کد خبر: ۴۲۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

پوست قلب انسان شبیه‌سازی شد

دانشمندان مرکز تحقیقات پن‌استیت موفق شدند پوسته بیرونی قلب انسان را با استفاده از سلول‌های بنیادی بسازند.
آفتاب‌‌نیوز :
 طی سال 2016 میزان اهدای عضو و پیوند اعضا در جهان با جهشی 20 درصدی مواجه بود اما هنوز هم در فهرست انتظار دریافت عضو، بیمارانی هستند که عمرشان کفاف عمل جراحی را نمی‌دهد. برای غلبه بر این مشکل، دانشمندان سراسر جهان در تلاشند با روش‌های مصنوعی، اندام‌های انسانی را تولید کنند تا زندگی‌های بیشتری نجات پیدا کند.

محققان مرکز پن‌استیت اخیرا موفق شدند با استفاده از سلول‌های بنیادی، پوسته بیرونی قلب یا همان «اپیکاردیوم» را بازسازی کنند. آنها پیش از این و در سال 2012 موفق شده بودند از این سلول‌ها، سلول‌های میوکاردیوم که تقریبا خود قلب انسان است را بسازند.

به گزارش آنا به‌ نقل از Engaget،میوکاردیوم‌ها سلول‌هایی هستند که در مرکز قلب، با واکنش به محرک‌های الکتریکی کار پمپاژ خون را انجام می‌دهند. روش انجام این کار به این شکل بود که به سلول‌های بنیادی، پروتئین Wnt افزوده شد که کار واکنش به علائم الکتریکی را انجام می‌دهد و این افزودن موجب شد بافت عضلانی قلب تشکیل شود اما در ساخت غشاء بیرونی قلب نیز از روشی معکوس این بهره گرفته شد.

براساس اعلام تیم تحقیق، هنوز روش پیوند مشخصی برای جایگزین‌ کردن کامل غشاء قلب وجود ندارد اما با استفاده از این تکنیک پزشکان می‌توانند سلول‌های اپیکاردیوم را تهیه و آن‌ را برای ترمیم در بیماران سکته قلبی مورد استفاده قرار دهند. غشاء بیرونی قلب کار تنظیم فشار داخلی، مهار ماهیچه‌ها و حفاظت در مقابل آسیب‌ها و محیط بیرونی قلب را برعهده دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین