دست واسطه‌ها را نیز از این بازار کوتاه خواهد کرد و هزینه‌هایی که از این طریق به ما تحمیل می‌شد کاهش خواهد یافت. این موضوع درخصوص تامین قطعات نیز صدق می‌کند. چراکه بر اساس این قرارداد، تامین قطعات نیز بر عهده شرکت‌ها است. از دیگر سو، با توجه به تصمیمات اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه بخشی از قطعات هواپیما در ایران تولید شود، خرید این تعداد هواپیما می‌تواند برای قطعه‌سازان ایرانی زمینه مساعدی درخصوص توسعه فعالیت‌شان ایجاد کند.نوسازی ناوگان هوایی کشور به‌طور غیرمستقیم نیز آثاری را به دنبال خواهد داشت. توسعه گردشگری، ارز آوری از طریق ترانزیت مسافر و کالا، توسعه صادرات غیرنفتی کالا و بار، درآمدزایی از طریق توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی مانند free shop و دریافت سهم بیشتر از پروازهای خارجی (در حال حاضر ایرانی‌ها سالانه بیش از 4 میلیارد دلار از طریق ایرلاین‌های خارجی سفر می‌کنند که با خرید هواپیما، بخشی از این پول می‌تواند به اقتصاد کشور بازگردد) و اشتغال‌زایی از مواردی است که به‌دنبال خرید 200 فروند هواپیما محقق خواهد شد. 
 
دولت بال درآورد!

اما روزنامه اصولگرای جوان در مخالفت و انتقاد از ورود اولین‌ هواپیمای نو به کشور نوشت. این روزنامه با کنایه به دولت روحانی افزوده است: اعتدال دولت در استقبال از يك هواپيماي اجاره‌اي بال پرواز در آورد و به هوا رفت تا آبروي سياسي و فرهنگي يك ملت عزتمند و با سابقه تمدني، در مسلخ يك پرواز تبليغاتي – سياسي فنا شود...دولت اعتدال اين روزها با چالش «مشروعيت برجام» و «خورشيد تابان» بودن و «فتح‌الفتوح» شدن آن روبه‌روست و فرود هواپيماي ايرباس اجاره‌اي در مهرآباد را بايد با بوق و كرنا خرج اين مشروعيت مي‌كرد اما فكري براي آبروي ملت ايران نكرد.»

حمله توپخانه‌های دلواپسان به «ایرباس‌نو»/مخالفان‌دولت از کدام «عزت» حرف می‌زنند؟

پاسخ به یک حاشیه

این روزنامه در حالی که از ورود اولین هواپیمای نو به کشور برآشفته شده است، مدعی شد که این هواپیما اجاره‌ای است. پاسخ این مسئله را فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) داده است. وی درباره شایعه برگشتی‌بودن این هواپیما از اسپانیا و حتی آفریقای جنوبی توضیح داد: این هواپیما متعلق به هیچ کشوری نبوده و فرانسه آن را قبلا نفروخته است و این هواپیما از ١٠ماه پیش توسط ایران‌ایر انتخاب شده و پس از انجام تست‌های پروازی ایرباس آن را به ایران‌ایر تحویل داده است. ضمن این‌که یک شرکت سازنده هواپیما همواره چند فروند هواپیمای نو دراختیار دارد و هم‌اکنون چندین فروند ایرباس در تولوز فرانسه وجود دارد تا ایرباس آن را به مشتریان خود تحویل دهد. البته برژیه هم گفت: هواپیما جز چند پرواز آزمایشی برای تست تحویل و سفر به ایران پروازی نداشته و کیلومتر هواپیما قبل از این صفر بوده و مدارک آن موجود است.

با این حال، روزنامه کیهان نیز در انتقاد از خرید هواپیمای ایرباس توسط دولت، همان انتقادهای روزنامه جوان را تکرار کرده است و بدون اشاره به آمار تلخ سوانح هوایی در کشور، خرید ایرباس نو را به انتخابات 96 ربط داده و نوشته است:... دهها مشکل کلیدی و حیاتی در سر راه زندگی مردم وجود دارد که...دولت یازدهم ترجیح داده به‌جای حل و رفع آنها،...نوای «خر برفت و خربرفت»را با صدای بلندتری ساز کند و مردم را از آن دغدغه‌ها منصرف کند!... سبد دولت از هرگونه محصولی در بزرگترین وعده و ادعایش از روز نخست تا‌کنون، یعنی پرونده هسته‌ای و موضوع برجام خالی و بدون دستاورد است...»

حمله توپخانه‌های دلواپسان به «ایرباس‌نو»/مخالفان‌دولت از کدام «عزت» حرف می‌زنند؟

ایرباس پرید مخالفان نپریدند!

روزنامه آرمان نیز به نقل از علی بیگدلی درباره فرود نخستین ایرباس دست اول در ایران نوشته است: دو پیام را می‌توان برای این قرار داد در نظر گرفت. موضوع اول اینکه این اقدام، نوسازی صنعت هواپیمایی ایران را موجب می‌شود که به دلایل ایمنی در پرواز و... بسیار تاثیرگذار است و نیاز ما را در این بخش برطرف می‌کند. اما بعد دوم و مهم‌تر این خرید بین‌المللی در واقع خروج ایران از یک فضای منقبض و منجمد است و این بهترین نمونه از تغییر محسوب می‌شود. این موضوع‌ ما را امیدوار می‌کند که فضای بین‌المللی به نفع ایران در حال تغییر است. اگر بوئینگ هم وارد کشور شود بیش از این بر توسعه روابط بین‌المللی ایران تاثیرگذار خواهد بود. 

این روزنامه افزوده است: نخستین ایرباس 321 طی روز‌های اخیر به شرکت هواپیمایی کشورمان تحویل داده شد، اما بلافاصله پس از آن تخریب‌ها علیه دولت آغاز شد. بر این اساس مخالفان طی روزهای اخیر اصرار بسیار زیادی داشتند بر اینکه بگویند هواپیمای خریداری شده از سوی دولت روحانی دست دوم بوده است. مخالفان دولت مدعی‌اند مبلغی که ایران قرار است برای 12 فروند ایرباس‌ پهن پیکر A380 بپردازد 136.5 میلیارد دلار معادل یک هشتم درآمد نفتی کشور است، همچنین بر اساس نرخ توافقی که ایرباس اعلام کرده است احتمال دست دوم بودن این هواپیماها بیشتر تقویت می‌شود. با توجه به متوسط 50 میلیون دلار اختصاص یافته برای هر هواپیما در این قرارداد، به نظر نمی‌رسد که ایرباس قیمت هواپیماهای خود را به کمتر از نصف رسانده و هواپیمای نو و دست اول به ایران تحویل دهد. 

 ورود نخستین هواپیمای‌ صفر‌کیلومتر به کشور/ نمایش فرو‌ریختن تحریم‌ها

روزنامه شهروند نیز با اشاره به اینکه "ایران بعد از ٤٠ ‌سال نخستين هواپیمای صفر خود را به تهران وارد کرد"، افزوده است: هواپیمایی که از نسل چهارم و جدیدترین هواپیماهای موجود در جهان است و ایرانی‌ها آن را تنها در سفرهای خارجی تجربه کرده‌اند؛ اما حالا سند ایرباس A٣٢١، ١٠٠در‌صد به نام ایران خورده است و تحریم ٣٧ ساله صنعت هوایی ایران شکسته است. فرودگاه مهرآباد تهران عصر پنجشنبه شاهد رخداد بزرگی بود که درواقع فروریختن دیوارهای تحریم اقتصادی را به نمایش گذاشت. مراسم فرود نخستین ایرباس خریداری‌شده در هیاهوی جمعیت مشتاق در حالی رخ داد که عباس آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد كه بنا بود به‌ خاطر درگذشت آیت‌الله هاشمی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این جشن را به تأخیر بیندازند اما خانواده ‌هاشمی مانع شده و گفتند روح او از پیشرفت و توسعه ایران شادمان می‌شود؛ پس جشن را به تعویق نیندازید.

روزنامه مردم‌سالاری نیز در یادداشتی نوشته است: دلواپسان می‌گفتند هواپیماهای کاغذی به ایران نمی‌آید. می‌گفتند آنچه دولت درباره خرید هواپیما می‌گوید فقط ادعا است. اما اولین ایرباس خریداری شده توسط ایران ایر به تهران آمد. حتما حالا می‌گویند چرا فقط یک هواپیما؟ البته سفارشهای بعدی هم یکی یکی می‌رسد. و آنگاه دلواپسان حتما می‌گویند که مشکل مردم مگر هواپیما است؟! بگذارید از همین جا شروع کنیم. می‌گویند دولت به جای آنکه مشکلات اقتصادی را حل کند چرا به فکر خرید هواپیماست؟ درباره این ادعا چند پاسخ روشن وجود دارد:  اینکه دولت به فکر رفع مشکلات اقتصادی کشور نیست، صرفا یک ادعا است. طی سه سال و نیم گذشته... نشانه‌های مثبتی از رونق اقتصادی دیده می‌شود.... البته بر کسی پوشیده نیست که آسیب‌هایی که اقتصاد کشور در دوره 8 ساله ریاست‌جمهوری یک اصولگرای مورد حمایت اصولگرایان متحمل شد، در مدت زمان کوتاه رفع نمی‌شود.

این روزنامه افزوده است: اینکه می‌گویند چرا هواپیما می‌خریم و اولویت‌های دیگری هم وجود دارد که به آن توجه نمی‌شود، مانند یک لطیفه است. هر وزارتخانه‌ای شرح وظایف مشخصی دارد که باید آن را انجام دهد. وظیفه وزارت راه و شهرسازی، تامین امکانات ایمن و مناسب برای حمل و نقل مسافر است و طبیعتا این وزارتخانه، وظیفه‌ای در قبال کاهش تورم و بیکاری بر عهده ندارد. این ادعا، همانند آن است که بگوییم چون مشکل بیکاری و رکود حل نشده، وزارت ورزش و جوانان هم مسابقات ورزشی را تعطیل کند! این ساده‌ترین موضوع ممکن است که هر وزارتخانه‌ای باید در حیطه مسوولیت خود تلاش کند بهترین عملکرد را در قبال مردم از خود بر جای بگذارد و اگر فضای سیاسی مثبت و باز پس از برجام موجب شده وزارت راه و شهرسازی بتواند هواپیماهای جدید خریداری کند چرا این کار را انجام ندهد؟! آیا هواپیما یک وسیله حمل و نقل لوکس است؟ پاسخ به این پرسش شاید در نگاه اول، مثبت باشد اما اگر از جنبه‌ای دیگر به این پرسش بنگریم در می‌یابیم که بسیاری از هموطنان ما با هواپیما برای زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند. خیلی از کارگران و کارمندان برخی از بخشها از جمله صنعت نفت، مجبورند با هواپیما به محل کار خود بروند. هواپیما، برای بسیاری از مردم، نه یک وسیله حمل‌و‌نقل لوکس، بلکه وسیله‌ای برای مسافرتهای زیارتی و کاری آنهاست. پس چرا مردم را از یک حمل و نقل ایمن محروم کنیم؟ مروری بر خسارات سنگین سقوط هواپیما نشان می‌دهد در قبال جان هموطنان خود باید بیشتر از قبل احساس مسوولیت کنیم.

آقایان دلواپس، خود بیش از همه از هواپیما استفاده می‌کنند. سفرهای خارجی را کنار بگذاریم، آنها برای سخنرانی در شهرهای مختلف، مگر به غیر از هواپیما با وسیله دیگری سفر می‌کنند؟! پس چگونه دولت را از خرید هواپیما نهی می‌کنند؟ ایرانیان، سالیانه 3 تا 4 میلیارد دلار پول بابت خرید بلیت به ایرلاین‌های خارجی می‌پردازند. در حالیکه اگر ناوگان حمل و نقل هوایی ایران شرایط مناسبی داشت، این سود می‌توانست عاید ایرلاین‌های داخلی و به تبع آن اقتصاد کشور شود. اما اکنون این پول به ایرلاین‌های خارجی می‌رسد و حاصلش رشد اقتصادی و اشتغالزایی برای کشورهای همسایه است. 

مردم‌سالاری در پایان نوشته است: و نکته آخر تاکیدی بر همان پاسخ اولیه است: مردم ایران حق دارند بعد از 40 سال، هواپیمای جدید خریداری کنند. این حق بدیهی و اولیه سالها از مردم ایران سلب شده بود. اما وقتی اولین ایرباس بر باند برجام فرود آمد، این طلسم شکسته شد. منتقدان دولت می‌گویند اتفاق مهمی‌نیفتاده که برای آمدن این هواپیمای جدید مراسم برگزار کرده‌اند. اما آنها بهتر است به این پرسش پاسخ دهند که اگر آمدن یک هواپیمای نو پس از 40 سال اتفاق مهمی‌نبوده، چرا خودشان این کار را انجام ندادند؟ مراسمی‌که برای فرود این ایرباس جدید برگزار شد یک نماد بود. نماد به ثمر رسیدن برجام. نماد اثبات کذب بودن ادعاهای منتقدان دولت. نماد روزهای روشن‌تری که با سیاست توام با تدبیر و عقلانیت دولت در عرصه دیپلماتیک در پیش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۵
احمد رزمنده دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
6
61
به نظر من نباید بدین تفسیر دلواپسان وقعی نهاد دلواپسان نگران جایگاه از دست رفته اشان هستند . هرکاری که دولت میکند به طریقی تخطئه میکنند . هیچوقت هم حافظه تاریخی ندارند بر خورد با رحلت حضرت ایت اله رفسنجانی نمونه ای از بی حافظه بودن دلواپسهاست. تا دیروز اصل فتنه بود امروز یار دیرین امام و رهبری. نه دغدغه دین دارند نه نگران ملت . اینها فقط دلواپسند وبس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دلواپسی شغل ایشان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مبارک باشد انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
6
44
"یک هواپیما و این همه ذوق زدگی"! یعنی دیدن "دستاورد"های برجام اینقدر برای حسودان غیر قابل تحمله؟ این فقط یک هواپیما نبود، پایانی بود بر 37 سال تحریم هواپیمایی، و یک هواپیما نخواهد ماند، بلکه اولین بود از 180 هواپیمایی که قرار است به سوانح دلخراش هوایی پایان داده، مانع از ریخته شدن میلیاردها تومان به جیب ایرلاینهای عربی و ترکی شود و ایران را تبدیل کند به هاب هواپیمایی منطقه و صنعت حمل و نقل هوایی کشور رو رونق ببخشه و به صنعت توریسم هم جانی تازه بدمه و خیر و برکت برای همه ملت ایران و نه فقط اونها که سوار هواپیما میشوند به ارمغان بیاره.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
4
38
به قول ریس شون باید....
پاسخ ها
سرهنگ
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
در مصرف آب صرفه جویی نکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
63
8
این هواپیما مال قشر مرفحه اه.برا قشر ظعیف چکار کرده .بابا پنج درصد مرفحه تو ایران داریم.چرا نمیخوایید حقیقتا بفهمید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
جناب ناشناس؛ آقاي دكتر روحاني انساني بزرگ است با افكاري بزرگ و روشن. به همين خاطر براي بندگان راستين خداوند متعال (چه مرفه و چه ضعيف)، راحتي و آسايش و رفاه مي خواهد.
البته الان بيسوادي تو مشكل اصلي نيست، كوردلي و نفهمي تو الان مايه دردسر و مشكل هست كه تازه ميخواهي حقيقت رو هم به افراد حقيقت بين بفهماني !!!!!!!!!!!!!
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
عزیز دلواپس،حد فاصل ساندیسهایی که می نوشید لطفا کمی هم املا کار کنید!
پيرو رهبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
پس شما هم همان مرفه هان بي درد هستيد كه اينهمه از ورود اين هواپيما شاد شديد!!!
خوش بحالتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
عزیز دلواپس مرفه با ه است نه ح اول سواد یاد بگبر بعد دلواپس شو
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
51
5
مایه تاسف هست برای یک دولت...
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دوست گرامی ! با شما موافقم ! چرا؟ چون تیم رسانه ای دولت آنقدر فشل و دست وپا شکسته کار می کند که اعضای آن دائما" باید در جایگاه متهم !!! بجای دزدان دکل های نفتی و چپاول کنندگان میلیاردها دلار بیت المال در ونزوئلا و .... در مقام دفاع از کارها و برنامه های جاری برآیند.. در واقع این توپخانه کیهانی !! از مرکزی بسیار متفکر و با برنامه هدایت می شود تا بدینوسیله فرصت تفکر و سوال در این موارد از مردم و جامعه در خصوص خسارت های دولت پاک دستان گرفته شود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
مایه تاسف خرید قاچاقی چراغ بال هواپیما است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
4
39
از یه طرف چشمشون به دهن امریکایی های تا یه چیزی بگن بعد اقایون تو بوق و کرنا کنن که دیدی گفتیم تحریمها رو بر نمی دارن .از طرف دیگه وقتی تحریم 37 ساله برداشته میشه و هواپیما میخریم میگن پول ریختیم تو حلق اونا و هواپیما میخواییم چکار .یکی بیاد تکلیف ما رو روشن کنه بالاخره تحریم باشه یا نباشه.واقعا با خودشون چند چندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
4
36
شیطنت جدید دلواپسان تقسیم کردن مردم ودرصد درصد کردن بابا ما همه یک ملتیم درود بر روحانی شکننده 37 سال تحریم نا جوان مردانه دشمنان
احمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
56
5
امروز دولتی ها باید به جای اشک شوق، عرق شرم بریزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
چرا....... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه براي مملكت و ملت كار خير و صلاح انجام دادن عرق شرم ريختن ميخواد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عرق شرم رو اونهايي بايد بريزن كه خلاف شرع و عرف ميكنن، دروغ ميگن و راحت اختلاس مي كنن و مال مردم رو ميخورن و يه آب هم روش و . . . . . . . .
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
عرق شرم رو اون دولتی باید می ریخت که پول و نفت و دکل نفت و... این مملکت رو به جیب خودش و دوستانش سرازیر کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
عرق شرم رو کسی باید بریزه که بخاطر ایجاد تحریم برای یک برنامه ی مزخرف هسته ای اینهمه آدم رو به کشتن داد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
3
29
باید ببینیم کیسشون به کجا وصله!حتما شرکتهایی هواپیمایی همسایه که بازار مشتری های ایرانی را از دست میدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
2
22
نکنه انتظار داشتن میخ طویله و سنگ پا وارد کنیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
2
12
قرار داد جدید خرید هوا پیما خیلی مضر است چون دیگه نمی شه هواپیماهای فرسوده کشور های دیگه را که قبرستون کم داشتند به مبلغ زیادی به ایران حمل کرد و پولی به جیب زد !!!!!!!!!!
اما منفعتش اینه که هواپیما دست دوم مننوع ایمنی مسافرت هوایی فراتر می رود طبق قرار داد آموزش هایی داده می شود یدک ارزانتر و تهیه آن به سهولت انجام می شه فرود گاه ها بیشتر زیرساختها اصلاح می شه توریسهای بیشتری روانه کشور می شه مشاغل بیشتری ایجاد می شه
مبلغ هنگفتی که هر ساله مسافران به کشور هایی چون دبی و ترکیه می دهند در کشور خودمان خرج می شه آری اقتدار ملی یعنی تعامل با جهان نه رو در رویی با تعامل می شود تجارت کرد نه با زور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
1
15
راه دلواپسان 180 درحه با راه مشترک ملت و دولت تقاوت دارد.دلواپسان به دنبال بالا رفتن از دیوار سفارت , زمین زدن اقتصاد و دیپلماسی کشور , واردات اجناس بنجل کشور های دیگر , زمینگیر کردن تولیدات چه صنعتی و یا کشاورزی و امثالهم است , در صورتی که ملت و دولت یر خلاف آنها عمل میکند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
19
3
85درصد مردم جامعه اصلا هواپیما نمیتوانند سوار شوند ؛ پس مبارک پولداررررررررررهای جامعه که...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دلواپس ها که همه جزء پولدارهای جامعه هستند پس شما باید خوشحال باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
خرید قطار هم ضروريه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
و البته بدا به حال دلالان نو کیسه غالبا آقازاده که دیگه نمی تونند از این محل (اجاره بشرط خرید هواپیماهای کهنه) میلیون ها دلار پول مردم رو بجیب بزنند و با ماشین های میلیاردی تو خیابون های تهران عزت مردم رو به چالش بکشند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
مثل تو فقط به خودشون فکر می کنند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
چه پولدار چه بی پول حق دارند در امنیت سفر کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
15
2
چی میگی آخه هواپیما به چه درد اون بیچاره ای میخوره که فقط سالی یک بار گوشت میخوره اونم نذری . هواپیما به چه درد اون بنده خدایی میخوره که ۵۰ سالشه یک بار رنگ مشهد ندیده به نون شبش مهتاجه میخواین رای بیارین به داد این بدبختا برسید گوشت و برنج و ... ارزون کنید احمدی نژاد تو بوق میکرد که فلان چیز میخواد گرون بشه این دولت زیر زیرکی و رواشکی همه چی رو کرد ده برابر حالام فکر میکنه مردم ... ای خدا لعنت کنه اون کسی که فقط منافع خودش میبینه نه مردم بدبختو
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
این بلا هم سر این بیچاره ها 8سال احمدی نژاد و دلواپساند سر ملت اوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
غرب زدگی درمان ندارد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
3
14
اينها شياطين هستند نه دلواپس
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
11
3
بی خود شعار ندهید نمی دانی پول آب وگاز برق در دولت روحانی مجانی شده در گرگان بین مشترک آب وسازمان آب درگیری شدید که منجر به زندان رفتن مشترک شده کجای دولت تدبیر و امید فقط شعار داده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
چه ربطی داره، باید دید مشکل چی بوده و مقصر کی بوده ، آدم متحیر میشه از این نظرهای دوزاری که هر چیزی رابه هم وصل می کنند.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اونی که وعده آب و برق مجانی داده بود آقای روحانی نبود عزیزجان....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
1
2
اگه باید بجنگیم باهم بسم ا....
دقت کنید اگه باهم متحد نشید فاتحه همه خونده شده.
باباغرور الکی نداشته باشیم جیب خالی پز عالی.
همنم غنیمته چرا چون ما200سال از کشورهایذپیشرفته عقب تریم به خاطر همین رفتارها.
ما ملت نباید درگیر چپ وراست بشیم باید بستری با اتحاد فراهم کنیم برای پیشرفت واز مسولین از طریق صنفها وفشار به اونها مطالبه کنیم مانند کشورهای پیشرفته.
مانشستیم دعوای اونها راقضاوت کنیم کشورهای پیشرفته دنبال همین موضوع هستند که ما باهم درگیر باشیم ووابسته به دنیا.
مااز سنگاپور امارات وژاپن وکره کمتر نیستیم ببینید چه قشنگ دارن زندگی وپیشرفت میکنند.بیایید با اتحاد ورعایت اصول فردی رعایت قوانین داخلی مملکت رایسازیم ودنیا هم همراه ما بشه نه مقابل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
2
17
البته اگر هواپیما توپولوف روسی بود دلواپسان شتر می کشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
3
15
دلواپسان دزدان و چپاول گران و باعث بدبختی و فقر مردم ایران هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شما خودت رو داوطلبانه به اونجایی که باید معرفی کنی، برو معرفی کن،با شناسنامه عزيز!
شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
3
12
کاش همه انهایی که نمخوان مردم ایران راحت نباشن بمیرن و بقیه از شرشون خلاص شن
.......
زنده باد روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
4
13
آقاي دكتر روحاني خدا قوت دستتون درد نكنه، حق نگهدار و پشت و پناهتون باشه ان‌شاءالله.
كاش اين دلواپسها فقط سرسوزني (فقط سرسوزني)!!!!!!!!!! از دانايي و مديريت و شرافت انساني شما را مي داشتند !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بزرگترین دشمن ما منافقین دو رويي هستند که مناصبی هم دارند و از پشت خنجر میزنند و بدبختانه فكر ميكنند فقط خودشون شناسنامه دارند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
6
3
کاش مقاله نويس اين همه مطلب در حمايت دولت مي گفت کمي هم حرف منتقدين را نه به چشم ايراد بلکه به ديد انتقاد سازنده مي ديد
من نوعي هيچ وقت با هواپيماي نو مخالف نيستم و نبودم
اما به نظرتون اين صنعت رو بومي کنيم و خودمون توليد کنيم بهتره يا چشم به غرب و امريکا داشته باشيم بهتره؟
بخدا کشوري که ماهواره بر داره
کشوري که انرژي هسته اي داره
مي تونه هواپيما هم بسازه...

هر چند مي دونم هم سايت شما و هم عده اي کاملا مخالفند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
اگر داریم چرا در دولت قبل نساختند؟و اگر هم داریم کیفیتش چند درصد ایرباس است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
2
10
این گروه اندک دلواپس فقط بلدن شعار عوام فریبانه بدن مانند دیگه مردم نان خالیهم گیرشان نمیاد پس اگر اینطوری که شما میگید دیگر چه لزومی دارد اینقدر در دنیایه مجازی پیج درست کنید برای فحاشی وتهمت به بزرگان نظام چونکه کسی توان خرید گوشی که بتواند پستهای شماها را ببیند را ندارد ؟؟؟؟؟؟ بسه عوام فریبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
4
14
احمدرضا نوشته دولت باید عرق شرم بریزه
درست میگه
وجود شهروندانی امثال این آقا و کلیه دلواپسان سبب شرم دولت و ملت هستش
کجای دنیا میشه بدون عرق شرم گفت که واسه نوسازی ناوگان هوایی، جناح مقابل عزای عمومی اعلام کرده
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مطلبی که جناب احمد رضا فرموده اند به حق و برای درک شما ثقیل بود.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
حقارت، خرید این كالای بین‌المللی نیست، حقارت آن وقتی است كه بیشترین تلفات هوایی را در جهان داشته باشیم. حقارت زمانی است كه رییس یك دولت به مشایعت تفنگداران متجاوز انگلیسی برود. حقارت آن زمانی است كه پول این ملت را یك مشت دلال بخورند و چند لیوان آب هم روی آن سر بكشند و هیچ حسابی هم به مردم پس ندهند.حقارت وقتی است كه برای نقل و انتقال پول، از هواپیمای خصوصی استفاده شود و در میانه راه! میلیون‌ها دلار آن آب شود! حقارت وقتی است كه بانك مركزی یك كشور بزرگ را در برابر چند دلال خلع قدرت كنند. حقارت وقتی است كه پول این ملت صرف خرید دكل نفتی دست چندم با چند برابر قیمت شود، بعد هم آن دكل سر از امریكای لاتین درآورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
11
2
خرید هواپیما خوبه اکا این گونه استقبال از یک وسیله خارجی که تولید داخل هم نیست واقعا تاسف آوره متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ببخشید اگه از تولیدات داخل هواپیما نخریدیم و کارخانجات هواپیماسازی ما یکی یکی دارن ورشکست میشن.داداش بیدار شو هنوز که هنوزه داریم سالهای سال چراخ پراید رو عوض میکنیم به نام یه خودرو جدید به خورد مردم میدیم .اخه تا کی شعار شعار .بس کنید .یه کلمه تولید داخل یاد گرفتید 24 ساعته لق لقه کلامتون شده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
3
10
اینکه میگید هواپیمای نو فقط به درد پولدارها میخوره واقعا خیلی کوته فکریه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
1
9
نمی دانم آفتاب نظرم را پخش کند یا نه هرچه صلاح بداند چنان کند ولی یک سوال برایم مطرح است از روزیکه برجام به نتیجه رسیده شریعتمداری علاقه عجیبی در تمثیلهایش به خر و اسب و افسار و زین پالان پیدا کرده نمی دانم منشاء چنین ادبیاتی کجاست آیا بین این تمثلیها و واردات الاغ در دولت معجزه محترم هزاره سوم ارتباطی هست یا خیر آیا وارادات الاغ چنان مهم بود که دولت فعلی انگشت کوچکه احمدی نژاد نشود چنانکه در مناظره با صادق خرازی بیان داشت آیا خرید هواپیما بی عزتی و خرید چاروا عزت است من نمی دانم ایشان به چه موضوعی نقد دارد و از چه خوششان می آید این رفتار دوگانه را چگونه توجیه می کند البته در مثل مناقشه ای نیست خلایق هرچه لایق واقعا لیاقت ایشان همان معجزه محترم هزاره است نمی دانم چرا در عین حال که بارها بیهودگی فرضیه هایش هویدا شده اما حال هنوز هم دست بردار نیست گاهی از تخم مرغ چشم زخم میخورد گاهی با حلیف و رفیق فکری خود پاتیل اشکنه بار می گذارد دنیای عجیبی دارد علی رغم تمام نکات تاریک در پرونده هشت ساله دولت معجزه تفاوت نگاه اجتماعی او برای چیست به خدا پناه می برم از جور و ستمگری در قضاوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
4
3
ما کارگران که عمراً سوار هواپیما نمی شویم بخریدخودتان سوار شوید کیف و لذت دنیا را ببرید شما سروران آقا بالا سران بزرگواران مدیران محترم که ماهی 60 میلیون تومان حقوق می گیرید می توانید هواپیما سوار شوید ما کارگران دلواپس نیستم مبارکتان باشد انشاالله خدا سلامتی بدهد تا تا عمر دارید بخورید بخوابید خوب زندگی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
خرید قطار هم ضروريه، از کجا معلوم دو روز دیگه یه صانحه قطار پیش نیاد!!! نه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
هموطن عزیز تر از جانم. من هم همانند شما کارمندی هستم که به دلایلی که شاید یکی مربوط به پرداخت حقوق های نجومی به مدیران و بوجود آمدن برخوردهایی شد، زودتر از موعد بازنشسته شدم و هم اکنون با حقوق ناخالص ماهیانه یک میلیون سیصد هزار تومان و خالص پانصد هزار تومان فقط برای ادامه حیات تلاش میکنم.در بین سطور نوشته ی شما،رنج وسختی زندگی و خجالت همیشگی در برابر همسر و فرزندان، و سرزنش مدام اطرافیان، پنهان بود اما نه برای همدردان که آنچه شما میگویید را تمام وجود درک میکنم. اما توجه شما را به نکته ای جلب میکنم تا دیگر گرفتار بازی کثیف مدعیان دفاع از قشر مستضعف نگردید. شما بدانید که آنچه باعث گسترش فقرو فساد و بیکاری و سوء استفاده از نیروی کار و . . . می شود نه آنچنان که در صداوسیما و رسانه های اصولگرا و . . . گفته میشود محصول تفکر دولت و همفکرانش است بلکه کاملا برعکس. این فقرو فساد فزاینده محصول تفکر اصولگرایی است. تفکری که در گفتار مدافع مستضعف و ضد سرمایه دار است و در عمل خواسته یا ناخواسته، به دلیل ضعف دانش اقتصاد و . . .، ضد منافع قشر ضعیف جامعه عمل کرده است و دلیل آن اینکه در همه ی کشورهای مرفه و با درآمد بالا، این سرمایه داران هستند که از جهاتی به عنوان موتور محرک جامعه عمل میکنند و دولت ها فقط و فقط نقش هدایت کلی و نظارت را ایفا میکنند تا سوء استفاده ای اتفاق نیافتد. اما در کشور ما دولت مهرورز بجای ایجاد اشتغال پایدار و ثبات اقتصادی و سیاسی، دست به کارهایی زد که باعث از هم پاشیدگی نظام نیم بند و در شرف شکل گیری اقتصاد ایران شد. بعنوان مثال هیچ دولت با فهم و کمالاتی، منابع مالی خود را بجای سرمایه گذاری در جهت ایجاد اشتغال پایدار، صرف ساخت خانه هایی اکثرا فاقد استانداردهای اولیه زندگی، نمیکند. اگر دولت اصولگرا، بجای شاخ وشانه کشیدن بیهوده و غیر ضروری برای سایر کشورها که هیچ آورده ای چه بلحاظ مالی و چه بلحاظ عزت و آبرو برای کشور نداشت و استقلال کشور، به جهت وابستگی شدید به چین آسیب دید و باعث وضع تحریمهای فلج کننده و تبعات اسفناکی برای کشور بجهت به هدر رفتن میلیاردها دلار سرمایه و یک موقعیت فوق العاده برای پیشرفت شد. اما در همین مورد بخصوص و خرید هواپیما، درسته که ما رنگ این هواپیماها را نخواهیم دید اما دولت شاهکاری کرده که اولا برای خرید این هواپیماها ریالی خرج نکرده، دوم اینکه وجود دویست فروند هواپیمای پیشرفته در ناوگان هوایی شرکت هما، باعث سرازیر شدن سالیانه میلیون ها دلار به خزانه کشور خواهد شد و این یکی از کارهای بلند مدت دولت آقای روحانی و شروع راهی که باعث ایجاد روزنه ای از امید در دلهای ما قشر ضعیف جامعه به جهت رونق اقتصادی و ایجاد شغل و . . . .خواهد شد. حرف زیاد دارم از بی اخلاقی این جماعت اصول نما که آنچنان که خود را متخلق به اخلاق اسلامی و حافظ منافع مستضعفان مینمایانند، نیستند. خدا به همه ی ما صبر و قدرت تشخیص عطا بفرمایید و مکر و حقد و حسد ونادانی این جماعت را از ملت شریف ایران دور بفرماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
6
دل واپس، یعنی واپس گرا ،عوام فریب،بی منطق مختلس،نان به نرخ روز خور . بزن دادکن و هر چه غش دار و بلاخره روانی ناراحت دارند. را شامل میشود .
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
2
به نظر من منتقدان هیچ گاه خود و خانواده و نزدیکانشان سوار این هواپیماشوند و باید با همان هواپیماهای فرسوده که ممکن هر آن سقوط کنه بشن؛ تا به امید خدا دلشون خنک شه و عابقت به خیر شن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
4
0
ایرباس چه نو باشد چه کهنه این ها برای استفاده یا کارمندان دولت است یا پولداران بیدرد برای مردم هیچ تاثیری ندارد مگر در بعضی مواقع مثل حج که آن هم تعطیل شد و یا مسافرت به عتبات عالیات که همه کس استفادهع نمی کند فقط حج بود که اجباری بود و همه آنها هم متول بودندپس ایرباس و غیره دردی از مردم ما حل نخواهد کرد که اینقدر برایش شادی میکنید
دو نفر با هم بودند یکی خیلی خوشحال می کرد آن یکی پرسید چرا اینقدر خ وشحالی گفت آخه عروسیه گفت به تو چه گفت آخ عروسی منه این یکی گفت به من چه حالا شما برای خودتان عروسی بگیری به ما چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
2
از دلواپسان دعوت مي شود بجاي هواپيما سوار الاغ شوند
اردشیر
|
United States of America
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
1
هر چه احمد رضا من دیده ام 1 الی 10 پله مغزچوبی داشتند البته جسارت به همه احمد رضاها نشه حتما انسانهای متفکر هم میانشان هست .ولی برام همیشه 1 سوال در ذهنم مطرح بوده . آیا رابطه ای بین اسم افراد و عقلشان وجود دارد؟؟؟؟
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
1
دلواپس یک جمله بگه کشور هواپیما میخواد یا نه . طیاره کهنه و پرخرج میخواد یا ایرباس نو اگر خودمان ساختیم بهتره ولی وقتی هزینه ها صرف ساختن نمیشه در همه دولتها حالا این مسئله ساده چه دلخوری داره و ناراحتی . فقط بگه طیاره کهنه بهتره یا نو کاری به کارگر و پولدار ندارم یک جمله
کوتاه بگن میخوان یانه میخوان یا نه میخوان یا نه چنان مسئله را با حقه بازی و بازی کردن با کلمات میپیچونن که یاد کریمی قدوسی میفتم که انتظار داره امریکا هزینه کشور ما را باید بده و اسرائیل را از بین ببره و بیحجابان کشورش را اعدام کنه و سازمان سیا را منحل کنه و بوسه زنه بر دست دلواپسان و اصلا"بایست جمهوری اسلامی بشه و دل عباسی ها و قدوسی هارا شاد کنه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
جای قرارداد چند صد هزار میلیاردی برای خرید هواپیمای مخصوص 10٪ مردم می رفتید یک جرثقیل مگنت دار می خریدید شاید چند نفر زنده بیرون می اومدن و توی دو روز این حادثه جمع می شد.
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
خرید هواپیمای نو کار بسیار خوبیه، منتها این نحوه استقبال و سلفی گرفتن و تاج گل بردن و ... آبروی ما رو به یغما داد.
خارجی ها چی فکر میکنن در مورد ما؟! ایران مهد علم و تمدن؟! ایران بوعلی، فارابی، جمشید کاشانی، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، حسابی و ...؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین