کد خبر: ۴۲۱۳۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
صالحی امیری:

دولت در تحقق اهداف خود به پشتوانه مرجعیت و روحانیت نیاز دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت در تحقق اهداف خود به پشتوانه مرجعیت و روحانیت نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
«سیدرضا صالحی امیری» عصر امروز در دیدار آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: دولت در تحقق اهداف خود به پشتوانه مرجعیت و روحانیت  نیاز دارد در واقع ما زمانی می توانیم پاسخگوی مسائل دینی و فرهنگی و اجتماعی مردم باشیم که مرجعیت را پشتوانه خود بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ابلاغ سلام ریاست جمهوری به معظم له، خطاب به آیت الله سبحانی تصریح کرد: شما خدمات ارزنده‌ای در حوزه فقاهت و مرجعیت داشته‌اید و در این حوزه تلاش کرده‌اید.

وی بیان کرد: مرجعیت کانال اصلی اعتقاد مردم می‌باشند که ما در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و کسب راهنمایی به مرجعیت نیاز داریم.

صالحی امیری در خصوص نظارت در حوزه نشر کتاب اظهار کرد: وزارت ارشاد اهتمام ویژه‌ای به انتشار کتاب داشته و وسواس زیادی در حوزه نظارت بر نشر کتاب دارد.

وی بیان کرد: البته در شرایطی که تا 80 هزار مجوز در انتشار کتاب صادر می‌شود ممکن است در برخی موارد مشکلی نیز ایجاد شود هر چند همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مشکلات حوزه نشر برطرف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر کتاب فروشی‌ها تضعیف شدند و ما در جهت تقویت کتابفروشی‌ها به ویژه در سطح شهرستان‌ها می‌باشیم.

وی گفت:در طول سال چندین میلیارد به ناشرین کتاب و کتابفروشی و فعالان حوزه کتاب کمک می‌کنیم با توجه به فعالیت 12 هزار ناشر در کشور کاهش کتابخوانی به این طیف آسیب می‌زند.

صالحی امیری پیرامون نظارت بر فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: وضعیت فضای مجازی با وجود پیچیدگی‌هایی که دارد در مرکز رسانه‌های دیجیتال پایش می‌شود و در این باره اخیراً مصوبه‌ای در شورای عالی فضای مجازی مبنی بر ثبت‌نام از کانال‌ها و فعالان در فضای مجازی داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: طبق این مصوبه فعالان در فضای مجازی شناسایی می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها کنترل و نظارت می‌شود.

وی در ادامه گفت: رسالت و مأموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن و عترت است و در این عرصه فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تفسیر و تعلیم مفاهیم قرآنی صورت می‌گیرد.

صالحی امیری عنوان کرد: بیش از 2 میلیون جوان در 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد ساماندهی شده و از برنامه‌های آن استفاده می‌کنند ما در جهت ارتباط بیشتر مردم و جوانان با مساجد در تلاشیم.

وی در خصوص حج نیز اظهار کرد: مکاتباتی در جهت اعزام حجاج با عربستان صورت گرفته و شروطی تعیین شده است که اگر تحقق پیدا کند مانعی برای حج وجود نخواهد داشت در این خصوص هیئتی در اسفندماه به عربستان اعزام می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مهم‌ترین شرایط امنیت حجاج و حفظ عزت و احترام آن‌ها در سفر حج است که اگر این امر از سوی عربستان پذیرفته شود سال آینده سفر حج انجام می‌پذیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین