کد خبر: ۴۲۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

فایده‎های درمانی بِه

مصرف “به” می‌تواند برای تجدید و احیای روحیه و خوشحال کردن افراد مفید باشد.
آفتاب‌‌نیوز : از فواید استفاده از به چه میزان اطلاع دارید این میوه چه ارزش تغذیه ای به همراه دارد متخصصین طب سنتی برای درمان چه مشکلاتی از به استفاده می کنند از اثرات مثبت مصرف به چه میزان اطلاع دارید برای هضم غذا و از بین بردن بوی بد دهان، تجدید روحیه و خوشحال شدن و رفع  زخم معده به انتخاب خوبی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصرف "به” می‌تواند برای تجدید و احیای روحیه و خوشحال کردن افراد مفید باشد.

؛یک کارشناس ارشد طب سنتی گفت: مصرف "به” می‌تواند برای تجدید و احیای روحیه و خوشحال کردن افراد مفید باشد.

هانیه ناصری با اشاره به خواص زیادی که میوه "به” دارد، مصرف آن را در این فصل توصیه کرد و افزود: حتی دانه "به” نیز خواص درمانی قابل توجهی دارد.

وی از اثرات مثبت مصرف "به” بر فکر و ذهن افراد یاد کرد و ادامه داد: مصرف "به” برای تجدید روحیه و خوشحال شدن افراد مفید است و به علاوه باعث از بین رفتن افسردگی ناشی از انواع سردردها خواهد شد.

این کارشناس ارشد طب سنتی "به” را تقویت کننده قلب، کبد و معده دانست و اظهار کرد: مصرف این میوه برای زخم معده مفید است و به علاوه اشتها را نیز تحریک می‌کند. مصرف "به” برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند نیز مفید است و سینه را نرم می‌کند.

ناصری ادرار آور بودن، کمک به هضم غذا و از بین بردن بوی بد دهان را از دیگر خواص "به” برشمرد.

وی با اشاره به نقشی که "به” برای جلوگیری از التهاب پلک و کمک به چشمان خسته دارد، یادآوری کرد: گذاشتن چند قاچ "به” تازه بر روی پلک می‌تواند به تسکین آن کمک کند.

این کارشناس ارشد طب سنتی از خواص "به” برای کاهش وزن نیز یاد کرد و ادامه داد: این میوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند، مفید نیست.”به” به دلیل حجم بالای آنتی‌اکسیدان یک میوه ضد سرطان است.

وی به خواص دانه "به” (به‌دانه) نیز اشاره داشت و گفت: مصرف دانه "به” برای درمان ذات الریه , گلودرد,صدای گرفته و خشن مفید است. به‌دانه ضد تب است و برای اسهال نیز مفید است و به علاوه لعاب آن برای ترمیم زخم‌ها و سختگی پوست بسیار اثرگذار است.

ناصری معتقد است، جویدن به دانه برای رفع کندی دندان‌ها نیز مفید است.میوه "به” را به شکل‌های مختلف بخارپز، آبپز، کبابی و تنوری نیز استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین