کد خبر: ۴۲۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

نامه میراث فرهنگی به "قالیباف" برای حفظ حریم کاخ گلستان

به دنبال تاکید معاون رئیس جمهور مبنی بر رعایت حریم کاخ گلستان، سازمان میراث فرهنگی در نامه‌ای به شهردار تهران، خواستار توقف فعالیت عمرانی در حریم این اثر تاریخی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، «سید هادی قره سید رومیانی»، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ارسال نامه‌ی این سازمان به شهردار تهران و توقف فعالیت‌های عمرانی در حریم کاخ گلستان خبر داد.

وی با اشاره به ثبت جهانی کاخ گلستان و ضرورت رعایت حریم این اثر تاریخی در پایتخت گفت: به‌منظور حفاظت از حریم کاخ گلستان و حفظ منظر بصری این بنا، فعالیت‌های عمرانی در حریم کاخ گلستان متوقف‌ شده است.

او بیان کرد: در همین ارتباط و حَسب گزارش‌های ارسالی به معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص ساخت‌وساز و فعالیت عمرانی در حریم کاخ گلستان، معاون رئیس جمهور خواستار توقف فعالیت‌های عمرانی در حریم کاخ گلستان شد و در همین ارتباط سازمان میراث فرهنگی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خواستار توقف فعالیت عمرانی در حریم کاخ گلستان شد.

«قره‌سید میانی» با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع، این نامه در ساعت ۲۳ روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه نگارش و ارسال‌ شده است، افزود: بعد از ارسال نامه به شهردار تهران، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل انجام عملیات عمرانی در حریم کاخ گلستان مستقر شدند و فعالیت‌های عمرانی در این منطقه متوقف‌ شده است.

وی ادامه داد: بنابر قوانین و مقررات یونسکو هر اثر ثبتی دارای حریم است و فعالیت‌های شهرداری‌ها نیز باید منطبق بر قوانین و مقررات میراثی باشد، بنابراین فعالیت‌های عمرانی در حریم کاخ گلستان تا زمان تدوین پیوست میراثی پروژه متوقف‌ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین