کد خبر: ۴۲۰۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

اظهارات تند ترامپ؛ از ابلهانه خواندن برجام تا بی مصرف خواندن ناتو و حمله به مرکل

رئیس جمهور منتخب آمریکا، یک بار دیگر با اظهارات تند و شاذ خود درباره توافق هسته‌ای برجام و پیمان ناتو همگان را متعجب ساخت.
آفتاب‌‌نیوز : دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه ساندی تایمز انگلیس به موضوع توافق هسته ای ایران اشاره کرد و آن را ابلهانه ترین توافقی نامید که تا کنون دیده است.

ترامپ در این مصاحبه  گفت: من نمی خواهم بگویم که قصد دارم با توافق ایران چه کار کنم. من فقط نمی خواهم با کارتها بازی کنم. ببینید. من سیاستمدار نیستم.  من اینطور ظاهر نمی شوم که بگویم قصد دارم فلان کار را انجام بدهم یا می خواهم فلان کار را بکنم. من کاری را که باید بکنم انجام می دهم. اما به هرحال باید بگویم که از توافق ایران خرسند نیستم. به نظرمن، این توافق یکی از بدترین توافق نامه هایی است که تاکنون منعقد شده است.


به نظرم، این توافق یکی از ابلهانه ترین توافق هایی است که تاکنون دیده ام که براساس آن، یکصد و پنجاه میلیارد دلار به چنین کشوری می دهید و یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد به آن می دهید. آیا تاحالا یکصد میلیون دلار را به شکل اسکناسهای یکصد دلاری (به صورت یکجا) دیده اید؟ یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد، زیاد است. این پول با هواپیما منتقل شد. این پول با چندین هواپیما منتقل شد. وای! یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار! من نمی فهمم! فکر می کنم این پول در حسابهای بانکهای سوئیس است.

تاریخ مصرف ناتو به سر آمده است
ترامپ در همین حال با موضع گیری دیگری همگان را به شگفتی وا داشت. او به عنوان رئیس جمهوری که کشور یکی از اصلی ترین بانیان و بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو بوده است به آن تاخت و گفت دوران ناتو و تاریخ مصرف آن به سر آمد هاست.

دونالد ترامپ که چند روز دیگر رسما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می شود گفت سازمان ناتو سازمانی است که تاریخ مصرف آن گذشته است.

او همچنین با استقبال از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا آن را به فال نیک گرفت و گفت امیدوار است سایر کشورهای اروپایی هم مسیر انگلیس را طی کنند.

ترامپ همچنین به آنگلا مرکل حمه کرد و گفت او اشتباهات جبران ناپذیری را مرتکب شده است از جمله اینکه میلیون ها اواره را در اروپا و در کشورش پذیرفته و این کار فاجعه آمیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین