کد خبر: ۴۲۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

آمریکا: ایران به تعهدات هسته‌ای پایبند است اما تحریم‌های تسلیحاتی را نقض می‌کند

پاور گفت: پیشرفت در حل مسئله هسته‌ای نباید مانع بررسی سایر فعالیت‌های ایران از سوی سازمان ملل شود.
آفتاب‌‌نیوز : نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد نیازمند اعمال فشار بر ایران برای پایبند ساختن این کشور به ممنوعیت‌های تسلیحاتی است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد  در جلسه چهارشنبه 29 دی‌ماه شورای امنیت  برای بررسی هرگونه نقض احتمالی تحریم‌های ایران خواستار این موضوع شد.

وی درباره آنچه نگرانی‌ مربوط به نقض ممنوعیت تسلیحاتی گروه حزب الله لبنان از سوی ایران خوانده شد، خواستار اعمال فشار از سوی سازمان ملل برای پایبندی ایران به ممنوعیت‌های تسلیحاتی شد.

این آخرین سخنرانی خانم سامانتا پاور در سازمان ملل است. جمعه اول بهمن‌ماه، دوره ریاست جمهوری اوباما به پایان خواهد رسید و دونالد ترامپ جایگزین خواهند شد.

پاور گفت: پیشرفت در حل مسئله هسته‌ای ایران نباید مانع بررسی سایر فعالیت‌های ایران از سوی سازمان ملل شود.

آمریکا: ایران به تعهدات هسته‌ای پایبند است اما تحریم‌های تسلیحاتی را نقض می‌کند

وی مدعی شد که اقدامات ایران ثبات خاورمیانه را بر هم می‌زند.

نماینده سازمان ملل متحد در آمریکا گفت: ما نیازمند همکاری جهت اعمال فشار بر ایران برای پایبندی عملی به قطعنامه 2231 هستیم.

قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود و در پی توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی منجر به برداشته شدن تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران شد.

"جفری فیلتمان" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، دومین گزارش سازمان ملل درباره میزان اجرای برجام از سوی ایران را ارائه کرد.

وی در این جلسه گفت: تا کنون هیچ مورد نقض تعهدات بین‌المللی مربوط به برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک از سوی ایران گزارش نشده است.

فیلتمان در گزارشی که ارائه کرد بر پایبندی ایران به تعهدات خود در مسئله هسته‌ای تاکید داشت.
وی همچنین نسبت به نقض قوانین مربوط به ممنوعیت ارسال اسلحه برای حزب الله لبنان از سوی ایران ابراز نگرانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین