کد خبر: ۴۲۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
نخست وزیر سوریه:

بحران های منطقه نشان داده که روابط ایران و سوریه راهبردی است

خست وزیر سوریه گفت: حوادث و بحران های ده های گذشته منطقه ثابت کرده است که روابط سوریه و ایران راهبردی و استوار است.
آفتاب‌‌نیوز :
 عماد خمیس روز پنجشنبه در گفت و گو با مجله بین المللی مرایا افزود: این روابط، ثبات منطقه را حفظ کرده و در طول بحران ، ایستادگی قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت سوریه در جنگ با تروریسم، قوی تر شده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)وی بیان کرد: در زمینه همکاری های دوجانبه توافقنامه های متعددی داریم و جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری های مهمی در بخش های مهم و راهبردی سوریه داشته است و در مرحله بازسازی، این همکاری دوجانبه در بخش های انرژی، ارتباطات و صعنت گسترش خواهد یافت.
خمیس درباره موضع روسیه در بحران سوریه نیز گفت: این موضع از یک سو نشان دهنده اصرار مسئولان روسی بر احترام به قوانین بین المللی و حاکمیت ملی و استقلال کشورها و از سوی دیگر نشان دهنده تلاش جدی این کشور در مبارزه با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن است.
وی اضافه کرد: پیروزی های نیروهای مسلح در میدان نبرد می تواند تقویت کننده ایده گفت و گو برای حل و فصل سیاسی بحران باشد که دولت سوریه همواره برآن تاکید کرده است.
نخست وزیر سوریه اظهارداشت: سوریه همواره درباره بکارگیری از تروریسم به عنوان یک سلاح و ابزار برای دست یابی به اهداف خصوصی هشدار داده و از همه کشورهای جهان خواسته است که با انواع تروریسم مبارزه و فعالیت های حامیان آن پایان دهند ولی سیاست های خصمانه آمریکا و هم پیمانان و مزدورانش مانند گذشته است و هرجا به سود آن ها بوده از تروریسم حمایت کرده و هرجا آن را سربار می دانند با آن مبارزه می کنند.
خمیس درباره مشارکت سوریه در مذاکرات آستانه نیز گفت: این مشارکت درچارچوب تلاش صادقانه نظام سوریه برای یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به خونریزی ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین