کد خبر: ۴۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل،

پیشرفت قطعه یک آزادراه تهران-شمال 77.5درصداست/ پیشرفت 45درصدی دردولت یازدهم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به پیشرفت 77.5 درصدی قطعه یک آزاد راه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: پیشرفت این قطعه از پروژه در امسال تنها 25 درصد بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : « خیرالله خادمی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: پیشرفت قطعه یک تا پایان سال 1393و میانگین 19 سال گذشته فقط 33 درصد بوده، اما در دولت یازدهم و در سال های 1394تا 1395 پیشرفت بیش از 45 درصد ثبت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که فاصله 92 کیلومتری این مسیر با بهره برداری از قطعه یک در بهار 1396 به 32 کیلومتر کاهش می یابد، افزود: 50 درصد مسیر تونل و 2 هزار و 350متر آن پل های بزرگ است. هزینه تکمیل باقی مانده این پروژه بیش از پنج هزار میلیارد ریال است.
خادمی اظهار داشت: هم اکنون در این 32 کیلومتر 970 ماشین آلات سنگین، 133 کارگاه و سه هزار و 400 نفر فعال هستند و مقرر شده است روسازی آن به صورت بتنی انجام شود که با واردات تجهیزات مورد نیاز عملیات رویه بتنی آن از هفته آینده آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.

با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا بهار سال 1396 زیر بار ترافیک برود.

**قطعات 2و 3

وی به برآوردهای اولیه هزینه ساخت قطعات 2 و3 این آزاد راه اشاره کرد و گفت: برآورد اولیه ما هزینه 20 هزار میلیارد ریالی (2 هزار میلیارد تومان) برای ساخت قطعه دوم و هزینه 40 هزار میلیارد ریالی (چهار هزار میلیارد تومان) برای قطعه سوم آزاد راه است.
خادمی یادآور شد: شرکت چینی در این قطعه کار خود را به پایان رسانده و هم اکنون شش پیمانکار در سه شیفت کاری مشغول هستند و کار با توجه به شرایط سخت منطقه و با تلاش متخصصان ایرانی با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تاکنون برای تملک اراضی این دو قطعه 320 میلیارد ریال(32 میلیارد تومان) پرداخت شده و سه هزار میلیارد ریال (300 میلیاردتومان) دیگر نیاز است.

به گزارش ایرنا، قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 450 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 1394 زیر بار ترافیک رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین