کد خبر: ۴۲۰۴۸۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
مراسم هفتم آيت‌الله هاشمی با حضور گسترده مردم و مسئولان

مراسم هفتم آیت‌الله هاشمی/از روایت رنج‌ تهمت‌ها تا اشک‌های ناطق برای آیت‌الله+فیلم و تصاویر

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام(ره) آغاز شد. در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی اقشار مختلف مردم،خانواده ایشان،مسئولین و شخصیت های سیاسی در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم شب هفتم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، اعضای بیت امام خمینی(ره) از جمله حجج اسلام سیدحسن، سیدعلی و سیدیاسر خمینی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، دکتر حمید میرزاده و دکتر طه هاشمی رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله نوری، اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادوار مجلس، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسول و امور ایرانیان وزارت خارجه، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، مرتضی بانک، محمد دادکان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا باهنر، غلامحسین کرباسچی، سرلشکر حسن فیروزآبادی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

از یک ساعت پیش از شروع مراسم، حرم مطهر امام خمینی(ره) مملو از جمعیت دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. انبوه جمعیت به‌حدی است که ناطق نوری به زحمت توانست خود را از میان جمعیت به داخل حرم برساند.


حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری سخنران این مراسم بود.

روحانیون سایر ادیان و مذاهب از جمله روحانیون زرتشتی و کلیمی در این مراسم حضور داشتند.

محسن طاهری: ما هنوز نمی‌دانیم چه بلایی بر سرمان آمده است

دقایقی پیش محسن طاهری از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت در حرم امام خمینی(ره) پرداخته بود و پس از وی نیز علی انسانی از دیگر مداحان، از مصائب اهل بیت علیهم‌السلام گفت.

محسن طاهری در سخنان کوتاهی که در بخشی از مداحی داشت، گفت: هاشمی از آن همه رنج تهمت راحت شد. و ما هنوز نمی‌دانیم چه بلایی بر سرمان آمده است. گویی آیت‌الله هاشمی می‌دانست سفر نزدیک است و باید جان کلام را بگوید، برای همین گفت در تمام دنیا عاشق‌تر از من به رهبری نیست.

روایت ناطق‌نوری از آرامترین شب هاشمی

مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری، در حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه یافت که از ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن گفت و دیدار خود با هاشمی را بعد از ردصلاحیت در سال 92 روایت کرد.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری که سخنان خود را با این بیت شعر آغاز کرد که: خوشا آنان که با عزت ز گیتی، بساط خویش برچیدند و رفتند، در ادامه درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و به ویژه همسر وی تسلیت گفت.

ناطق نوری که سخنران مراسم هفتمین شب رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) بود، همچنین عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را، یار دوران مبارزه و دوران ناملایمات بعد از انقلاب خواند.
هاشمی مصداق کدام آیه است؟

او با اشاره به حضور گسترده مردمی در همه مراسم‌های مربوط به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سراسر کشور، گفت: با خود گفتم آیت‌الله هاشمی مصداق کدام آیه قرآن است؟ این اجتماع امروز، اجتماع مراسم تشییع، اجتماع مراسم ختم در دفتر رهبر انقلاب، اجتماع مردمی در مراسم قم و اجتماعات مراسم استان‌ها؛ آیا هاشمی مصداق آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» نیست؟

هاشمی صبر را ذله کرده بود

وی درس مهم هاشمی رفسنجانی را صبر و مقاومت خواند و گفت: من گاهی اوقات در این همه صبر و مقاومت این مرد می‌ماندم. هاشمی صبر را ذله کرده بود.

ناطق نوری افزود: هاشمی از دو چهره بودن متنفر بود اما متأسفانه امروز برخی‌ها هزار چهره هستند.

وی تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزد مردم عزیز است. هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. هاشمی زنده است. او هم با روش، منش و صحبتش آموزه‌هایی به ما می‌دهد و هم با فوتش. دیشب فکر می‌کردم از سال 42 با این مرد بزرگ تاریخ معاصر معاشر بودم.

کجا مانند او خواهیم یافت

ناطق نوری، در بخشی از سخنان خود به گریه افتاد و گفت: کجا مانند هاشمی پیدا خواهیم کرد.

وی در روایت خود از دیدارش با هاشمی رفسنجانی بعد از ردصلاحیت سال 92، گفت: صبح رد صلاحیت آقای هاشمی سفرم را لغو کردم و به خانه‌اش رفتم، آقای هاشمی را عبا بر دوش در حیاط منزل دیدم، گفتم چه می‌کنی؟ گفت: وقتی برای نامزدی به وزارت کشور رفتم، تعداد زیادی خبرنگار آنجا حاضر بودند که اشک شوق می‌ریختند؛ در مقابل ساختمان وزارت کشور تعداد زیادی جمع شده بودند، مردم خوشحال بودند. آنجا فهمیدم توقع زیاد است و کشور ویرانه و خزانه خالی. بار سنگینی را بر دوش خود حس کردم و فهمیدم وظیفه سنگینی خواهم داشت اما دیشب که رد صلاحیت شدم با خیال راحت خوابیدم چراکه هم به وظیفه‌ام عمل کرده بودم هم این بار سنگین از شانه‌ام برداشته شده بود.

براساس گزارش خبرگزاری آنا، ناطق نوری همچنین در این مراسم، از غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به دلیل از حمایت از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به بی بی سی فارسی تشکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
چرا جاسبي نبود؟
بیوک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
10
جناب ناطق چرا در زمان حیات هاشمی در دفاع از ایشان صحبت نکردید
ادیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
9
جناب ناطق شما در زمان زنده بودن ایشان چرا لب به سخن نگشودید!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
11
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
3
13
هاشمی کبیر ، عزیزترین بود و مظلوم ترین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
4
هاشمی انسان با درایت و صبور جایش خالی است ای تندروهای بی معرفت که خودخواهی احساس را از شما گرفته است حالا به چه کسی بتازید و او را فتنه بنامید!
ایرانی
|
Netherlands
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
1
2
با عرض ادب و احترام، روحشون شاد و در آرامش. جناب اقای حجت الاسلام حاج اکبر ناطق نوری خودشون هم از صحنه دور بودند اون موقع و خیلی وقته فعالیت چشمگیر ندارند. ایشون و امثالهم زمینه رو آماده کرند و مبارزه هاشونو کردند، زندان های رژیم شاه رو تحمل کردند، شکنجه شدند، و همراه امام راحل همیشه آماده بودند برای از خودگذشتگی زمانی که خطر وجود داشت. بعد از انقلاب و چند دهه که گذشت مدعین پیدا شدند و گوی و میدان رو به دست گرفتند و تازه هم افترا می زنند. و ما چه مردم قدر نشناسیم. و حقمون هست که هر چی بر سرمون بیاد.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
2
3
سلام
هاشمی با صبر خود صبر را شرمنده نمودوبا بگیر وببند فرزندانش (فائزه 6 ماه ومهدی 10سال)از انان حمایت نکردو
هرگز خود را درمقابل نظام قرار نداد
از انقلاب ونظام وهمراهی رهبرفرزانه تااخرین ثانیه های عمر خودکوتاه نیامد
واقعا امیر کبیر زمان خودبود
آمیز
|
United States of America
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
بر او گذشت نیک و بد اماتو ای جناب . // فکری به حال حویش که نوبت تو هم فرارسد
حسینی ایمنی
|
-
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
2
او مثل امیرکبیر با استعمار مبارزه کرد وهمچنین مثل ایشان اقتدار داشته حتی درتمامی کارهاباهم شباهتهای داشته اند فقط از لحاظ زمانی متفاوت بوده اند روحشان شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
آیت الله هاشمی اسوه صبر تقواای واندیشمندی باکفایت بود وبیشترین شکنجه روحی وخوندل رادراین سالهای اخیر از بعضی مدعیان اصولگرایی دید که انشاالله خداوند آنها را رسوا نموده ورسواتر خواهد نمود روحش شادو راهش پر رهرو باد انشاالله.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین