کد خبر: ۴۲۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کوهپایه‌زاده مطرح کرد

سرنوشت «بابک زنجانی» به اقدامات فرد بازداشت شده، گره خورده است

وکیل‌مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون دستگیری «ع.ز.م» یکی از متهمان اصلی پرونده نفتی در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی و استرداد آن به کشور ارایه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از طریق رسانه‌ها مطلع شدم یکی از عوامل اصلی و مرتبط با پرونده موکلم دستگیر شده که در وهله اول از آنجا که دستگیری این آدم کمک بسیار مهمی به کشف حقیقت، احراز واقعیت و روشن شدن برخی از ابهامات خواهد کرد، گام موثری است.

وی ضمن تبریک به قوه قضائیه و نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به خاطر کار بزرگی که انجام دادند، گفت: به عنوان فردی که از محتویات پرونده مطلع هستم و حدود 300 جلد پرونده را مطالعه کردم، می‌دانم که بازداشت و بازجویی قانونی از این فرد می‌تواند خیلی از مسائل را روشن کند و نکته مهم این است که موکلم به شخصه در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش نداشته و خیلی از کارها از طریق تلفن و ایمیل انجام شده است، اما این فرد در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش اساسی را داشته است.

کوهپایه زاده یادآور شد: یکی از دفاعیات موکلم همواره این بود که قبول دارد بدهکار است ولی شرکت نفت که مدعی است 12 کشتی نفت را به موکلم تحویل داده باید بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارائه دهد، اما تا این لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحویل نشده و به شخصه آنها را رویت نکردم .فکر می‌کنم دستگیری و بازداشت این فرد که در عملیات اجرایی تحویل نفت نقش اساسی و کلیدی داشته به کشف حقیقت خیلی کمک می‌کند، به ویژه اینکه یک شرکت نفتی مدعی شده بود  در بخشی از نفت تحویل شده، آب وجود داشته و همین امر برای موکلم ایجاد مشکل کرده بود و آن شرکت به همین بهانه از پرداخت بدهی خودداری می‌کرده است؛ لذا از این حیث می‌تواند به احراز واقعیت کمک کند.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که محتویات پرونده را مطالعه کردم، نمی‌توانم خوشحالی خود را از حرکت قاطع و هوشمندانه دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی پنهان کنم؛ زیرا احساس می‌کنم گام بلندی در راستای کشف حقیقت برداشته شده است و فکر می کنم هر نوع تصمیم‌گیری در پرونده موکلم باید منوط به بازجویی کامل و تخلیه اطلاعاتی فرد بازداشت شده و رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی درباره وی شود.

وی تصریح کرد: سرنوشت موکلم به اقدامات فرد بازداشت شده، گره خورده است و این فرد قبل از وقوع این اتفاقات به کشور رفت و آمد داشته اما بعد از دستگیری موکلم دیگر به کشور نیامده است؛ البته قبلاً هم برای دستگیری وی در مالزی اقدام شده بود که خوشبختانه این بار به ثمر نشست.

کوهپایه‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: هنوز رای پرونده به من ابلاغ نشده است، هر زمان که رای ابلاغ شود درخواست اعاده دادرسی می کنم.

به گزارش ایسنا،  اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه، امروز اعلام کرد که متهم «ع.ز» یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی بامداد به کشور مسترد شد. متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 28 تهران تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفته بود، توسط پلیس بین الملل ناجا با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و در آنجا دستگیر شد، لیکن استرداد وی ناکام ماند تا اینکه در کشور دیگری شناسایی و دستگیر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین