کد خبر: ۴۲۱۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

فاجعه شوک برانگیز آتش سوری و فرو ریختن برج پلاسکوی تهران، به جز منابع داخلی در سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های خارجی نیز بازتاب زیادی داشته است. پس از انتشار اخبار کوتاه اولیه در توئیتر، برخی از رسانه های بین المللی اقدام به انتشار گزارش های مفصل تری از این واقعه کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : فاجعه شوک برانگیز آتش سوری و فرو ریختن برج پلاسکوی تهران، به جز منابع داخلی در سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های خارجی نیز بازتاب زیادی داشته است. پس از انتشار اخبار کوتاه اولیه در توئیتر، برخی از رسانه های بین المللی اقدام به انتشار گزارش های مفصل تری از این واقعه کرده اند.

به گزارش تابناک، از همان نخستین ساعت اعلام آتش سوزی در برج تجاری پلاسکو تهران، خبرگزاری های خارجی در صفحات خود در توئیتر اقدام به انتشار اخبار اولیه مربوط به این حادثه کردند. اما همزمان با شدت گرفتن آتش سورزی و سپس، فرو ریختن کامل این برج، گزارش های مفصل تری نیز از این واقعه منتشر شد. با این حال، با توجه به مشخص نبودن آمار دقیق مجروحان و نیز قربانیان احتمالی، آمارهای ارائه شده در این زمینه نیز ضد و نقیض است.

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری «رویترز» که از ابتدا اقدام به بروزرسانی خبر خود در این زمینه کرده، در تازه ترین گزارش خود به نقل از صدا و سیمای ایران اشاره کرده که دستکم 75 نفر، از جمله 45 آتش نشان در پی فرو ریختن یک برج بلند تجاری در مرکز تهران، مصدوم شدند. این خبرگزاری به نقل از یک شاهد عینی می افزاید فروریختن ساختمان همچون صحنه ای از یک فیلم ژانر وحشت بوده است.

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

سایت شبکه خبری «ان بی سی نیوز» که عنوان «فروپاشی ساختمان تمادین پلاسکو تهران پس از آتش سوری» را برای مطلب خود انتخاب کرده، به نقل از برخی منابع داخلی از جان باختن 30 نفر در این حادثه سخن گفته است. این سایت همچنین اشاره می کند که در هنگام آتش سوری، 200 آتش نشان در داخل ساختمان حضور داشته اند. ان بی سی اشاره می کند که ساختمان پلاسکو در دهه 1960 ساخته شد و در زمان خود، بلندترین ساختمان شهر بود.

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز در مطلب خود از جان باختن دستکم 30 آتش نشان و زخمی شدن 75 نفر دیگر سخن گفته است. در این مطلب اشاره شده که پیش از فرو ریختن ساختمان، آتش نشان ها به مدت چند ساعت تلاش داشتند تا حریق را در ساختمان مهار کنند. این روزنامه همچنین با بیان اینکه چند سفارتخانه خارجی در نزدیکی محل ساختمان قرار دارد، از تخلیه سفارت ترکیه در پی این واقعه خبر داده است.

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

روزنامه «گاردین» نیز ضمن بیان آمارهایی مشابه درباره جان باختگان احتمالی و مجروحین، اشاره کرده که ساختمان پلاسکو، یکی از نمادهای تهران در منطقه شمالی بازار به شمار می رفت. این روزنامه همچنین با بیان اینکه فرو ریختن کامل ساختمان تنها در چند ثانیه رخ داده، اشاره می کند که واحدهای ارتش ایران نیز برای کمک به محل حادثه اعزام شده اند.

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

«سی بی اس» نیز یکی از گزارش های سایت خود را به این موضوع اختصاص داده و از گیر کردن ده ها نفر در زیر آوار ساختمان خبر داده است. این سایت اشاره می کند که ساختمان پلاسکو واقع در مرکز شهر تهران، بیش از 50 سال پیش ساخته شده و مرکز صدها واحد تولید پوشاک و دیگر مشاغل بود. 

بازتاب فرو ریختن ساختمان پلاسکو در رسانه‌های خارجی

همان گونه که اشاره شد، به جز این رسانه ها که اقدام به انتشار گزارش های مفصل تری از محل حادثه کرده اند، بسیاری دیگر از مطبوعات و رسانه ها نیز در صفحات توئیتر خود اقدام به انتشار اخبار مربوط به این حادثه کرده اند؛ به گونه ای که هشتگ های «تهران» و «پلاسکو» ظرف مدت چند ساعت به پرتکرار ترین هشتگ های توئیتر تبدیل شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
6
کلا ما تجربه زیادی در کسب مقام اول هشتک دنیا رو داریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین