کد خبر: ۴۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

سیلی که برای مردم طلا به ارمغان آورد+تصاویر

سیل اخیر در جنوب تایلند اگر چه حدود 50 کشته به همراه داشت، اما باعث بالا آمدن طلاهای کف یک آبراه شد و مردم محلی برای یافتن طلا به سمت این آبراه هجوم بردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آبراهی در منطقه 'بنگ شافان' که مدت طولانی مرکز جذب جویندگان طلا بود، پس از سیل هفته گذشته که طلاهای رودخانه جابجا شدند بار دیگر مردم را جذب کرده تا در این بخش فعالیت خود را آغاز کنند.

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای روزنامه 'بانکوک پست'، 'تامبون رون تونگ' در بخش جنوبی استان 'پراچواپ خیری خان' تایلند در گذشته منبعی برای جویندگان طلا بوده و اکنون به یک منبع خوب درآمد برای مردم محلی تبدیل شده است.

سیلی که برای مردم طلا به ارمغان آورد+تصاویر

مردم محلی اعتقاد دارند سیل اخیر باعث رنج مردم شده و اکنون این منبع طلا برای افرادی است که از بدبختی درپی سیل رنج می برند.

گفته می شود طلا در طول پنج کیلومتر آبراه و این کانال که خلوص و کیفیت این طلا در منطقه مشهور است، پیدا شده است.

پیداکردن طلا طی سال های اخیر در این کانال ها و منطقه بسیار سخت و دشوار شده بود و بسیاری از کارگران جستجوی طلا فعالیت خود را رها کرده و به دنبال کارهای دیگر رفته بودند.

سیلی که برای مردم طلا به ارمغان آورد+تصاویر

براساس این گزارش، اما پس از فروکش کردن سیل به طور ناگهانی طلای بیشتری در بستر آبراه 'کلانگ' کشف شد و بسیاری از مردم طلاهایی به ارزش بین سه هزار تا 40 هزار بات (85 تا بیش از یکهزار و 100 دلار) در روز کشف کرده اند.

به گزارش ایرنا، این خبر به سرعت در منطقه جنوب تایلند پخش شده است و روستاییان تلاش دارند بخت و اقبال خود را در اطراف این آبراه آزمایش کنند. گردشگران کنجکاو نیز به آنها ملحق شده اند تا چگونگی یافتن طلا را تجربه کنند و امیدوار به کشف مقداری طلا هستند.

سیلی که برای مردم طلا به ارمغان آورد+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین