کد خبر: ۴۲۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

استاندار استانبول: متهم حمله به کلوپ شبانه رینا به جرم خود اعتراف کرده +عکس

واصف شاهین استاندار استانبول گفت: متهم حمله به کلوپ شبانه رینا در استانبول پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرده و اثر انگشت وی نیز با اثر انگشت موجود در محل حادثه همخوانی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
استاندار استانبول: متهم حمله به کلوپ شبانه رینا به جرم خود اعتراف کرده (+عکس)

به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه با تشریح عملیات پلیس این شهر در دستگیری عامل حمله تروریستی به کلوپ شبانه رینا که در جریان آن 39 نفر کشته و 65 نفر زخمی شده بودند، افزود: در عملیات پلیس استانبول که بامداد امروز صورت گرفت، مهاجم ملقب به ابومحمد الخراسانی که عبدالقادر ماشریپوف نام دارد، به همراه یک شهروند عراق و سه زن از اتباع سومالی، سنگال و مصر دستگیر شدند. 

به گفته شاهین، مهاجم متولد 1983 ازبکستان است و در افغانستان آموزش تروریستی و جنگ چریکی دیده و به چهار زبان نیز آشنایی دارد و در ژانویه سال گذشته میلادی به ترکیه آمده و در چندین منزل و آدرس متفاوت اقامت گزیده است. 

این در حالی است که پیشتر گفته می شد مهاجم اویغور تبار قرقیزی است.

او اضافه کرد، یک تیم دو هزار نفری شبانه روز فعالیت کرده و با رصد بیش از 7200 ساعت ویدئوی ضبط شده در دوربین های امنیتی در سطح شهرهای مختلف استانبول، ازمیر، ختای و قونیه، او را ردیابی کردند.

به گفته استاندار استانبول، پلیس با دقت و حوصله و با ارزیابی بیش از 2200 مورد اطلاعاتی که از سوی شهروندان متعهد کسب کرد، در طول 17 روز گذشته به 152 آدرس مختلف سرکشی کرد و در مجموع 50 نفر را دستگیر و 168 تبعه خارجی را با ظن ارتباط با گروههای تروریستی به مراجع قضایی تحویل داد.

شاهین افزود: در عملیات دیشب که در منطقه اسن یورت استانبول انجام شد، علاوه بر دستگیری چهار نفر از همراهان مهاجم، 197 هزار دلار پول نقد، چند قبضه اسلحه و سیم کارت های متفاوت و لوازم الکترونیکی ضبط شده است. 

مهاجم ازبکی، بامداد یکشنبه اول ژانویه، بعد از کشتن یک پلیس و یک محافظ وارد کلوپ شبانه رینا که یکی از مشهورترین مکان های تفریحی شناخته شده در استانبول است، با اسلحه کلاشینکف، مشتریان این مکان را به رگبار بسته و بعد با عوض کردن پوشش خود، در میان مشتریانی که در حال خروج از کلوپ بودند، ناپدید شده بود. 

پلیس ترکیه در 17 روز گذشته عملیات گسترده ای را در سطح استانبول و شهرهای مختلف ترکیه به ویژه قونیه، ازمیر و مبادی خروجی کشور برای دستگیری عبدالقاد ماشریپوف که متهم اصلی ترور کلوپ شبانه رینا می باشد، آغاز کرده بود.

شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه گزارش داده است که پلیس با دستگیری ماشریپوف، یکی از محفل های مهم گروه تروریستی داعش را متلاشی کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین