کد خبر: ۴۲۰۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

فاکتورهای کلیدی از دید مصاحبه کنندگان آزمون دکتری

می‌دانیم که اساتید یکسانی در هر دانشگاه از مصاحبه کنندگان آزمون دکتری هستند. سوالات زیادی در مصاحبه دکتری وجود دارد که آمادگی برای آنها بسیار آسان است. اما مواجه شدن با آنها برای اولین‌بار در جلسه مصاحبه می‌تواند دشواری‌هایی را برای متقاضیان ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مصاحبه دکتری 50 درصد نمره و  آزمون کتبی نیز 50 درصد نمره قبولی شما را شامل می‌شود. از 50 درصد نمره مصاحبه، 20 درصد آن سهم سوابق آموزشی – پژوهشی و فناوری و 30 درصد آن سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی است. 

در مصاحبه دکتری منظور از سوابق آموزشی همان معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل، برگزیدگان المپیاد های علمی دانشجویی، مدرک زبان معتبر و تدریس در مراکز دانشگاهی می باشد. لذا یکی از دغدغه‌های مهم داوطلبان دکتری‌، فاکتورهای کلیدی از دید مصاحبه کنندگان آزمون دکتری است.

فاکتورهای کلیدی از دید مصاحبه کنندگان آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری(phdphd.org) و بر اساس اعلام سازمان سنجش، می‌دانیم که اساتید یکسانی در هر دانشگاه از مصاحبه کنندگان آزمون دکتری هستند. سوالات زیادی در مصاحبه دکتری وجود دارد که آمادگی برای آنها بسیار آسان است. اما مواجه شدن با آنها برای اولین‌بار در جلسه مصاحبه می‌تواند دشواری‌هایی را برای متقاضیان ایجاد کند. 

برای آموزش کلیه نکات و ترفندهای جلسه مصاحبه و همچنین آشنایی با سوالاتی که در جلسه مصاحبه دکتری از شما پرسیده می‌شود، مشاوره تلفنی مصاحبه دکتری (براساس آخرین تغییرات شاخص‌های مصاحبه دکتری) توصیه می شود.

برای تعیین وقت مشاوره ، روی لینک "زیر” کلیک کنید.


بخشی از سوالاتی که در روز مصاحبه دکتری از شما پرسیده می‌شود:

1.پایان نامه

در این مرحله لازم است موضوع پایان نامه خود را به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی کنید. لازم نیست شما در مورد جزئیات کار خود توضیحی ارائه کنید ولی باید به کل پایان‌نامه خود مسلط باشید.

2. زمینه کاری مورد علاقه 

 هرگز نباید روی موضوع به خصوصی تأکید کنید، همچنین طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید.

با مراجعه به سایت دانشگاهها و پروفایل اساتید، موضوعات مورد علاقه و مقالات آنان را مورد بررسی قرار دهید.

3. توصیه‌نامه

به همراه داشتن توصیه‌نامه علمی که از طرف استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشدتان نوشته شده می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین