کد خبر: ۴۲۱۲۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

تصاویر/ با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید

یک تقسیم بندی نشان می دهد که در رستوران های نیویورک، لندن و دبی گرانترین غذاهای دنیا سرو و در آنها اغلب از طلا و جواهرات و یا نادرترین مواد غذایی استفاده می شود. در این گزارش با گرانترین غذاهای جهان آشنا خواهید شد.
آفتاب‌‌نیوز : یک تقسیم بندی نشان می دهد که در رستوران های نیویورک، لندن و دبی گرانترین غذاهای دنیا سرو و در آنها اغلب از طلا و جواهرات و یا نادرترین مواد غذایی استفاده می شود. در این گزارش با گرانترین غذاهای جهان آشنا خواهید شد.

دونات، ۱۰۰۰ پوند استرلینگ
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

این دونات را گروه کرسپی کرم در ایالات متحده آمریکا و به مناسبت هفته جهانی دونات به نمایش گذاشت. سایت selfridges گزارش داد که هزینه این دونات ۱۰۰۰ پوند استرلینگ و حاوی کرم تهیه شده از آب میوه های گرانبها، توت و سایر خوراکی های گرانقیمت است. علاوه بر آن، دونات با یک لایه طلای ۲۴ عیار و تکه های طلا ۲۳ عیار و الماس قابل خوردن تزیین شده است.

بستنی سندای، ۱۰۰۰ دلار
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

رستوران باگاتله در نیویورک این بستنی ۱۰۰۰ دلاری را در منوی غذاهای خود اضافه کرد و نام Mauboussin Mega Sundae را روی آن گذاشت. این بستنی وانیلی با شکلات ترافل، شیرینی ماکارون و خامه زده شده، سس شکلاتی گرانقیمت، کیک های براونی کوچک با روکش طلایی  و تکه های طلا تهیه شده است. این بستنی با یک انگشتر از جنس سنگ سیاه و طلای سفید که ۵۳۰ دلار قیمت دارد به مشتری عرضه می شود. همین امر سبب شده تا این بستنی لقب گرانترین بستنی جهان را از آن خود کند.

ساندویچ پنیر کبابی با قیمت ۱۰۰ دلار
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

در ماه آوریل گذشته رستوران دکا در هتل ریتز کارلتون شیکاگو ساندویچ پنیر کبابی با قیمت ۱۰۰ دلار را سرو کرد. این ساندویچ حاوی پنیر چدار گرانقیمت، برگه های نازک طلای ۲۴ عیار، سس آیولی با قارچ دنبلان کوهی، سرکه  ۱۰۰ ساله ، ماکارونی با پنیر، خرچنگ و سایر حیوانات دریایی تهیه می شود.

خوراک ماهی با قیمت ۳۱۴.۱۶ پوند استرلینگ
 
 با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید

این غذا را سرآشپز معروف چارلی بیگام ابداع کرده و نام Swish pie را بر آن گذاشته است. حلزون، صدف، سالمون، سپر ماهی غول پیکر و انواع و اقسام ماهی های عجیب و غریب دریا در آن استفاده میشود. نمک  این خوراک ماهی را از زمین های نمک اسلوونی تهیه می کنند و روی آن را با دو قاشق کوچک خاویار نهنگ سفید تزیین می نمایند.

کاپ کیک، ۶۴۵ پوند استرلینگ
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

کاپ  کیک The Golden Phoenix گرانترین کاپ کیک جهان است که در آن از بهترین انواع شکلات استفاده می شود و با ورقه های طلا روی آن را می پوشانند و این کاپ کیک در بلومزبری دبی با قیمت ۶۴۵ پوند استرلینگ به فروش می رسد.

املت خرچنگ، ۱۰۰۰ دلار
 
 با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید

این املت عجیب و غریب Zillion Dollar Lobster Frittata نام دارد و در رستوران نورماس هتل  La Parker Meridien نیویورک به فروش می رسد. خرچنگ دریایی و بهترین خاویار دنیا که از دریای خزر تهیه می شود، مواد اصلی این املت هستند.

ساندویچ گوشت، ۸۵ پوند استرلینگ
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

این ساندویچ گوشت ۸۵ پوند قیمت دارد و در آن از گوشت نوعی گاو ژاپنی به نام واگیو استفاده شده است. واگیوها گاوهای کمیاب هستند. جگر چرب غاز، مایونز قارچ دنبلان ،پنیر بری، شاهی و فلفل تند قرمز از جمله دیگر مواد این ساندویچ هستند.

شکلات داغ منجمد شده، ۲۵۰۰۰دلار
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

اسم این شکلات The Frrrozen Haute Chocolote است و در نیویورک تهیه می شود. در آن از چهارده نوع کاکائو کمیاب آفریقا و آمریکای جنوبی استفاده می شود. شیر، تکه های یخ، کرم های زده شده، و گرانترین ترافل های دنیا در آن استفاده شده است. و آن را درون ظرف کریستال از  نوع Harcourt crystal  قرار می دهند و با طلای ۲۳ عیار تزیین می کنند. در این شکلات یک دستبند طلا ۱۸ عیار و در ته ظرف یک الماس گرانقیمت وجود دارد.

پیتزا، ۱۰۰ پوند استرلینگ
 
با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید 

گرانترین پیتزای جهان در رستوران Maze لندن و به دست سرآشپز معروف  «گوردون رامسی» پخته میشود. این پیتزای کم حجم و نازک در تنور هیزمی پخته می شود. پوره پیاز، گوشت چرخ کرده پانستا،  پنیر موزارلا، قارچ cep، کاهوی سرکه ای و تکه های قارچ دنبلان از جمله مواد مورد استفاده در آن هستند. این پیتزا به دلیل قارچ آن قیمت گرانی دارد. هر کیلو قارچ دنبلان سفید کمیاب ۲۵۰۰ دلار به فروش می رسد.

پنیر Stilton طلایی هر ۱۰۰ گرم ۶۰ پوند استرلینگ


 با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید
 
این پنیر یکی از گرانترین پنیرهای دنیاست که در آن از طلا استفاده شده است. پنیر Stilton هم زمان با عید کریسمس ۲۰۱۱ رونمایی شد.

دسر توت فرنگی ۳.۹۵ میلیون دلار


 با گران ترین غذاهای جهان آشنا شوید
 
اسم این دسر در منوی رستورانی در نیواورلئان قرار داشت و در آن یک انگشتر الماس ۴.۷۱ عیار  گذاشته بودند؛ هر چند این رستوران دسر توت فرنگی را از فهرست غذاهای خود حذف کرده است، همچنان دسرهای توت فرنگی را که از آب میوه های کمیاب، ادویه ها و بستنی وانیلی و ...تهیه می کند به گرانترین قیمت ممکن می فروشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
5
100 تا از این دونات های 4 ملیونی هم ارزش کباب رو نداره
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
قربون آبگوشت و چلو کباب خودمون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین