کد خبر: ۴۲۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

انفجار چند بمب‌ در دانشگاه نیجریه با ۵ کشته

به گفته شاهدان و پلیس نیجریه، دو بمب بامداد امروز (دوشنبه) در دانشگاه مایدوگوری نیجریه در شمال شرق این کشور منفجر شد که جان دست‌کم پنج تن را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ اولین بمب در مسجد دانشگاه مذکور و هنگام نماز صبح منفجر شد و استادان و کارکنان و دانشجویان دانشگاه در آن حضور داشتند و دست کم یکی از اساتید کشته شد.

بمب دوم در ورودی دانشگاه مایدوگوری منفجر شده است.

پلیس نیجریه اعلام کرد، در جریان انفجارهای مذکور دست‌کم پنج تن کشته شدند و ۱۵ زخمی‌ هم به بیمارستان منتقل شدند. هنوز مشخص نیست که آیا این انفجارها انتحاری بوده است یا خیر.

شهر مایدوگوری بارها هدف حمله قرار گرفته است اما این اولین حمله به دانشگاه این شهر است و گروه شبه‌نظامی بوکوحرام عامل آن شناخته می‌شوند.

این اولین حمله مهم از ماه گذشته و زمانی است که محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه اعلام کرد که بوکوحرام را "شکست" داده است. آن زمان، نیروهای ارتش نیجریه پایگاه بوکوحرام را در جنگ "سامبیسا" در شمال شرق نیجریه از بین برد.

ارتش نیجریه یکشنبه اعلام کرد، نیروهایش به عملیات‌های پاکسازی و تعقیب تروریست‌های فراری بوکوحرام ادامه می‌دهند. عملیات‌های مسلحانه افراط‌گرایان بوکوحرام از هفت سال پیش تاکنون جان بیش از ۲۰ هزار تن را گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین