کد خبر: ۴۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

وزیر ارشاد با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه با آیت الله سیدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‎الله‎ علوی گرگانی عصر امروز در دیدار دکتر سید رضا صالحی امیری گفت: امروزه سخت‌ترین کار در میان وزارتخانه‌ها، با وزارت فرهنگ و ارشاد است زیر بارمسئولیت سنگین، امکانات محدود و حساسیت‌ها بسیار بالا است.

به گزارش ایسنا، 
وی افزود: خداوند در قرآن بیان کردند که دولت‎ها در اختیار افراد قرار می‎گیرد ولی این مسئولیت‎ها در واقع آزمون‎هایی برای بندگان است، خداوند به توان ما عالم است ولی این آزمون نیز برای بندگان لحاظ شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: در این مسئولیت سنگین مسئولان نیازمند دعای علما و مراجع هستند، این در حالی است این دعا از سوی مسئولان نیز پذیرا باشد و توان خاصی برای حل مشکلات و عمل به این وظایف وجود داشته باشد.

آیت‎الله علوی گرگانی اظهارکرد: علما و امرا خواص جامعه هستند و به همین دلیل است که باید دعای علما با عزم مسئولان برای حل مشکلات وجود داشته است، ارتباط علما و مسئولان یک ارتباط معنوی است و هر زمانی که این دو در کنار هم باشند ایران شکوفا خواهد شد.

وی گفت: بنده به آقای دکتر روحانی عرض کردم ما که همیشه به شما دعا می‌کنیم چون خوب هستید ولی حتی اگر خدای نخواسته یک رئیس جمهور بدی هم در کشور باشد اجازه نفرین نداریم، همیشه دعا می‎کنیم که امور اصلاح شود.

وزیر ارشاد نیز در این دیدار گفت: مجموعه وزارت ارشاد نیازمند مبانی فکری و هدایت معارف اهل بیت(ع) و هدایت‎های مراجع و یک تدبیر امور که وظیفه ماست، حضور ما در قم اعلام نیاز دولت به مراجع عظام است.

صالحی ادامه داد: نمی‌توانیم ادعای موفقیت داشته باشیم اما به منبع عظیم مرجعیت متصل نباشیم، باورداریم که مراجع ما به مثابه خورشیدی هستند که هم نور هستند و ایجاد گرمابخش و حرارت بخش هستند و از این منظر نیاز ما با مراجع یک نیاز واقعی است و به هیچ عنوان تشریفاتی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین