کد خبر: ۴۲۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مشکلی در امدادرسانی نداریم/نیازی به فعالیت شهروندخبرنگاران برای ثبت تصویر نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از شهروندان خواست که از تجمع و حضور در اطراف محل حادثه پلاسکو خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در محل حادثه پلاسکو درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها گفت: از همان دقایق نخست وقوع حادثه و ریزش ساختمان پلاسکو، تیم‌های امدادی به محل اعزام شده و جلسه ستاد بحران نیز تشکیل شد و همچنان امدادرسانی در این حادثه ادامه دارد.

نجار با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران گفت: تمامی کارگروه‌های مدیریت بحران را به حالت آماده باش درآورده و آنان از آمادگی کامل برخوردارند.

نجار با اشاره به فراخوان برخی از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی در خصوص فعالیت شهروند خبرنگارها و ارسال تصاویر برای آنان گفت: در حال حاضر دستگاه‌های امدادی در حال انجام ماموریت خود بوده و آنچه که بسیار اهمیت دارد حفظ آرامش برای انجام عملیات است. از این رو از شهروندان می‌خواهیم که برای ثبت تصویر یا پیگیری مستقیم از وضعیت حادثه به محل ساختمان پلاسکو مراجعه نکرده و خبرها را از طریق رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند.

نجار با بیان اینکه عکاسان و خبرنگاران در محل حضور داشته و به نظر نمی‌رسد که نیازی به فعالیت شهروند خبرنگارها و تجمع‌شان برای ثبت تصویر در محل عملیات وجود داشته باشد از شهروندان خواست که مسیرهای اطراف ساختمان پلاسکو را برای تردد خودروهای امدادی باز بگذارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا در محل حادثه پلاسکو، با بیان اینکه تا هر زمان که لازم باشد عملیات جستجو و آواربرداری ادامه پیدا می‌کند، گفت: گزارش‌ها حاکی از محبوس شدن شماری از آتش نشانان در طبقات ساختمان فرو ریخته پلاسکو است و تمام تلاش امدادگران نجات این افراد و تعیین تکلیف افراد محبوس است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه علت این حادثه چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: اجازه دهید ابتدا عملیات جستجو و نجات را به سرانجام برسانیم، سپس علت بروز این حادثه بررسی و اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: رئیس جمهور دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرده و تمام ظرفیت دولت و دستگاه‌های امدادی پای کار است و از نظر امکانات و تجهیزات امدادی مشکلی در تهران نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین