کد خبر: ۴۲۰۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

حمایت وزیر خارجه انگلیس از توافق هسته ای با ایران در سالروز اجرایی شدن برجام

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اولین سالگرد اجرایی شدن برجام، در بروکسل، بار دیگر از توافق هسته ای با ایران حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از منابع خبری، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران اعلام کرد لندن خواستار تداوم توافق هسته ای با ایران است.

وی همچنین با بیان اینکه امروز نخستین سالروز (اجرای) برجام است، این توافق را 'دشواروجنجالی' دانست که به ادعای او موجب شد جلوی دستیابی ایران به فن آوری هسته ای که امکان داشت ایران به آن دست یابد، گرفته شود.

بوریس جانسون گفت: 'این توافق بسیار ارزشمند است و می خواهیم ادامه یابد.'
پیشتر نیز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام ورود به محل اجلاس به خبرنگاران گفت که توافق هسته ای (برجام) توافق بسیار مهمی بخصوص برای امنیت اروپا است و اتحادیه اروپا اجرای آن را ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد توافق تجاری با لندن پس از برگزیت ، این سخنان را « خبر بسیار خوبی » دانست.
خبرگزاری فرانس پرس درگزارشی در این خصوص گزارش داد که رهبران اتحادیه اروپا و انگلیس روز دوشنبه حمایت خود را از توافق هسته ای با ایران بیان داشتند.

براساس این گزارش، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین جلسه 'شورای امور خارجی' اتحادیه اروپا (FAC) در سال جدید میلادی تاکید کرد که توافق هسته ای (برجام) که امروز(دوشنبه)اولین سالگرد آغاز اجرای توافق هسته ای با ایران است، توافق بسیار مهمی بخصوص برای امنیت اروپا است و اتحادیه اروپا بر اجرای آن ادامه خواهد داد.
فرانس پرس افزود: بوریس جانسون نیز همانند موگرینی حمایت خودش را از توافق هسته ای با ایران اعلام داشت.

27 دی ماه نخستین سالگرد اجرای توافق جامع ونهایی هسته ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی ' برنامه جامع اقدام مشترک ' یا برجام است.

برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک (Join Comprehensive Plan of Action)، در 23 تیر 1394 پس از 20 ماه مذاکرات فشرده و سخت که از آن به عنوان مذاکرات قرن نام برده می شود، بین ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به امضا رسید.

این توافق در 29 تیرماه 1394 با تصویبت قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل ماهیت حقوقی پیدا کرد و بدین ترتیب، 6 قطعنامه قبلی این شورا علیه ایران را لغو کرد. اتحادیه اروپا نیز در همان روز برجام را تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین